Bun venit în Eficienţa mea!

Timpul trece şi nu iartă. Mai mult decât atât, timpul mă schimbă permanent pe o axă de la -1 la +1. Cu cât cresc şi mă maturizez mai mult, cu atât schimbările oscilează mai mult între – şi +, până în momentul în care voi ajunge la 0. Zero ar însemna echilibru şi posibilitate de a respira uşurat, pentru că ai ajuns într-un punct de stabilitate relativ maximă. De aici încolo nu mai depinde de cine trage de colţurile axei. De aici încolo depinde doar de tine, cum reuşeşti să păstrezi în viaţa ta toate lucrurile, realizările şi oamenii care îţi redau echilibrul.

Eu ador Eficienţa, deşi recunosc că încă nu suntem cele mai bune prietene. Încă nu suntem pe aceeaşi lungime de undă.  Poate că voi părea ipocrită şi ştiu că mă veţi critica, dar îmi place într-o oarecare măsură cum au evoluat mijloacele de comunicare în ultimii ani.

Din prisma aceleaşi Eficienţe, cum ar fi acum să trebuiască să trimiţi o scrisoare sau telegramă, să te duci personal acasă la persoana X pentru a o vedea? Da, bine, ar fi raportul vizual şi comunicarea mult mai bine stabilite între interlocutor şi receptor. Dar hai să fim serioşi, am fi avut timp de toate astea?

Ai un job, un loc de muncă, ai alte responsabilităţi care implicit sunt mari consumatoare de timp şi energie. În cazul ăsta, ai nevoie de Eficienţă, nu? Să comunici în mod eficient, să distribui şi să afli informaţie în mod eficient, să fii tu însuţi/însăţi eficient(ă) în tot ce faci.

Mie îmi convine să pot intra în câteva secunde pe Twitter şi să citesc rapid 2-3 informaţii despre ştiri, ce fac bloggerii, ce s-a mai inventat sau descoperit nou, ce teorii mai apar sau sunt combătute în sfera psihologiei, ce proiecte de freelancing mai apar, ce firme de webdesign etc.

Şi îmi convine să intru şi pe Facebook să văd unde pot mânca o pizza, unde pot bea o cafea, ce mai fac colegii de facultă, ce muzică mai ascultă lumea, care e viaţa cu oamenii pe care nu i-am văzut de 4-5-10 ani. E un mod de a păstra legătura cu ei, aşa că pentru asta nu am să spun niciodată că o reţea socială nu e bună la nimic. „Depinde”, vorba psihologului.

LinkedIn e mai profesional şi automat îmi convine, pentru că în 2-3 luni termin facultatea şi va trebui să fiu up-to-date cu posibilităţile de muncă sau cu firmele din România. De ce nu, chiar şi cu cele din străinătate.

Ştiu că în medie toate astea îmi mănâncă o oră pe zi din viaţă. Dar oricum m-ar costa mult mai mult să dau telefoane, email-uri, să vorbesc faţă în faţă cu o persoană pentru a afla despre viaţa ei. Aşa că atunci când timpul nu-mi permite zilnic să interacţionez cu oamenii dragi mie, găsim alternative. Şi între timp pot lucra la licenţă, job sau pot scrie alte proiecte.
Bun venit în Eficienţa mea!

p.s.  Acest articol nu este plătit! : )))

Comments
3 Responses to “Bun venit în Eficienţa mea!”
  1. Bogdan spune:

    „Timpul trece şi nu iartă. Mai mult decât atât, timpul mă schimbă permanent pe o axă de la -1 la +1.”

    M-ai spart cu fraza asta.

    In afara de acest lucru, din ce ai scris se mai poate trage o concluzie: fiecare din site-urile pe care le-ai enumerat sus sunt foarte bune daca sunt folosite intr-un scop constructiv. Poti sa vezi pe Facebook ce mai face un vechi prieten care acum e la capsuni in Spania sau poti sa pierzi ore in sir vazand cine stie ce pitzi din Madagascar care fac poze cu maimuta si se cred cool.

  2. Roxana spune:

    @Bogdan: neinteresant. Comentariul tău, that is.😉

  3. T spune:

    frumoasa postare :)!

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
