Follow Up #smsbucuresti, Plusuri, Minusuri

Aşa cum am promis în articolul anterior, revin cu o serie de update-uri vis-a-vis de ceea ce s-a discutat ieri în cadrul Social Media Summit, cu highlight pe ceea ce m-a interesat pe mine. Cu plusuri ale prezentărilor şi minusuri, în cazul în care acestea au fost prezente. Nu am să scriu despre toate, dar găsiţi la Sabina Cornovac pe blog întregul rezumat

#1: Customer Engagement on Facebook 

Daniel Enescu de la Daedalus a prezentat un studiu de marketing realizat recent, la începutul lui 2013. Să vedem ce am surprins eu din slide-urile prezentate: 

– 40% dintre utilizatorii Facebook nu ştiu la ce pagini dau Like, în timp ce 48% sunt perfect conştienţi de brandul respectiv şi de ceea ce reprezintă pagina la care dau Like. Un procent de 13% spun că nu au dat niciodată Like. De menţionat că tinerii (şi aici aş încadra vârsta 18-24) dau mai uşor Like unei pagini de Facebook. 

– Pe locul I in topul Like-urilor sunt paginile unor branduri din sfera haine, cosmetice, media, entertainment. 

– Opţiunile de Like&Share sunt cel mai des utilizate pe platforma Facebook. 

– Customer Engagement se realizează prin Intensitate şi Diversitate. 

– Cei mai activi useri pe Facebook sunt următoarele 2 categorii de vârstă: 25-34 şi 45-54. S-a observat că bărbaţii sunt mult mai activi decât femeile (exceptând brandurile din sfera Haine&Cosmetice). 

– De ce dau oamenii LIKE unei pagini Facebook? Pentru că: 

a) Le place brand-ul 

b) Consumă acel brand 

c) Sunt interesaţi de acel brand 

– Procentajul oamenilor care dau UNLIKE unei pagini Facebook:

a) 45% dintre userii care urmăresc un brand ajung să dea Unlike paginii de FB 

b) 45% spun că nu dau Unlike 

c) 10% nu ştiu (??) 

– Motivele ţin de dezamăgirea faţă de un produs/promoţie, interesul scăzut al brandului vis-a-vis de fanii lui, numărul mare de update-uri care apar in News Feed şi devin iritante. Merită menţionat şi că mulţi dau Unlike la prima dezamăgire. 

– Relaţia brandului cu utilizatorii migrează dinspre Offline spre Online. 

– Cantitatea NU reflectă Calitatea. 

sursă imagine: SearchEngineLand.com

––-

PLUSURI: studiul realizat pe 600 de subiecţi intr-un timp foarte scurt reflectă o realitate pe care o ştim cu toţii (mă refer aici la cei care înţelegem fenomenul Social Media şi implicit şi Facebook): există un anumit interes ridicat faţă de anumite branduri din anumite nişe. Există un grup-ţintă caracterizat de vârstă şi de gen spre care brandurile tind să manifeste interes. Există în egală măsură posibilitatea ca cei care plac un brand să nu îl mai placă peste o anumită perioadă de timp. Dacă brandul nu işi motivează fanii, follower-ii, atunci îi poate pierde foarte uşor. Mult nu înseamnă neapărat Engaged. 

MINUSURI: cam multe, aşa că nu ştiu cât de în serios aş putea să iau acest studiu încât să stea la temelia strategiei brandului meu pe Facebook. 

1) 600 de subiecţi (participanţi) la studiu mi se pare foarte puţin, în condiţiile în care doar în Bucureşti există 1,000,000 de utilizatori Facebook. 

2) Întrebările închise (am înţeles că studiul a fost bazat doar pe întrebări închise) pot genera bias-uri într-o cercetare, ceea ce duce la rezultate eronate, parţial eronate sau chiar inversarea rezultatelor. (De ce „dau din gură” la partea asta? Am 4 ani de experienţă în analiza cantitativă a datelor şi zeci de proiecte la activ, în Psihometrie şi în Marketing. Deci am dreptul, da?) 

3) Rezultatele sunt generaliste. M-ar fi interesat să văd ceva insight-uri, ceva detalii specifice pentru România. Nu am văzut. 

4) Facebook Ads a fost destul de subclasat ca factor de Facebook User Engagement. Practic, s-au luat toate ads-urile de pe Facebook şi s-au pus la un loc. Ori asta e total greşit, pentru că fiecare dintre cele 12 (sau mai mult chiar) ads aduce câte ceva şi are un impact diferit asupra utilizatorului cel de toate zilele. De exemplu, printr-o singură campanie de Sponsored Post eu am practic 3 Facebook Ads care acţionează fiecare separat asupra ratei de Engagement a utilizatorului astfel încât să îl atragă înspre brandul meu/pe care îl promovez. 

