Primele impresii: #bucuresti

Nu am mai scris de vreo săptămână şi ceva.
În principiu, nu am timp, iar când am, prefer să înteracţionez cu oameni noi.
Dar mi-am făcut timp azi să împărtăşesc primele impresii despre Bucureşti, după o săptămână de aventuri.

Am încurcat de vreo 2-3 ori metrourile: ce-i drept, e cam greu pentru mine să mă obişnuiesc cu ideea că peronul 1 nu e tot una cu peronul 2. Cu RATB-ul am circulat ceva staţii fără bilet. Spre deosebire de Iaşi, aici nu prea se obosesc controlorii să te verifice.

M-am acomodat bine, am cunosc câţiva oameni minunaţi. M-am reîntâlnit cu foşti colegi de la cercetare, Iaşi. De multe ori am luat metroul spre Dristor pe ruta lungă – vreo 14 staţii cred, în loc să mă rezum la maxim 6 staţii.

Mi-am ascultat foarte mult playlist-ul din telefon. Am citit vreo 60 de pagini din Bullet Park, cartea primită de la „my gay best friend” alias Victor .

Aş fi fost pierdută fără Mihai. De fapt, dacă îl ascultam mai des, probabil ajungeam mai repede la destinaţie. Şi probabil nu i-aş fi dat zeci de telefoane şi mesaje, cu o voce de „lost little lamb”.

Am ajuns într-o seară şi la karaoke prin Open Pub, un local făinuţ şi „cozy”, primitor, unde am lălăit împreună cu colegii de apartament piese precum Smells like teen spirit, All that she wants, Wonderwall şi altele.

M-am plimbat prin parc de nu m-am plictisit. Am ieşit la Curtea Sticlarilor, am ajuns şi pe la terasele din parcuri, am băut cafele, m-am intoxicat cu aerul poluat de Bucureşti, am râs şi m-am simţit bine.

Am avut ce căuta Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, tocmai pe şoseaua Panduri, iar prima impresie a fost: „ajunge aici cine vrea, pleacă de aici cine poate„, în cel mai bun sens al cuvântului. E superbă clădirea, oamenii sunt călduroşi, e frumos amenajată şi îmi dă impresia că masterul aici chiar va merita.

Încă puţin şi vine admiterea. Am uşoare emoţii. Însă pot spune că spre deosebire de Iaşi, aici nu m-am plictisit. Ai ce face în fiecare zi, doar timp să ai şi bani. Oameni se găsesc, localuri se găsesc, bere la fel.

Am dat şi de atitudinea anti-moldova: două tipe în vârstă, undeva pe la 50+ ani, întrebându-mă lucruri legate de facultatea de psihologie, au realizat că nu prea sunt din zonă. Am făcut imprudenţa de a le spune că sunt din Bucovina. Răspunsul lor: „Ah, din Republică?„. Nu, doamnelor, nu din Republică, ci din Nordul României. „Dar Cîmpulung nu e în Republica Moldova?” … Clar, bucureştenilor le-ar prinde bine o hartă a României şi un manual de istorie.🙂

Dar trecând peste toate micile neplăceri, a fost frumos şi nu îmi pare rău pentru alegerea mea de a părăsi Iaşul şi de a veni aici.
Aştept următoarele surprize cu interes. Şi incurajez pe oricine să îşi facă curaj şi să vină aici. E cea mai bună metodă de a simţi că trăieşti şi că trebuie să te adaptezi, să te descurci pe cont propriu.

Comments
9 Responses to “Primele impresii: #bucuresti”
  1. monica spune:

    heeeeheee:)
    cat te inteleg. eu m am adaptat greu….

    a daaa si sa stii ca inteleg ce spui cand vb despre facultate:D

    am terminat anul trecut. daca ai nev de vreun curs, lamurire, ceva…poti apela:)

  2. Roxana spune:

    😀 Felicitări.
    Mă descurc eu la capitolul cursuri şi cărţi, am 3 ani de psihologie în spate şi vreo 60 de GB de documentaţie. Dacă nu găsesc în română, o citesc uşor în engleză sau franceză.

    Mulţumesc oricum.

  3. l'enfant spune:

    Să mă fi văzut pe mine ce m-am distrat când mi-a fost adus la cunoștință că Brașov se afla în județul Prahova. S-o chinuit puțin să mă convingă intelgineța măriei sale o.O

  4. Roxana spune:

    =)) =)) this is gonna be fun.

  5. Marius spune:

    Vezi ca sunt controale chiar mai dese ca in Iasi. Singura diferenta este ca sunt mai multe autobuze de verificat.

    Oricum. o sa iti placa clar Bucurestiul la cum te-am vazut eu. trebuie doar sa treaca putin timp sa te obisnuiesti.

  6. Roxana spune:

    @Marius: Deja îmi place. Şi … sper să nu mă prindă controlorii.😀

  7. Sorin spune:

    Succes la aventura prin capitala !!! Poarta-te frumos nu fa „Republica” de ras.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] la primele impresii şi până în prezent parcă ar fi trecut un veac. Aş putea scrie un roman doar gândindu-mă […]

  2. […] principiu, chiriile sunt enorme în zona respectivă. Evident, fiindcă eram de câteva zile în Bucureşti, nu aveam cum să ştiu asta. Aşa că am contactat persoana via email, telefon nu avea pus pe site […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
