Serviciile cuseta CFR calatori

Probabil nu sunt singura care parcurge distanţe mari cu trenul. Nu am maşină personală, nici carnet, iar până acasă am cel puţin 500 de km de parcurs, aşa că cea mai bună opţiune este trenul.

Şi pentru a evita furturile de noapte, aglomeraţia şi oamenii de prost-gust, pe distanţe mari, prefer să dau ceva în plus şi să-mi iau un bilet la cuşetă cu 4 sau 6 locuri. Sau vagon de dormit, dacă nu găsesc altceva mai rezonabil.

Până acum, serviciile cuşetă CFR călători  erau în limita acceptabilului: un însoţitor care te anunţa din timp atunci când trebuie să cobori, mai stăteai de vorbă cu el, o cafea ceva. Însoţitorul a rămas la fel. Problema însă este lenjeria de pat. Înainte, CFR avea contract cu o firmă americană care confecţiona acele lenjerii de pat de unică folosinţă, dintr-o pânză destul de transparentă şi subţire. Firma realiza comenzile destul de ieftin, aşa că era un motiv bun pentru a păstra contractul cu ei. Dacă mă gândesc bine, măcar lenjeriile erau igienice şi umane. Şi nu puteau fi, sub nicio formă, refolosite.

Acum, de vreo câteva zile încoace, într-o seară pe când mă grăbeam să-mi aranjez geamantanul în compartiment, observ că nu se mai dau lenjeriile respective. În schimb, atunci când te duci la responsabilul de vagon şi îi ceri lenjeria de pat, acesta te notează într-un tabel, îţi înmânează o lenjerie din bumbac combinat cu ceva material dubios, de greutate considerabilă, într-o pungă. Îţi aminteşte să strângi şi lenjeria de pat atunci când urmează să cobori. Cum arată lenjeria respectivă de pat? ORIBILĂ. Ca după al Doilea Război Mondial. Execrabilă. Pătată. Refolosită de prea multe ori. Veche. Prăfuită. Inumană.

De ce? Pentru că probabil cineva a avut interese la mijloc şi a făcut în aşa fel încât licitaţia să fie câştigată de o firmă românească tura asta şi nu din nou de firma americană. Nu înţeleg de ce CFR ar prefera o firmă românească ce oferă servicii de toată jena, cu costuri mult mai ridicate.

Încep să fiu din ce în ce mai dezamăgită de serviciile CFR călători

Comments
8 Responses to “Serviciile cuseta CFR calatori”
  1. rusbianca spune:

    Oh…asta e doar unul dintre numeroasele inconveniente suferite atunci cand calatoresti cu trenul. Colega mea de birou mereu merge la cuseta, si a avut parte de niste experiente foarte dubioase. Eu desi stau la fel, tot pe la vreo 450 de km distanta fata de ai mei, nu merg niciodata noaptea, prefer sa stau o zi in tren decat sa impart micul spatiu cu inca 2-3 persoane sau mai mult si sa nu dorm deloc, asa macar pot citi, vad un film, ies si ma mai plimb, ca oricum ai mai mult aer sa respiri.
    Cat despre serviciile celor de la CFR cel mai prost stau la capitolul pret pe bilet, garnituri vechi, durata calatoriei…zici ca faci ani lumina, toaletele execrabile, la propriu si compartimentele infecte de la Accelerat.
    Dar ei ce stiu sa faca, sa scumpeasca biletul pentru ca ajung cu o ora mai devreme….o ora in minus scazut din anii lumina…genial!🙂

  2. Roxana spune:

    Punct ochit, punct lovit, Bianca.
    Nu mai zic de restul condiţiilor, eram conştientă şi dezgustată de ele de mult timp.
    Dar am rămas surprinsă că şi singurul lucru cât de cât ok la cuşeta aia nenorocită a dispărut…

  3. qmobili spune:

    e hehe … lung subiectul , dar cum zicea rusbianca incearca sa mergi ziua cu trenul , iar daca necesita/vrei sa mergi noaptea, intrebarea mea este : cat de mult dormi la cuseta ? (mie unu nu mi s-a intamplat nimic grav in compariment si in general calatoresc noaptea fiindca ziua e program de lucru)
    referitor la dc ? .. fiindca se poate fura, fiindca li se da voie sa fure, fiindca facem spalare de bani cand de fapt este interzis sa facem asta😉 – data viitoare e mai bine sa iti iei tu un asternut de unica folosinta ca sa „culegi” ceva de la CFR

  4. Roxana spune:

    Nu-i rea ideea cu aşternutul propriu.🙂

  5. misu spune:

    Oricum sunt reduceri deja daca cumparam bilet dus-intors, cu anticipatie de cateva zile, sau bilete de calatorie in grup. Noroc cu aceste reduceri la biletele cumparate online si calatorim mai ieftin.

  6. Roxana spune:

    Aş prefera să dau mai mult la bilet şi să am condiţii.🙂
    Faptul că am o reducere nu mă încântă cu nimic, ştiind că sunt la fel condiţiile şi pentru cei care călătoresc cu bilet întreg.🙂

  7. De vagoanele de dormit/cuseta nu se ocupa CFR Calatori, ci Gevaro. Iti recomand sa iei legatura cu ei si sa le spui ce te-a nemultumit (http://www.gevaro.ro/ro/index.php/contact). De asemenea, iti recomand ca de fiecare data cand ai o nemultumire privitoare la serviciile de transport, sa transmiti imediat o sugestie/reclamatie companiei respective, pentru ca lucrurile sa nu ramana asa. Pe blogul meu gasesti sfaturi despre cum se face o reclamatie http://trans-ferro.com/cum-facem-o-reclamatie/

  8. Roxana spune:

    @Iulian: Merci pentru info.🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
%d blogeri au apreciat asta: