Viva la revolution ???

Acest articol nu este unul patriot, în care să spurc conducerea ţării şi să pup în fund poporul român pentru câtă nedreptate i se face. NU! Acest articol conţine doar părerea mea, pe baza a ceea ce am trăit şi trăiesc în continuare, pe baza a ceea ce am văzut şi văd in continuare.

Am aproape 23 de ani. Ce mi-a oferit statul român? Un CNP la naştere şi o serie şi un număr de buletin. 

Am aproape 23 de ani. Ce mi-au oferit cetăţenii acestei ţări? Manele, forţări de acceptare socială, mizerie, limbaj trivial, masculi cărora le-a crescut creierul în pantaloni şi nu în cap, hoţi şi prădători la colţ de stradă care au încercat să ia din puţinul pe care eu sau alţii îl avem. Mi-au oferit drept „modele” sociale nişte corcituri umane care-şi vând corpul pe la TV şi prin mass-media. M-au arătat cu degetul atunci când nu am vrut să fiu ca ei, atunci când nu m-am supus regulilor mulţimii. 

Am 5 luni de când m-am mutat în Bucureşti. Dar în ultima săptămână aproape că fiecare ieşire din casă a fost ca un cuţit înfipt în spate: la orice pas trebuie să fiu atentă, la orice colţ de stradă, la orice individ suspicios, la orice uniformă de jandarm sau poliţist. Nici urmă de posibilitate de acces pe la Universitate, Piaţa Romană sau Lipscani. Dacă mă prinde 10 seara în oraş, e vai de fundul meu. Ai mei mă sună zilnic să vadă dacă sunt bine, pentru că la TV, posturile de televiziune exagerează, fac din ţânţar armăsar şi profită de orice scenă violentă pentru un rating crescut. La radio numai despre „revoluţia din Piaţa Universităţii” auzi. 

Care revoluţie, bă??? O bătrână în metrou care abia se ţinea pe picioare, vorbea la telefon: „Ce să fac, neică? Am ieşit şi eu o oră la protest. Am inhalat gaz lacrimogen, acu’ plec acasă”. Şi ce a realizat cu asta? Nimic. Ce vor realiza toţi protestatarii? Mai nimic. 

Da, o să fiu pusă la zid pentru părerea mea. Nu-mi cer scuze, la fel cum nu-mi cer scuze nici pentru lipsa mea de la proteste. Ce să fac eu, la 1.60m şi 49 de kg în mulţimea aia? Să mă fac „auzită”? Nu merci, dacă vreau să mă fac auzită, mai degrabă rămân activă în mediul online. Sunt sigură că mai mulţi mă vor băga în seamă decât la un protest. 

Şi de ce sunt împotriva protestelor? Simplu. Am auzit tot felul de „modalităţi” de la oameni sau mass-media, care cică ar putea salva ţara asta: 1) să devină monarhie; 2) să fie reduse numărul de ore de lucru la 20 pe săptămână, 2 persoane ocupând un singur post; 3) să vină nu ştiu care la putere… 

La dracu’, de parcă toate astea vor ajuta. Dacă România devine monarhie, asta nu schimbă cu nimic împrumuturile pe care le avem de plătit. Dacă 2 oameni vor lucra pe un post, înseamnă că salariul se va împărţi la 2. Cu ce ar ajuta asta? Ar muri de două ori mai mulţi oameni de foame. Toţi cei care pretind că ar face o treabă mai bună la conducerea ţării sunt la fel de murdari precum Bucureştiul după o zi ploioasă. 

 

Peste tot văd poze sau mesaje cu „Libertate”… Fraţilor, e democraţie, e libertate. „Libertate” se striga în 1989, când era regim comunist şi pentru o glumă la adresa regimului, erai băgat la închisoare sau dus la Piteşti, la spălare de creier. Libertate nu aveţi? Toată lumea vrea totul de-a gata. Pe ce motiv? Pe motiv că ai făcut o facultate, împreună cu cei 19000 de colegi de an? Pe motiv că ai luat 10 la un examen copiat? Pe motiv că ai cap, dar nu ştii să îl foloseşti? 

Românul aşteaptă să i se pună în farfurie, să i se dea totul de-a gata. Dacă e posibil, să nu ridice un deget. Am păţit-o în anii de studenţie cu o tipă pe care o consideram prietenă. N-a vrut să scrie articole şi să câştige un ban cinstit, a preferat să lucreze la videochat, să se dezbrace pentru toţi obsedaţii şi nenorociţii. Aşa e şi românul: nu-i place să facă bani cu capul, aşteaptă să-i pice din cer sau dacă se poate, să câştige bani uşor doar pentru efortul major depus de a se trezi la amiază. Mi-e scârbă, sincer. 

Vii şi urli la 20-30 de ani cât te ţin plămânii în Piaţa Universităţii pe motiv că statul nu-ţi asigură slujbă. Da’ dacă te-ar duce capul, ai reuşi să găseşti posibilităţi prin care să supravieţuieşti fără a aştepta pomana de la stat. Vă uitaţi la situaţia din alte ţări şi spuneţi „Vai, ce bine o duc alţii”. Dar sincer, câţi dintre voi ştiţi că momentan, de exemplu, Belgia o duce la fel de rău? Şi despre asta, nu se dă nimeni în spectacol, nu sparge nimeni magazine, nimeni nu dă în cap, nu vezi poliţişti şi jandarmerie pe străzile belgiene. Păi da, ăia cum reuşesc să-şi controleze toate problemele? Sau ce, te pomeneşti că au conducători mai dotaţi ca ai noştri, că nu se fură, că statul îţi asigură paradisul pe pământ? 

NU! Pur şi simplu ţara aia mică e locuită de mai mulţi oameni care-şi folosesc creierul, care acţionează pe principiul „fapte, nu vorbe”. Dar ce să mai zic, la noi de la alegeri până la falimentare, totul merge pe principiul „Vorbe, nu fapte”. Şi să mai aud reproşuri referitoare la faptul că nu am fost la vot. Pentru cine să merg? Pentru stat? Pentru cetăţeni? Pentru mine? 

Cum ziceam, am aproape 23 de ani şi tot ce am primit de valoare din partea ţării şi a cetăţenilor e un CNP, o serie şi-un număr de buletin. Pentru asta nu merită să mă alătur unei mase de oameni violentă, manipulată şi deindividualizată. 

Comments
18 Responses to “Viva la revolution ???”
  1. a spune:

    „de ce sa votez, cand nu am pe cine”,

  2. LucicX spune:

    Sunt de acord întru totul dar am rămas totuşi cu o nelămurire după ce ţi-am citit textul. Cum adică …să câştige un ban cinstit, a preferat să lucreze la videochat….? Vrei să spui că banii de la videochat nu sunt bani cinstiţi? Ce, a dat în cap cuiva pentru alea 2-3-4000 de lei pe care le făcea lunar arătându-şi păsărica la webcam? Cum, că asta nu înţeleg eu, cum adică ăia sunt bani necinstiţi?

  3. Roxana spune:

    @Lucicx: nu o să-ţi explic ţie lucruri pe care nu le înţelegi. Nu-mi plac oamenii care se plâng că nu au bani. Eu am încercat să o ajut. Ea a zis iniţial că da, apoi s-a făcut nevăzută o vară întreagă, deşi rămăsesem amândouă în Iaşi. Toată vara am crezut că e prin spitale. Nici măcar nu a avut curajul să-mi zică în faţă ce face şi unde „lucrează”. Asta în condiţiile în care eram prietene apropiate. Oamenii de genul ăsta nu valorează pentru mine nici cât două cepe degerate, înţelegi? Aluzia pe care am făcut-o are legătură cu ideea românului de a face bani uşor, pe cât posibil să nu-şi mişte fundul din pat sau să-şi pună creierul la treabă. Pentru oameni de genul ăsta chiar nu merită să ies eu în stradă şi să-mi iau pietre in cap, în speranţa că poate vor duce o viaţă mai bună.😉
    Şi cu asta, închei explicaţiile. Repet, oricum nu ai cum să înţelegi.

  4. LucicX spune:

    Roxana, am înţeles perfect ce ai vrut să spui. Eram ironic doar🙂.

  5. Marius Sescu spune:

    Vai Roxana, dar ce prietene ai. Și eu care te credeam fată cuminte.🙂

    On topic – nici eu nu am găsit motive pentru care să ies în stradă, plus că acum, cu câteva luni înainte de alegeri, mi se pare inutil. Dacă era în 2009 era altă treabă.

  6. incaunipocrit spune:

    Reblogged this on Basil Wheel.

  7. Roxana spune:

    @Marius: Întotdeauna am fost cu minte.😀
    Mă bucur oricum că nu sunt singura care crede că protestul e inutil în momentul de faţă.

  8. UmbraUnuiNor spune:

    Sunt uimit sa observ ca in tarisoara asta mai sunt tineri care gandesc!
    Fara cuvinte!

  9. Nu, nu esti singura care are aceasta parere…………

  10. Sorina Creangă spune:

    Bravo, Roxana! Adevăr grăit-ai! Mă bucur că sunt tineri care gândesc corect, realist, inteligent. Aşa îi povăţuiesc şi eu pe studenţii mei(sunt profesor universitar). Că trebuie să-ţi munceşti mult mintea ca să găseşti soluţii cât mai bune de trai, că trebuie să înveţi mult, să te informezi, să ai cultură ca să înţelegi situaţiile şi să acţionezi corect, că trebuie să investeşti mult ca să obţii puţin, că întâi trebuie să oferi ca să poţi cere, Fiecare are pretenţii, fiecare cere, dar nimeni nu spune EL ce a oferit pentru ca ţara asta să meargă bine.

  11. Roxana spune:

    Vă mulţumesc tuturor pentru susţinerea acordată acestui articol. Simt că tura asta am reuşit să comunic mai mult decât aş fi reuşit printr-o poveste sau poezie.

  12. Felicitari Roxana! daca ar fi macar 10 ca tine si tot ar fi un inceput

  13. Roxana spune:

    Mulţumesc pentru vizită, Lidia.

