Despre firme şi responsabilitatea socială

Recunosc, personal până acum nu m-a preocupat foarte mult responsabilitatea socială a firmelor, companiilor şi contribuţia lor la nivel naţional. Însă am aproape 3 ani de când locuiesc în Iaşi, un oraş frumos, cu multe de oferit, dar cu puţini oameni care să fructifice potenţialul şi cu şi mai puţini oameni care să nu distrugă mediul în procesul acesta de dezvoltare.

Din moment ce nu am firmă, însă am un blog pe care pot scrie, am decis să am măcar o contribuţie la Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Mi-ar plăcea să răspund cu date cuantificabile la nivel naţional, dar nu am posibilitatea. Aşa că mă voi limita la 3 firme a căror evoluţie implică şi contribuţie:

– COM BETON SA – cei care au făcut lucrările pentru pistele de biciclete din Iaşi. Era ruşinos ca Iaşul să nu aibă piste pentru biciclete şi biciclişti, aşa că firma asta a semnat un contract cu Primăria şi începând din vara lui 2010, Iaşul nostru drag are acest must-have.

ROMSOFT – mi se pare că au ceva de oferit. Sunt parteneri Platinum cu Oracle din 2010, sunt interesaţi de noile direcţii de business şi de proiecte cu fonduri europene. Problema cu multe firme româneşti este că nu îndrăznesc mai mult şi se mulţumesc cu puţin, iar cei de la Romsoft ne-au demonstrat contrariul.

DACIA – chiar dacă nu excelează în materie de maşini, totuşi Dacia a scos pe piaţă un model 4×4 . Îmi aminteşte de ARO 4×4 şi cât succes a avut, pătrunzând în toate sectoarele publice. În plus, SUV-ul lansat de Dacia are un volum f oarte mic de emisii de CO2 (printre cele mai mici din lume din categoria SUV).
2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

 

Eu sunt mai sceptică de felul meu şi critic foarte mult. Sincer, nu am văzut cine ştie ce implicare la nivel de societate. Bine, unele firme au facilitat modalităţile de petrecere a timpului liber pentru români. Altele s-au preocupat de sectorul mijloacelor de transport în comun. S-au mai schimbat trenuri vechi cu trenuri mai noi, tramvaie de acum 40 de ani cu cele cu o vechime doar de 20 de ani. S-a investit, s-a şi prăbuşit. Momentan, cel mai bine mi se pare că merg în continuare firmele de IT. Pur şi simplu e industria cu cel mai mare potenţial şi cea mai mare chemare la nivel naţional şi internaţional.
3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

Problema firmelor e simplă: dacă totul merge bine la vârf, nu te mai interesează baza. Ajuns CEO, îţi numeşti şefii de departamente şi crezi că ei vor face cea mai bună treabă. Însă de multe ori, prin faptul că nu investeşti în resursa umană, denotă şi o lipsă de implicare în ceea ce ţine de responsabilitate socială.

Da, sigur, investeşti şi te aştepţi la un „return of investment”, însă oamenii din companii ar trebui să înveţe în ce să investească şi ce nu. Nu am să mă apuc acum de ţinut prelegeri în legătură cu asta, însă ştiu că am aşteptări prea mari de la companii pentru anul 2011. Singura pe care mi-o pot exprima ar fi aceea de a-şi da interesul în ceea ce fac, iar dacă se implică în campanii, să se implice 100%.
4.  Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?
Sunt blogger, nu pot face prea multe. Însă pot oferi o opinie sinceră, un feedback realist. Având în vedere cunoştinţele de statistică şi cercetare, pot oferi ajutor în ceea ce ţine de research&development. Şi nu în ultimul rând, susţinere în social media. Cred că faptul că firmele ajung să fie susţinute şi în social media este un stimulent puternic, de viitor, de durată.

Comments
4 Responses to “Despre firme şi responsabilitatea socială”
  1. Sebastian spune:

    „Sunt blogger, nu pot face prea multe.”

    e singura chestie cu care nu prea sunt de acord. dream big🙂

  2. Roxana spune:

    Hey, am zis să fiu şi eu puţin mai modestă. Mi s-a reproşat că nu am treabă cu modestia. :))

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Glinta, Madalina Buzdugan, Aurel Racautanu, Ligia Adam, Anca Aldea, Crina Coranga, Alin Sbârnaure, Roxana Nasoi. Categoria: Cercetare / Statistici, Responsabilitate Sociala (CSR) (3 voturi, medie: […]

  2. […] urmă cu aproximativ un an scriam despre responsabilitatea socială pe blog. Dacă atunci nu ştiam mare lucru despre ce înseamnă subiectul, în decursul anului m-am […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
