Freelancing: Cum a fost in 2012 si cum va fi in 2013

Ieri am organizat împreună cu colegele din programul Elance Mobilizer primul Elance social event în Bucureşti, iar pentru asta am realizat şi o scurtă prezentare a ceea ce a fost freelancing-ul în 2012 şi ceea ce va fi în 2013. Mare parte din aceste informaţii le voi împărtăşi cu voi în articolul de mai jos. 

Cum a fost văzut Freelancing-ul în anul 2012 ne spun cei de la 24SevenTalent.com şi Jess3.com, cei care au realizat un infographic pentru Mashable.com. Mie mi se pare foarte adevărat şi realist ceea ce au încercat ei să ne transmită, aşa că voi discuta ceea ce cred că s-a realizat pe 2012 în lumea freelancing-ului. 

Inside the mind of a Freelancer

1)  In 2012, cu cât câştigurile au fost mai mari ca freelancer, cu atât oamenii au fost mai puţin dispuşi să se întoarcă la a munci pentru un angajator; 

2) Cei care au îmbrăţisat cariera de freelancer au vrut mai multă libertate, flexibilitate, mai mult echilibru între viaţa profesională şi personală, mai multe câştiguri şi oportunităţi de muncă; 

3) Ceea ce a contribuit şi în 2012 la o viaţă profesională împlinită ca freelancer au fost câştigul pe oră/pe proiect, balansul viaţă personală-muncă, programul flexibil şi oportunităţile de dezvoltare a unor seturi de competenţe & skill-uri; 

4) Ceea ce în continuare a reprezentat o „provocare” pentru viaţa de freelancer au fost deadline-urile proiectelor, schimbările constante&update-urile pentru fiecare nişă şi direcţie profesională (de ex.: web design, seo, advertising, finance etc) şi lipsa unei posibilităţi de a defini o direcţie clară ( cred eu pentru că e greu să faci un singur lucru ca freelancer, iar proiectele şi clienţii se schimbă frecvent); 

5) Peste 50% dintre freelanceri s-au aşteptat la o creştere a câştigurilor financiare cu cel puţin 50% şi personal cred că s-a atins pragul. De ce? Pentru că 2012 a însemnat schimbări, update-uri, noi direcţii de business, noi provocări. Iar ca freelancer, nu totul e „roz” în business-ul online, aşa că altă opţiune într-un fel nu este decât să accepţi schimbările şi să te adaptezi. Ceea ce zic eu că aduce cu sine noi clienţi, sume mai mari de bani şi, desigur, câştiguri mai mari. Deci creşterea de 50% la care ne-am aşteptat s-a cam realizat; 

6) Satisfacţia freelancerilor de pretutindeni a crescut cu peste 60% în 2012 tocmai pentru că au fost mai multe provocări din punctul de vedere al clienţilor şi al proiectelor, astfel încât şi din punct de vedere material şi al feedback-ului, freelancerii s-au simţit mai satisfăcuţi. 

Cum va fi Freelancing-ul în 2013 ? La nivel internaţional, voi face apel la o serie de preziviuni făcute de Elance, după care voi discuta ca reprezentant Elance România cum se reflectă viitorul asupra freelancing-ului românesc. 

2013_elance preview(2)

1) Studenţii vor îmbrăţişa şi mai mult în 2013 perspectiva carierei online. De ce cred că se va întâmpla asta şi în România? În primul rând pentru că studenţilor li se oferă şansa de a câştiga venituri din freelancing. În al doilea rând pentru că freelancing-ul pune accent pe tineri, pe generaţia Y (sau Millennial Generation). Eu zic că e timpul ca studenţilor şi tinerilor să li se ofere astfel de şanse. 

2) Freelancing-ul oferă o alternativă în combaterea şomajului global, iar în România nu ducem lipsă de şomaj, din nefericire.  Pe lângă asta, oferă oricui posibilitatea de a-şi face un portofoliu online şi de a pune bazele unui business online, în care tu eşti propriul şef. 

3) Flexibilitatea în carieră este un aspect foarte important al balanţei viaţă personală – viaţă profesională. În training-urile şi întâlnirile pe care le realizez cu oamenii care au debutat recent în cariera de freelancer sau au deja experienţă, fiecare îmi spune cât de mult îşi doreşte să renunţe la job-ul actual şi să devină full-time freelancer. Sau şi mai mult, oamenii care deja au renunţat la joburile full-time şi au devenit freelanceri full-time, câştigându-şi venitul doar din freelancing îmi spun cât de fericiţi se simt cu alegerile lor. 

4) Deja ştim cu toţii că foarte multe companii, mai ales din US şi din străinătate preferă să contracteze freelanceri pentru proiectele lor. Iar în 2013 ne aşteptăm ca numărul companiilor să se dubleze, tocmai pentru că rezultatele sunt excepţionale, iar atât companiile cliente, cât şi freelancerii sunt mulţumiţi de munca prestată şi de raportul costuri-beneficii. 

Printre serviciile profesionale care se vor dubla în 2013 se numără şi graphic design, logo&web design, accounting, legal consulting, financial management&analysis, advetising&seo, corporate law şi altele. 

Comments
5 Responses to “Freelancing: Cum a fost in 2012 si cum va fi in 2013”
  1. Raluca spune:

    Uite si mie inca mi-e greu sa devin freelancer 100%. Dar daca mai trece oleaca de timp si daca ma mai lovesc mult de minti inguste la munca, nu se stie.

  2. Roxana spune:

    Raluca, trecerea se face treptat. E cel mai bine. Eu am început direct cu freelancing-ul şi am preferat să merg doar pe partea asta.

    Însă dacă ai intrat la început în câmpul muncii, e bine să ai răbdare şi să nu te arunci cu capul înainte. 😀

  3. craciunescu stefan cosmin spune:

    si eu as dori sa ma alatur comunitatii voastre si sa devin un freelancer mai ales ca acum am timp din belsug postul de profesor pe care l-am detinut mi s-a desfiintat si acum am devenit liber cugetator dar nu prea stiu de ce sa ma apuc ,poate o sa ma ajutati voi, numele meu este stefan

  4. Roxana spune:

    Bună, Stefan.

    Lunar, impreună cu colegii mei lansăm training-uri, workshop-uri, webinarii. Te rog urmăreşte-ne fie aici, unde mai scriu pe blog, fie pe Facebook: Elance Romania pentru update-uri .

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] dorinţe pentru 2013? Poate  Alina, Ana Maria, Anca, Andreea, Lavinia, Ştefania, Oana, Raluca, Roxana  şi Ştefan vor putea să […]



Lasă un comentariu

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi