Bucovină, plai cu dor, dar fără brazi…

Întotdeauna mi-a plăcut să mă intorc acasă, la munte, la aer curat. Să stau ore intregi şi să privesc munţii, să admir brazii de pe creste, să urc cu nerăbdare dealul din spatele casei şi să mă opresc la marginea pădurii, admirând fără suflare priveliştea. 

Întotdeauna mi-a plăcut să urc în cele mai înalte puncte şi să privesc lumea de sus, să văd cât de puţin importanţi devin oamenii, cum casele şi blocurile nu mai pot fi măsurate în metri.

Azi mă doare… Azi mă doare pentru că oraşul se scaldă în praf, nicidecum în arome şi parfum de flori de munte. Aerul nu mai este curat, ci a devenit în mod subit sufocant.  Iar cea mai tristă este priveliştea de sus, de la înălţime: de cealaltă parte a depresiunii, se înalţă creste rare, lipsite de brazi, dezbrăcate de localnicii prea egoişti şi doritori de a se îmbogăţi. 

Dacă de azi pe mâine nu observi schimbarea, atunci de la un an la altul se observă. Dispar din ce în ce mai mulţi brazi, pădurile devin rare. Oamenii nu au grijă de locurile astea. Şi nu realizează cât de mult s-a degradat orăşelul până când nu va mai rămâne nici puţinul pădurilor de-acum.

E trist şi mă doare, pentru că acasă înseamnă pentru mine munte, păduri de conifere dese şi veşnic verzi, răcoare şi aer curat. Iar ceea ce am găsit acum nu seamănă deloc cu locurile din amintirile copilăriei mele…  

Comments
6 Responses to “Bucovină, plai cu dor, dar fără brazi…”
  1. silviu spune:

    La articolul asta mi’am amintit instant de melodia „De la Tiras pan’ la Tisa”…

  2. Roxana spune:

    Eu vorbeam de Bucovina. Ce-i de cealaltă parte a Carpaţilor Orientali nu mă priveşte.🙂

  3. myhay08 spune:

    ON:
    Mda, nu are rost sa ne plangem, atata vreme cat s-au reimpropietarit anumite persoane, atata vreme cat spaga inca este modalitatea cea mai buna de a obtine ceva in tara atsa, atat vreme cat pentru 10 RON se pot taia 10 copaci… Te miri de ce dispar padurile?

    OFF:
    @Roxana: Vrei sa spui ca ai ceva cu locuitarii Transilvaniei?

  4. Roxana spune:

    @Mihai: e casa mea, e oraşul meu natal, e normal să-mi pese şi să mă plâng. Ce plm vrei să fac? De-aia am blog, ca să mă plâng.
    Şi nu am nimic cu Transilvania, doar că nu mă priveşte ceea ce se întâmplă în zona aia, atâta vreme cât nu locuiesc acolo.🙂

  5. Roscata spune:

    Si apoi, acei oameni care au taiat padurile, se vor plange de inundatii si ca ii bate Dumnezeu! Jalnic!

  6. Roxana spune:

    Da. Jalnic, penibil şi stupid.😦

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
