Masuri de protectie dupa o explozie in media

La fel cum menţionam şi în articolul de follow-up, voi reveni pe parcursul săptămânii cu informaţii referitoare la Elance, la ce a însemnat Summit-ul „Work Differently” şi urmările lui. 

Pentru că mass media din România e mare consumatoare de „mese bogate în informaţii care rup gura târgului”, am avut parte de câteva surprize: reportaj ProTv realizat la noi acasă (prin „noi” mă refer la mine&prietenul meu acasă, penru că locuim împreună), reportaj TVR2 realizat la noi acasă, interviu pentru Realitatea Tv (realizat de data aceasta pe holurile Hotel Europa Royal, după conferinţa de presă), interviuri pentru reviste. 

Săptămâna viitoare apare luni/marţi interviul pentru Business Magazin (revin cu detalii mai peste câteva zile) şi un interviu mai mic, „de grup”, cu fetele mele Irina şi Ana-Maria, şi ele parte a reprezentanţei Elance România pentru Bucureşti – cel din urmă fiind pentru revista Click pentru Femei. 

twitter

 

Ce au însemnat toate apariţiile la TV şi în presă? O „furtună” de email-uri pe RNasoi[at]crp.elance.com, o furtună de email-uri pe adresa de gmail. Vreo 20 de noi followeri pe Twitter, timp de 2 zile, undeva la peste 200 de friend request şi 50+ mesaje pe Facebook, undeva la un total de 2000+ vizitatori în 24 de ore pe blogul acesta, pe blogul Elance (l-am şters pentru că va avea loc un rebranding pe măsură) şi pe pagina de About.me/roxanasoi.  A fost nebunie. 

Ce am făcut eu ca măsuri de protecţie? Ştiam că va urma o perioadă de haos, aşa că: 

1) Mi-am şters o bună parte din datele online. Ştiţi că îmi place să fiu o persoană publică, dar a fost nevoie să ascund anumite lucruri. De exemplu, am cont pe Deviant Art din 2006, iar primul „articol de blog” l-am scris tot acolo, în 2007. Deviant Art-ul îl foloseam mai mult pentru proză & poezie, aşa că am decis să îl ascund din căutări. La fel, orice portofoliu online, orice cont online a fost bine ascuns. Au mai rămas publice blogul acesta, conturile de social media, pagina de about.me. Toate treburile astea au luat 5 ore şi au fost realizate cu cel puţin 2 săptămâni înainte de Summit. 

2) Mi-am setat „alarme” de Google search. De fiecare dată când cineva mă caută pe mine sau caută Elance România, primesc notificări pe gmail. E foarte practic, cel puţin mi se pare că am control asupra numărului de căutări legate de persoana mea sau de o imagine asociată mie. 

3) Mi-am făcut curat în lista de Facebook. Chiar dacă dintre cei 1000 de „prieteni”, pot spune că 900 îmi erau cunoscuţi, adică am stat cel puţin o dată de vorbă, am decis să mă rezum la vreo 600+ pe care efectiv îi ştiu mai bine. Fie colaborăm, fie sunt bloggeri sau freelanceri, fie sunt foşti colegi, prieteni, persoane cu care am interacţionat pe puţin câteva ore/săptămână. 

4) Mi-am limitat profilele publice. Da, sigur, am lăsat acolo un email de contact, îmi puteţi admira chipul simpatic, dar nu veţi avea acces la toate informaţiile. Asta e clar, nu? Din motive obiective, desigur. 

5) După ora 8 seara îmi inchid telefonul de „office”. Rămâne celălalt deschis pentru prieteni şi familie. 

Dacă mai aveţi alte recomandări, le ascult/citesc cu mare drag. 

Comments
9 Responses to “Masuri de protectie dupa o explozie in media”
  1. l'enfant spune:

    O nebunie de evenimente in viata ta. Felicitari, Rox!😉

  2. Roxana spune:

    Mulţumesc. E greu să mă obişnuiesc cu agitaţia asta, înainte era mai multă linişte.😀

  3. Claudia spune:

    Roxana, recomandari nu am pentru ca tu deja stii foarte multe si cred ca ai procedat intelept pana acum🙂
    Imi pare rau ca nu am vazut si celelate reportaje pentru ca as fi avut cu siguranta ce invata.
    Intrebari as avea dar dupa ce am citit articolul chiar ca nu mai indraznesc🙂

  4. Roxana spune:

    Claudia, dacă au legătură cu freelancing-ul, să ştii că organizez un webinar pe tema asta, săptămâna asta. Poţi să-mi dai un email pe adresa de elance ca să te am în evidenţă?🙂

    Dacă e legat de media şi tot ce-a fost săptămâna trecută, te rog mai ai răbdare până săptămâna viitoare când apare interviul pentru Business Magazin. S-ar putea să răspundă multor întrebări.🙂

  5. Claudia spune:

    Nu stiam ca faci webinar si pe tema asta.
    Da, mi-ar placea sa particip.
    Multumesc.🙂
    O sa iti trimit mail pe adresa de la elance.

  6. Roxana spune:

    Super. Aştept email-ul.:)

  7. Ema spune:

    Sunt interesata sa particip la webminar-ul care il organizezi saptamana asta si despre care am tot citit ca il vei sustine.Am trimis deja un mail catre adresa mentionata mai sus, iar daca poti sa ma bifezi si pe mine cu un loc intr-o lista, ar fi super ok. Orientativ in ce zi este.Multumesc

  8. Roxana spune:

    Bună, Ema.
    Ţi-am răspuns acolo.🙂

  9. Cosmin spune:

    Sa vezi furtuna cand s-or activa astia de la Garda Financiara. Nici nu vreau sa ma gandesc.

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
