Despre oameni din online cu IQ sub 100

Consider că trăim (e mult spus trăim) într-o ţară liberă (oarecum), unde cetăţenii (cei 2% cu IQ peste 100) îşi exprimă deschis părerea proprie (evident şi personală) în legătură cu varii subiecte. 

Consider de asemenea că oricine (cu IQ peste 100) are dreptul să îşi facă blog şi o religie proprie şi să devină zeul comunităţii adunate în jurul său. 

Consider că viaţa nu este dreaptă cu toată lumea (în special cu persoanele cu un IQ peste 100) şi că din acest motiv (cel puţin) ne putem plânge şi putem încerca să schimbăm ceva. 

Am o fire permisivă. Sunt simpatică şi aleg să dau oamenilor (cu IQ peste 100) o şansă. Înţeleg că viaţa nu funcţionează aşa cum vreau eu şi că de fapt mecanismul este altul, iar în compoziţia lui intră o serie infinită de factori, până în momentul în care tragem linie şi ne aşezăm fiecare în sicriul lui.

Totuşi am o problemă cu ceea ce văd, citesc (din nefericire) sau întâlnesc în viaţa de zi cu zi, atât în online, cât şi in offline. Până nu demult consideram că online-ul îmi permite să filtrez informaţia, să mă feresc de proşti, să îmi aleg eu pe acei oameni cu care fac networking, cu care schimb idei, de la care pot învăţa şi pe care îi pot învăţa, la rândul meu, câte ceva (mă refer la oamenii cu IQ peste 100).

Dar realitatea revine cu o lovitură în forţă în pseudo-castelul meu unde credeam că mă pot ascunde şi că pot trăi cum vreau eu. Şi doare. Doare pentru că te simţi deodată dezbrăcat, furat pe faţă, scuipat în ochi, violat (cel puţin) vizual, auditiv ş.a.m.d.

Am trăit să o văd şi pe asta: frâu liber la bloguri femeilor cu IQ sub 100. În limbaj comun, li se spune “piţipoance”. Eu, ca orice statistician care se respectă, le clasific după nivelul de inteligenţă de care dau dovadă. În acest caz, nu prea dau dovadă, asta e clar.

Mă deranjează enorm dreptul la liberă exprimare de care beneficiază aceste specimene. (În mod normal) ar trebui să fiu înţelegătoare, dar 4 ani de psihologie m-au învăţat tocmai contrariul.🙂

De ce??? De ce??? – mă întreb. De ce ţi-ai pune un template plin cu buze şi inimioare, cu poze de-ale tale în care îţi “saluţi” cititorii şi arăţi precum o prostituată pe trotuar? De ce texte pline de greşeli? De ce citeşti bloguri de top dacă nu ai de gând să înveţi nimic de la oamenii ăştia? De ce devii defensivă când cel puţin 10 persoane (cu IQ peste 100) îşi pierd efectiv timpul explicându-ţi de ce tema blogului ar trebui schimbată, de ce contează psihologia culorii, de ce fonturile respective sunt obositoare, de ce două sidebars pline cu poze de-ale tale nu-şi au locul pe front page, de ce e important să scrii corect gramatical… 

Până acum nu am găsit o explicaţie pertinentă, nu am găsit un motiv bun pentru care astfel de lucruri se întâmplă. Încep să regret că am un puternic spirit de observaţie. Şi nu e vorba că am prea mult timp la dispoziţie. Pur şi simplu te loveşti (destul de violent) de astfel de situaţii. Nu-mi rămâne decât un gust amar, pentru că pe făpturile astea nu le poţi educa, nu le poţi condiţiona în niciun fel. Eşti forţat(ă) să le accepţi, să te gândeşti că dacă există vreun dumnezeu acolo sus, atunci mare şi diversificată e grădina lui şi că evoluţia omenirii nu este general valabilă şi aplicabilă. 

Încep să îmi pierd încrederea în vorbele lui Karl Popper şi să cred din ce în ce mai mult că de fapt nu există acel tot perfectibil…

(image source:memesters.com )


Comments
17 Responses to “Despre oameni din online cu IQ sub 100”
  1. Dan spune:

    50% din populatie are IQ peste 100, si 50% sub 100. De-aia e o medie.

  2. Roxana spune:

    @Dan: Media României:
    QI: 94;
    GDP: 5 648;
    Fitted GDP: 13 069;
    GDP/FGDP: 0,4321677

    Doar în cazurile ideale se aplică 50-50. Eu vorbesc de cazuri reale, nu de cum ar fi ideal.🙂
    p.s. Date extrase dintr-un studiu realizat la nivel mondial în 2005. GDP-ul este Produsul Intern Brut. Raportul acela de 0.43 arată cu cât reuşeşte societatea respectivă (în -/+) să se „ridice” în condiţiile în care valoarea average IQ îi permite.

    Deci la o medie a IQ-ului populaţiei de 94 (că atât era acum 6 ani), România se dezvoltă cu 0.43 peste medie.

  3. Șerban spune:

    Frumoasă ţară, păcat că-i locuită.

  4. Roxana spune:

    @Şerban: Bine punctat. Şi în plus, am putea adapta ceea ce ai spus într-un context mai restrâns: Frumoase bloguri, păcat de bloggeri.😀

  5. Șerban spune:

    Sau… Frumoase servere, păcat de bloguri.😆

  6. Roxana spune:

    Sau aşa.🙂

  7. Carmen spune:

    Si tu ce IQ ai?🙂

  8. Roxana spune:

    Destul de mare, având în vedere că am şi făcut parte dintr-o echipă de cercetare care a construit unul pentru România.🙂

  9. Cristian spune:

    …Persoanele cu IQ peste 100 ar trebui,stiintific vorbind,sa ii conduca pe ceilalti..la bine sau la „dezastru”…exemplificand,basescu Antihristul 666 ce IQ ar avea(are) !?
    .

  10. Roxana spune:

    @Cristian: Nu ştiu dacă ai citit doar titlul sau tot articolul. Eu vorbeam de oameni din online, nu despre politicieni. Pe ei să îi critice alţii, eu nu vreau să-mi umplu blogul cu mizerii.🙂

  11. Oana spune:

    Ahhh, cred ca m-am prins unde bati. Nu-ti bate capul. Nu iti place, nu citesti, nu te enervezi, asa-i cel mai simplu.

  12. Roxana spune:

    @Oana: să zicem că de acolo s-a umplut paharul.😀

  13. krossfire spune:

    Eu am o problema cu echivalarea ideii de a putea sa scrii cu cea de a sti sa scrii. In general, indiferent de IQ😛

  14. Roxana spune:

    Vlad, există desigur şi diferenţe între oameni care pot scrie şi cei ce ştiu să scrie. Dar chiar şi aici, pe undeva, IQ-ul devine un factor moderator între cei ce pot şi cei ce ştiu.

    Înţelegi, sper, de ce nu pot să scot factorul „g” din ecuaţie.😀

  15. Jucator spune:

    Sunt profil mate-info, am un coleg care are 10 la orice materie, e a 12 a,mi-a spus ca el nu a facut nici un test Iq.
    Are cateva concursuri castigare(bio,in limba engleza, romana, fizica, mate),cat de mult conteaza oare un test Iq daca e sa cantarim cuvintele pe care le-am rostit in aceast post?

  16. Roxana spune:

    Stai liniştit, faptul că are 10 la materii şi concursuri câştigate e oarecum irelevant. Toate sunt la nivel de liceu. Vorbim peste vreo 5 ani, când termină o facultate şi urmează să se angajeze.
    Un test IQ nu are legătură doar cu matematica. Cel puţin unul bun.

  17. Cristian spune:

    Roxana…nu prea ne intelegem…totusi mai incercam…:)

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
