5 lucruri pe care banii nu le pot cumpara

Azi vreau să scriu despre 5 lucruri pe care banii nu le pot cumpăra.

Stăteam azi şi savuram o cafea la bar, când mi-a venit ideea de a scrie articolul de faţă. Ştiu că este un subiect de discuţie posibil răsuflat, însă nu am să mă rezum la ceea ce spune toată lumea. „Money can’t buy happiness” – e un principiu depăşit astăzi, în lumea banilor. Da, din păcate banii fac legea şi garantează puterea. E un fapt real, nu ar trebui ascuns sau muşamalizat. Banii îmi cumpără cafeaua pe care o beau în fiecare zi. Uneori, banii îmi cumpără prietenii şi mă trezesc singură, fără ei.

Totuşi există, în opinia mea, alte 5 lucruri pe care banii nu le pot cumpăra:

1) Banii nu pot cumpăra pacea mondială. Altfel, am trăi într-o lume liniştită, într-un paradis terestru.

2) Banii nu pot cumpăra dezastrele naturale. Altfel, nu ar muri mii de oameni în catastrofe naturale. Şi sincer, natura nu dă doi bani pe teancul de hârtii.

3) Banii nu pot cumpăra imaginaţia umană. A se vedea câţi artişti necunoscuţi există la nivel mondial, câtă artă e creată doar pentru că ne place, nu pentru că vrem să ne vindem.

4) Banii nu pot cumpăra atenţia unui animal de companie. Şi uite aşa animalele ne dau o lecţie de viaţă: banii nu au valoare pentru creaturile necuvântătoare. În schimb, o bucăţică de mâncare s-ar putea să fie apreciată.

5) Banii nu pot cumpăra anumite gânduri. De câte ori nu am auzit expresia „Cât vrei ca să-mi zici la ce te gândeşti?” .  

Şi ca un extra subpunct, banii nu pot cumpăra aceeaşi bani. Sigur, poţi cumpăra euro sau dolari, dar să te duci la o bancă cu o bancnotă de 100 de lei şi să spui „Bună ziua, vreau să cumpăr şi eu 100 de lei!” e imposibil. Şi redundant, nu-i aşa?

Ce alte lucruri mai există pe care banii nu le pot cumpăra, pe lângă clasicele deja vehiculate: cultură, iubire, fericire, inteligenţă?

Comments
15 Responses to “5 lucruri pe care banii nu le pot cumpara”
  1. Articolul tău mi-a amintit de-o replică a lui G. G. Marquez care spunea: „nu sunt un om bogat; sunt un om sărac cu bani, ceea ce nu-i acelaşi lucru”.

  2. Pavel spune:

    Pentru toate celelalte există #refinantare de la BCR😛

  3. Roxana spune:

    @Alexandra: Păi aşa e… Mulţi sunt aşa în ziua de azi.
    @Pavel: Iar faci publicitate moca pe site-ul meu? :))

  4. Nu ai scris că banii nu pot cumpăra fericirea. Și sunt sigur că nu ai scris fiindcă toată lumea scrie despre asta. Tot ce vroiam e să mă bag în seamă (:D) și să întăresc fraza că banii chiar nu pot cumpăra fericirea!

  5. Roxana spune:

    Fericirea nu există oricum, e un concept abstract.🙂

  6. Banii nu pot cumpara o familie!

  7. Roxana spune:

    Pe asta am uitat-o!😀

  8. somnulescu spune:

    Banii pot cumpara pacea globala dar nu exista atatia bani pe pamantul asta🙂

  9. Roxana spune:

    You mean. You ruin ma’ plans. :))

  10. mani mani spune:

    1. Ce au in comun o bancnota de 50, una de 100, 200 si 500 ron?…sunt ieftine.
    2. Banii n-aduc fericirea, dar nici saracia n-o aduce :))) (sau „niciun sarac n-a zis ca banii n-aduc fericirea”).
    3. Bogat nu e cine are mult, ci acela care are nevoie de putin (Octavian Paler).

  11. Roxana spune:

    Pe ultima parcă mi-ai mai zis-o.😀

  12. Suicide by star. spune:

    Banii nu pot cumpara o persoana careia sa-i pese. Nu pot cumpara vise si nu pot umple golurile din sufletele noastre. Nu pot cumpara pe cineva care sa planga onest pentru tine sau pe cineva care sa fie acolo cand tot universul tau se stinge. Si nu poti cumpara clipa, acel stingher si scurt moment in care simti ca totul e bine si ca va fi bine, ca totul are sens si ca ne indreptam catre ceva, orice. Nu putem cumpara timp pentru el sau ea..si cel mai trist..nu am putut cumpara viata pentru TINE.

  13. Roxana spune:

    That almost made me cry. Şi ştii ce ţi-am zis eu de plânsul în public…😀

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] face un exercitiu: ce lucruri nu pot cumpara banii – desi eu nu le-as spune lucruri ceea ce enumera ea in articol, dar am inteles ideea: […]

  2. […] degetul, ştiu că în ziua de azi aproape orice se poate cumpăra cu bani, cu excepţia câtorva lucruri . Sunt doar nostalgică şi mă gândesc la vremurile în care se putea trăi altfel, în care omul […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
