Viva la „revolution” [part2]

Nu mă pot abţine în a nu continua articolul precedent.

Conform relatărilor din mass-media, în seara aceasta în Piaţa Universităţii s-au strâns şi galeriile de fotbal printre protestatari. Îşi aminteşte cineva de evenimentele din zilele trecute, din Piaţa Unirii şi Piaţa Universităţii? Da, atunci când au fost magazine sparte, focuri în plină stradă, vandalizări la tot pasul… Iarăşi va înnebuni lumea. Sau poate sunt doar eu paranoică şi pun tot răul înainte.

Dar asta nu e tot. Cred că merită să vă povestesc puţin despre un taximetrist „simpatic” din seara asta. „Simpatic”, subliniez. Nici bine nu m-am urcat în maşină, că a şi început cu pledoaria. Speram să fie o cursă liniştită, în care eu să nu fiu deranjată din admiratul ploii/ninsorii din Bucureşti. Dar nuuu… Aşa ceva e imposibil în ultima perioadă. Şoferul a început să îi injure pe toţi, să-mi povestească toată situaţia financiară a sa, toţi nervii pe care îi are şi frustrările cauzate de imposibilitatea de a participa la proteste. Până aici, nimic anormal pentru perioada asta. A fost însă de o penibilitate ridicată, uşor amuzantă, la un moment dat. Un fel de „râsu’-plânsu”. Am aflat care e cifra diavolului. Din nou, 666 revine în forţă. Am aflat că „VI” e semnul pentru 6 în latină. Şi că „S” şi „A” reprezintă, de asemenea, cifra 6 în ebraică şi greacă. Până în Piaţa Unirii mi-a făcut toate conexiunile posibile dintre VISA şi 666. Mai apoi, până la locaţia unde trebuia să ajung, mi-a explicat cum cărţile de credit sunt făcătoria diavolului. Nu s-a legat de MasterCard sau Maestro. Asta să fi însemnat că sunt „trimise” de dumnezeu??? Apoi a continuat cu ideile sale despre „revoluţia românească”, despre cum se poate schimba situaţia ţării. Aceleaşi „soluţii” găsite de alţii pe care le-am criticat în articolul anterior acestuia.

Oricum, ideea e că românii au luat-o razna. Desigur, taximetristul m-a întrebat la ce liceu sunt. I-am răspuns că l-am terminat demult, acum sunt masterandă la psihologie. A luat foc. De ce ar avea nevoie ţara asta de psihologi? I-am răspuns că „Depinde” şi că „Asta rămâne la latitudinea fiecăruia”. Dacă aş fi inceput să îi explic despre multele ramuri ale psihologiei, nu aş fi făcut un bine. Riscam să nu mai ajung întreagă acasă.

M-a îndemnat insistent să merg la protest. I-am explicat că am lucruri mai bune de făcut. S-a uitat urât la mine. Sunt doar o altă tânără căreia nu îi pasă de ţară, în opinia sa. Desigur, mi-a zis că nu sunt recunoscătoare pentru ce am primit. I-am zis doar că vreau să îmi conserv energia pentru sesiune, că nu doresc pietre în cap şi bastoane în stomac. Din câte îmi amintesc, în istorie, până la emanciparea femeilor, la războaie şi revolte participau bărbaţii. Femeile si copiii erau protejaţi din calea săbiilor, bâtelor şi focurilor de armă. Desigur, cui ii mai pasă în prezent de siguranţa copiilor şi femeilor? Toţi vor revoluţie. Iar românii au antecedente în ceea ce priveşte înţelegerea greşită a conceptului de „revoluţie”: dacă nu e cu violenţă şi vărsare de sânge, n-are sens! Nu mă credeţi? Atunci să recapitulăm în mare: războaiele daco-romane (101-102; 105-106); facem un salt de 1000+ani – războiul de Independenţă (1877-1878); Războaiele Mondiale I şi II (1914-1918; 1939-1945); Revoluţia de la 1989; Mineriadele din 1991.

Oare nu ne-au ajuns revoltele, războaiele şi revoluţiile scăldate în sânge şi acte violente? Şi mai avem pretenţia ca ţara să devină monarhie…

(Va urma…)

Comments
2 Responses to “Viva la „revolution” [part2]”
  1. Mihai spune:

    Treaba ca doar barbatii trebuie sa protesteze nu e prea normala, ipotetic vorbind daca se va schimba ceva in bine vor fi doar barbatii cei avantajati? cum ramane cu emanciparea femeilor, drepturi egale? sau ele sunt bune doar cand aveti avantaje? E totul off-topic in comentariul meu, dar si atitudinea ta din articol e putin misandra.
    In totdeauna barbatii au avut mai dezvoltate furia si razboiul, si oricum in piata se intampla ce se intampla cu orice multime, exista unu/mai multi coordonatori care ii „manipuleaza” cum vor!

  2. Roxana spune:

    Iar nu înţelegi anumite lucruri, Mihai.
    Arată-mi tu câte femei au aruncat cu pietre la proteste şi au dat vandalizat locurile? Nu e safe mediul pentru copii şi femei. Şi dacă nu e safe, atunci ar trebui protejaţi.

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