5) PTAT – nu am văzut nicio remarcă notabilă la adresa People Talking About This. După cum vă explicam şi într-un articol mai vechi despre Brand sentiment, awareness şi PTAT, există tipuri de useri care sunt intr-o relaţie activă cu brandul, alţii care sunt intr-o relaţie pasivă cu brandul şi alţii care sunt pasivi-agresivi (ăia de pot renunţa oricând la brandul tău). Mai ai şi Brand sentiment care se bazează pe empatia brandului cu fanii lui, cu nevoile consumatorilor de brand. Şi totuşi care e legătura cu People Talking About This? Dau un copy/paste din articolul meu mai vechi de pe blog: 

Practic, consumatorul sau viitorul consumator de brand interacţionează cu brandul de fiecare dată când pe Facebook: a) dă Like unei pagini; b) postează pe wall-ul paginii; c) dă Like unei postări; d) Comentează la o postare; e) Dă “share” la o postare; f) răspunde la o întrebare (Facebook question); g) răspunde la un Eveniment al paginii; h) menţionează pagina într-o postare de-a lui; i) pune tag-uri ale paginii într-o imagine/fotografie; j) Dă un check-in; k) dă share la un check-in; l) scrie o recomandare etc

Nu am auzit să se pună prea mare accent pe moderatorii aceştia care intervin în relaţia dintre brand şi utilizator. Ca atare, slăbuţ, aştept un rebound la următorul Social Media Summit. 

sursă imagine: Forbes.com

#2. Social Media Will No Longer Be Social Media 

Prezentarea lui Luiz Moutinho a fost de departe cea mai animată şi plină de energie. Ce s-a discutat şi mi-a „sărit” în ochi: 

– Se va pune accentul pe Social-Lites 

Social Media nu este o strategie  

– F-Factors care intervin in Social Media 

Social Media nu poate aduce valoare, dar totodată este un accelerator al valorii 

Social Media poate deveni a componentă a experienţei tale de viaţă 

– 65% dintre business-uri cred că utilizatorii urmăresc un brand pentru a face parte dintr-o comunitate 

– Doar 25-30% dintre utilizatori sunt de acord cu afirmaţia de mai sus 

– Se va pune accent pe Niche Social Media

– Pentru câţiva „potatoes” (a se citi dolari, pentru că Luiz Moutinho folosea termenul de „potatoes” pentru „dollars”), poţi să îţi cumperi sponsored Tweets, Like-uri şi Fani pe Facebook ş.a.m.d. 

––

PLUSURI: Într-adevăr o strategie de brand nu se limitează la Social Media. Aşa cum vă spuneam şi în articolul despre strategiile unor platforme de freelancing, puţine brand-uri care ştiu cu adevărat ce înseamnă o strategie de marketing vor merge pe calea Social Media. Într-adevăr, strategia înseamnă să îmbini online-ul cu offline-ul, vizualul cu conţinutul, să ai în vedere engagement-ul fanilor etc. Social Media accelerează valoarea prin faptul că un mesaj ajunge rapid la utilizatorii brandului, poate imbunătăţi overall experienţa utilizatorului cu brandul, la fel cum poate pune in pericol un brand. Aveţi exemplu povestea cu cei de la Burger King: contul lor oficial de Twitter a fost hacked. Echipa de Marketing a reuşit totuşi „să transforme lămâia în limonadă”. 

MINUSURI: Probabil că am fi aflat mai multe informaţii relevante dacă timpul ar fi permis. 

––

#3. Strategii Facebook 

Alex Negrea ne-a vorbit despre strategii Facebook, astfel că: 

– Media de Like-uri este de 37 

– Facebook-ul e o strategie pe termen lung 

– Utilizatorii ar trebui să fie socially engaged 

––

Nu am ce comenta în materie de plusuri sau minusuri. A prezentat scurt şi la obiect. 

––

#4. Michael Koch – din păcate nu s-a simţit prea bine şi a vorbit foarte puţin. 

#5. Cristian China Birta (Chinezu) – despre Compabloggeri găsiţi toate detaliile + prezentarea pe blogul lui, chinezu.ro. : )

#6. Au mai prezentat: Ioana de la Staropramen; Bogdana Butnar, Dragoş Stanca şi eCostin. 

#7. Surpriza conferinţei a fost Pavel Bartoş care a recunoscut că nu se ocupă singur de pagina sa de Facebook. 

Poze găsiţi tot pe Facebook, la Alexandra Giula

 

Şi gata, că mai avem şi altele de făcut. 🙂 

Anunțuri
Comments
2 Responses to “Follow Up #smsbucuresti, Plusuri, Minusuri”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] – Pandutzu; – Radu Oncescu; – Alex Pirlogea (articol in lucru); – Roxana Nasoi (are 2 articole: 1 si 2 ); – Razvan Ianculescu ; – Arhi ; – Marian […]

  2. […] nu am mai scris de la Follow-up-ul SMS Bucuresti, pe bună dreptate acum. Omul mai are treburi, mai face un guest posting prin alte părţi, mai […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
%d blogeri au apreciat asta: