Cum a fost la European CSR Lessons (2)

În partea a 2-a a Zilei 1, după primele prezentări, au urmat o serie de studii de caz prezentate de diferiţi reprezentanţi ai companiilor sau, de ce nu, chiar CEOs. Voi prezenta în câteva cuvinte despre ce s-a discutat la fiecare studiu de caz în parte.

În primul rând, s-a vorbit despre centrul de competenţe la nivel de Erste Group good.bee, pentru activităţi sociale, oferit de BCR. S-a urmărit ideea de afaceri sociale, care să conducă la rezolvarea problemelor sociale, să aibă o abordare business şi profitul companiilor să fie folosit în scop social. Decizia de creditare a depins desigur de: 1) Impactul social; 2) Afaceri sustenabile; 3) Relaţia dintre impactul social şi afacere. Orice firmă start-up care îndeplinea condiţiile de mai sus a avut posibilitatea de a obţine un credit rambursabil.

Abordarea BCR s-a axat pe modele de bune practici, abordări pro-active în baza recomandărilor, abordări personalizate etc. Printre lecţiile despre clienţi, cei de la BCR ne-au împărtăşit următoarele:

OPORTUNITĂŢI

– Experienţa

– Programul de granturi (nu e benefic pe termen lung)

– Deschidere

– Activităţi economice combinate

– Trend aflat în creştere

NEVOI

– Consultanţă business combinată cu cea ocupaţională

– Mentorat şi coaching combinat cu marketing şi sectorul social

În al doilea rând, Sustainalytics a prezentat un studiu de caz despre producţia de cacao. S-a vorbit despre managementul investiţiilor responsabile şi despre comportamentul de risc al firmelor. S-au prezentat şi strategii ce pot fi implementate individual sau combinat, cum ar fi: criterii absolute, criterii relative, investiţii de impact, integrarea informaţiilor cu privire la ESG, ownership activ (proprietate activă) etc.

Voi insista puţin pe studiul de cazlegat de cacao (Cocoa Case Study). Conform acestui studiu, există peste 5 milioane de fermieri care se ocupă de producţia de cacao. Cererea de cacao creşte anual cu cel puţin 3%, iar Europa este în topul celor mai mari consumatori de ciocolată, fiind urmată, desigur, de Statele Unite.

În al treilea rând, cei de la Unicredit ne-au prezentat şi ei un scurt studiu de caz despre sustenabilitatea în corporaţii, despre importanţa certificatelor care atestă responsabilitatea socială a firmelor (ISO 26000, GRI principles etc.). Cei de la Unicredit au dezvoltat politici pentru clienţi şi angajaţi deopotrivă – Unicredit Human Rights Commitment. Concluzia a fost că băncile ar trebui să aducă o contribuţie socială şi să pună bazele unei culturi organizaţionale a sustenabilităţii sociale.

Să nu uităm de cei de la Vodafone care ne-au prezentat realizările lor şi colaborarea cu SMURD, cât şi campanii în domeniul medical. Studiul lor de caz a cuprins informaţii referitoare la sustenabilitate şi inovaţie: industria telefoanelor mobile şi sănătatea, accesul la informaţie. S-a vorbit despre servicii remote, despre accesul la medicamente, cercetări clinice, marketing şi engagement şi munca flexibilă în domeniul mobil.

Ne-au prezentat 2 programe: 1) SMS for Life, derulat în Tanzania, unde fiecare spital trimitea săptămânal un sms cu raportul medicamentelor disponibile pentru tratarea malariei, datele fiind transmise mai departe către Ministerul Sănătăţii – numărul deceselor infantile cauzate de malarie a scăzut semnificativ după derularea programului; şi 2) SMS for Health, axat pe munca flexibilă în domeniul mobil.

Personal, m-a uimit colaborarea cu SMURD şi permanentul sprijin acordat de către Vodafone în ceea ce se numeşte “Parteneriat pe viaţă” şi telemedicină.

Nu în ultimul rând, o profund plăcută impresie mi-a lăsat John Aston, preşedinte al AstonEco Management. Prezentarea lui s-a numit “From Strabag to the Eden Project”. A decis să lanseze întrebări auditoriului, iar noi, cei prezenţi în public, să încercăm să ne răspundem nouă înşine. A fost o critică acidă şi realistă la adresa dezastrelor produse de compania Strabag în România.

În opinia lui, cu care sunt de acord, acţiunile sustenabile sunt compuse din 4 componente:

– Economie fericită “Happy Economy”

– Public fericit “Happy Public”

– Tehnologie fericită “Happy technology”

– Mediu fericit “Happy Environment”

Există o nevoie constantă de Conştientizare a transparenţei şi răspunderii sociale. Ceva similar s-a reuşit prin “Eden Project”, care a intrat în Top 10 locaţii ce merită vizitate in Marea Britanie, pe locul 10 după Stonehenge. Vă las să admiraţi una dintre fotografiile de impact ale zonei eco-turistice şi închei printr-o altă idee a lui Aston: “If wrong seems possible today and it is accepted, it becomes reality”(“Dacă răul devine posibil azi şi este acceptat, devine realitate”).

Mulţumiri speciale: Responsabilitate Sociala.ro

Comments
2 Responses to “Cum a fost la European CSR Lessons (2)”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] lunapatrata   teonegura   tabara-frontiere   carra  decantare   chgabriela   blogulise   pierdutaprintreranduri   1traducator    florinapacuraru   aefcfoto   filumenie  fewstuff   rebelul   […]

  2. […] lunapatrata   teonegura   tabara-frontiere   carra  decantare   chgabriela   blogulise   pierdutaprintreranduri   1traducator    florinapacuraru   aefcfoto   filumenie  fewstuff   rebelul   […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
%d blogeri au apreciat asta: