Grimus, adolescenţă, maturitate


Îmi amintesc cu drag de perioada adolescenţei din mai multe motive, iar unul dintre ele are legătură cu muzica. În adolescenţă am redescoperit Pink Floyd, The Doors, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Led Zeppelin, Smashing Pumpkins, Scorpions. Am simţit că pot înţelege mult mai bine muzica lor, comparativ cu felul în care o percepeam în copilărie, când tata mai punea câte un disc pe vinyl la pick-up.

Eram undeva prin clasa a 10-a, cred, când activam pe forumul Webchart. Era un forum cu useri de prin toate colţurile ţării, toţi eram fani Webchart@MTV, o emisiune prezentată de VJ Liviu (pe vremea aia). Se dădea muzică bună şi se citeau pe post email-uri noastre extrem de amuzante sau prosteşti. Unii eram adolescenţi, alţii erau deja studenţi. Ne băgam cuţite virtuale pe la spate, ne uram reciproc, ne distram, împărtăşeam poveşti, rap battles şi muzică bună. Mi-amintesc că era toamna lui 2006 când am dat click pe un link postat de userii clujeni şi am aterizat pe o pagină vai de ea, cu un design groaznic, cu o descriere într-un colţ şi 3 piese ale unei trupe, Grimus. Pe vremea aia, habar nu aveam cine e Grimus. Ţin minte doar că piesa „Solitude” a rămas pe repeat pentru ani buni, încă de atunci.

Anii au trecut şi n-am mai auzit nimic de Grimus o perioadă. La un moment dat, prin anul 1 de facultate, am regăsit pe youtube piesa „Solitude”. I-am căutat din nou. Şi am văzut că s-au făcut mari, că au crescut. Scoseseră un album. Au avut concert în 2009, în Iaşi, în Dublin Pub. Trebuia să merg, să îi văd, să îi ascult live. Au făcut un super show pentru 40 de oameni. Poate 50. Dar nu eram mai mulţi.

Anul următor, în 2010, Grimus anunţau peste tot că revin în Iaşi. M-am bucurat enorm, am şi scris despre asta. Veneau chiar înainte de ziua mea, eram foarte fericită.
Mă apropiam de 21 de ani. Într-o zi am ascultat piesa „Umbre”, iar ce a urmat a fost un tumultum de întrebări, de stări, de emoţii. Aşa că am scris pe blog tot ce am simţit. Fără vreun motiv ascuns, pur şi simplu ascultam şi rezonam cu versurile melodiei. Am dat Share pe Facebook la articol şi după câteva zile, m-am trezit cu un mesaj din partea băieţilor, prin care mi-au făcut cadou o invitaţie la concert, drept cadou de ziua mea.🙂
Concertul a fost o reuşită, chiar dacă mă aşteptam la un public ceva mai mare. Am scris despre cum a fost, aici.

De atunci şi până acum s-au schimbat multe.
Grimus a susţinut zeci de concerte. I-am ascultat live şi la Bucureşti, i-am urmărit pe Facebook, pe ReverbNation. I-am votat peste tot pentru a cânta în deschiderile trupelor mai mari/în festivaluri mari de muzică.
Nu am ajuns la Placebo, dar am înţeles că Grimus a făcut senzaţie în deschidere.
Nu ajung nici la RHCP, pe 31 august, dar sunt sigură că vor face din nou senzaţie în deschidere.

Cam atât despre adolescenţă, maturitate, Grimus din trecut şi Grimus din prezent.
Vă las cu o melodie (personal favourite), pe care o ascultăm prietenul meu şi cu mine, seara, cu o cană de ceai aromat în mână.

 

Comments
4 Responses to “Grimus, adolescenţă, maturitate”
  1. Tacu Andrei spune:

    Scrii frumos. Poate mai pui cateva amintiri de prin facultate, mi’a placut articolul acela cu 50 de lucruri despre camin :))

  2. Roxana spune:

    🙂 Merci. Ar fi multe de scris, cine ştie…

  3. Claudia spune:

    Imi place ca de fiecare data cand iti citesc blogul parca iti vad scrisul de mana si caietul din generala…app de memories:)

  4. Roxana spune:

    (Cu delay) Mulţumesc, Claudia.
    Mi-ai dat o idee faină de un articol scurt.😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