  14. Cristian spune:

    …sa mergi la vot este solutia,sa votezi pe cine vrei sau nu vrei…macar pentru faptul ca udmr nu va mai intra in parlament( implicit pentru ca sa nu mai conduca aceasta tara o minoritate,TOTAL ABERANT,IMORAL SI NEDEMOCRATIC)…eu sunt „in genere” si de fel adeptul razbunarii,al violentei,dar………….!?…nu este o solutie viabila,cel putin…TU ATAT DE NEMULTUMITA SI IMPOTRIVA A TOT SI A TOATE ce ai face,ce sfaturi ai pentru a redresa toate aceste lucruri !?…Iar solutia propusa de tine, sa fii descurcaret,sa nu mai astepti de la stat mi se pare total de „gandire basesciana”,ceea ce ma face „sa te ignor”…pentru ca eu am trecut prin multe,am vazut multe,sunt dintre acei cetateni,daca vrei,care nu ti-au oferit tie nimic(ce te contrazici cu aceasta afirmatie,tu care „esti atat de descurcareata” ce nevoie aia avea de ajutor !!!)…si sunt sigur din aceeasi generatie cu parintii tai…cu greselile noastre elementare reprezentate prin neimplicare,delasare,duplicitarism si MAI ALES prin neprezentare la VOT !…50 % este fantastic de mult si de reprezentativ…eminamente ne meritam soarta !

    ERATA :…nu te ignor si continui sa te intreb,in afara de revolta ta spre TOT si TOTI „graieste” vorbe pentru a se trece la fapte !?…ceea ce a facut acest demon de etnitate umana,numit basescu nu a facut si nici nu va mai face NIMENI…PAREREA iesita din „garbage”-ul otv-ului ca toti sunt la fel este profund eronata…UNA ESTE SA FURI UN OU si alta este sa furi UN BOU(de fapt o cireada intreaga) si la ceilalti sa le iei si „100 de grame de aur”….UNA ESTE SA UCIZI si alta este sa faci trafic de influenta,sa dai o palma…

    Cu bine !

  15. Roxana spune:

    Cristian, poate nu ştiu foarte multe la vârsta mea, dar încerc să mă descurc singură, fără să aştept pomana de la stat.
    Sunt neajutorată? Îţi răspund doar cu atât: sunt tânără şi am probleme de sănătate din copilărie. Şi totuşi nu aştept nimic din partea nimănui.

    Am scris aici părerea mea, am dreptul la o opinie. Nu arăt cu degetul, nu dau vina pe cineva pentru tot dezastrul. Nu-mi condamn părinţii sau generaţia lor. Că doar a mea nu o fi mai capabilă. Generaţia mea e generaţia cobailor, născuţi în anul revoluţiei. De la noi se aşteaptă toate soluţiile, toate schimbările.

    Nu are rost să-ţi răspund la toate întrebările. Mentalităţile oricum nu se vor schimba după un schimb de replici.🙂

  16. Cristian spune:

    Imi pare rau daca am fost prea „incisiv” – Iertare !…si eu la anii tai tot asa eram ( sau cel putin apropiat ) … acuzand peste tot , la drept vorbind refuzand(inconstient,cred) sa ma implic in ceva…cu acelasi ganduri,aproximativ si aproximative … Acum sunt iritat si nervos deoarece ma simt inutil…nu mai pot sa fac nimic,sa ajut cu ceva……..timpul meu parca s-a dus…
    Mentalitatile,cum spui , nu se vor schimba…….este o lege nescrisa , fiecare cu dreptatea lui , DAR……..se pune problema ca ar trebui sa ai rabdare sa il lamuresti pe celalalt , ori celalalt pe tine cu argumente ca dreptatea este de partea ta … Si apar variantele , tu nu esti in stare ati edifica ADEVARUL ( opiniile ) sau NU AI PE CINE ( cu cine vorbi ) !!!
    Scuzandu-ma din nou , cel putin pentru cuvantul IGNOR iti doresc sa rezisti si sa poti avea parte de „gramele”l de noroc atat de necesare vietii reale , uneori(cam des) atat de crude si nedrepte !…Poate mai vorbim ! La revedere !

  17. Roxana spune:

    Nu am să discut ultima parte a mesajului tău. Doar îţi voi răspunde la prima parte: nu văd sensul în a detalia dacă sau în ce mă implic. E ca şi cum m-aş lăuda în public cu ceea ce fac, cu acţiunile mele. Nu mă interesează cum mă văd alţii, până la urmă important e să fiu eu mulţumită de ceea ce văd în oglindă, metaforic vorbind, în fiecare zi. Nu alţii trăiesc în pielea mea.

    Şi nu, nu am să ies în stradă să mă expun unor posibile pericole. Mi-am propus prea multe pentru viitorul meu, încât să risc totul pentru un moment de liberă exprimare a opiniei. Ce am de spus pot spune şi aici, pe blog. Cum ziceam, sunt sigură că un articol pe blog are mai mult impact. Până acum, asta mi s-a demonstrat prin comentarii, like-uri, share pe reţele sociale ş.a.m.d.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] aici, o tanara si gandurile ei referitoare la agitatia din piata […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
