Hotii de telefoane din Bucuresti si spiritul Craciunului

Probabil nu v-aţi gândi că există vreo legătură între hoţii de telefoane din Bucureşi şi spiritului Crăciunului, dar povestea de azi s-ar putea să stârnească zâmbete, frustrări şi întrebări referitoare la felul în care acţionează hoţul de buzunare în capitală. Dar vorba multă, sărăcia omului, aşa că trec la povestit intregul episod. Trageţi voi concluziile, dacă vreţi. 

Astăzi, undeva după ora 15 după-amiază eram cu o prietenă la gura de metrou de la Unirii, cea din vecinătatea Hanului lui Manuc. Prin zona asta e tot timpul forfotă, agitaţie, mulţime şi evident, ţigani şi hoţi de buzunare. Nimic nou până aici, ştim cu toţii tabloul bucureştean central. 

Prietena mea îşi scoate telefonul, se uită la ceas şi îl bagă în buzunarul hainei, probabil din obişnuinţă. Nu avea geanta la ea. În stânga ei nu era nimeni, în dreapta ei eram eu. Telefonul era băgat în buzunarul din partea stângă. În spatele nostru nimeni. Pe când coboram treptele spre pasajul de la metrou Unirii, văd 2 ţigănei că se apropie de noi pentru câteva secunde, unul în stânga-spate, altul în partea dreaptă, spre mine. M-am gândit că poate din viteza lor de a coborî scările, noi îi incomodam, dar am văzut că după maxim 5 secunde s-au îndepărtat. Nu facem mai mult de 3-5 paşi că cel mai mic strigă după noi: „Domnişoara, domnişoara, v-a căzut telefonul”. Şi îi dă telefonul prietenei mele şi apoi se retrage. 

E curios, nu? De obicei atunci când un telefon cade pe gresia de la metrou, se aude măcar un zgomot. Noi nu am auzit nimic. Mai mult, ea nici nu observase că îi „picase” telefonul din buzunar. Ceea ce mă duce la concluzia mea: ne-au urmărit puţin, au văzut-o pe ea cu telefonul, au văzut că l-a băgat în buzunar şi au operat rapid buzunarul stâng. Problema e că telefonul ei nu e vreun smartphone, aşa că nu ar valora nici 30-50 de lei şi s-au gândit să nu-şi bată capul. Aşa că sub pretextul că „i-a căzut” telefonul din buzunar, l-au inapoiat. 

Acum nu mi-a fost dat de multe ori să văd un obiect furat cum este restituit proprietarului de drept. Mă amuză puţin ideea. Frate-miu zice că ajungi să-i apreciezi pentru că măcar îţi dau telefonul înapoi. Eu zic că i-o fi lovit spiritul Crăciunului, dar nu sunt sigură. Voi ce ziceţi? 

Comments
2 Responses to “Hotii de telefoane din Bucuresti si spiritul Craciunului”
  1. Oana spune:

    Nu puteau să-l vândă. Și eu cât am umblat fără smartphone nu mă băga nimeni în seamă. Acum, deși nu e un telefon scump, dar seamănă la aspect cu iPhone trebuie să fiu cu băgare de seamă că oriunde-l scot în public am ochi ațintiți asupra mea.

  2. Roxana spune:

    @Oana: Nu cred că ar fi luat cine ştie ce pe el. Dar pe mine m-a surprins faptul că l-a dat înapoi. :))
    Dacă ai grijă unde îl ţii, sunt şanse minime să ţi-l fure cineva, zic eu.

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
