Aplicare de #teste #IQ

V-am mai povestit eu undeva pe blog, astă-vară [zău mi-e greu să mai caut în arhivă], despre testul IQ eviq. E un test simpatic care măsoară inteligenţa, viteza de reacţie, operaţii matematice, vocabular, aptitudini spaţiale şi  logică. L-am construit o mână de studenţi de la Iaşi şi Timişoara, sub îndrumarea a 3 profesori pe care îi ador: Alin Sava, Laurenţiu Maricuţoiu şi Ticu Constantin.

La partea de logică, ceea ce ţine de rezolvarea probelor matriciale, am construit câteva probe criminale. Conform statisticilor, ar cam bate şi Raven-ul. [Încă aştept prilejul să mă joc puţin cu o matrice 7×7]

Au trecut aproape 2 ani: în doi ani am parcurs literatura de specialitate, am construit setul de probe, le-am aplicat pe sute de subiecţi şi în final am ajuns la 2 variante: una scurtă, de 18min, alta lungă,de 40-45 min.

Bun. Până aici detalii geek. Ieri am fost la studenţii de la Istorie să aplic bateria de teste, cu ajutorul unui profesor şi cu o colegă de la cercetare. Le-am prezentat ceea ce trebuie să facă, le-am dat foi, le-am explicat. S-au apucat de lucru.

Evident, fiind mică de statură şi arătând a 16 ani, nu a 22, trebuia să-mi impun cumva autoritatea în faţa studenţilor de an 1. Aşa că mi-am luat o fustă business, tocuri, o bluză strânsă pe talie, un machiaj mai classy şi am adoptat o coafură care să zicem, îmi mai adaugă acolo 2-3 ani în plus.

În timp ce mă plimbam printre rânduri şi supravegheam astfel încât să nu copieze unul de la altul [altfel rezultatele cercetării ne sunt afectate], îl văd în faţa mea pe unul cum se uită la mine gură-cască. Încă puţin şi saliva pe foaie. [Nu doar unul, dar el mi-a atras atenţia datorită tricoului cu Sepultura].

Şi îi spun frumos „Vezi că ţi se termină timpul, ia şi completează acolo.” La care el îmi răspunde cu o faţă de dumb: „Îhîm.”, urmat de un dat din cap cu ochii mari, cât cepele. Şi continuă să se uite la mine.

La sfârşit, îi întreb cum li s-a părut testul. Desigur, clasicul răspuns: „Prea puţin timp, prea multă matematică”. Şi încă un răspuns-şoc pentru mine: „Proba cu bulele alea… naşpa tare!”. Drept la inimă. Proba cu „bulele” e una dintre probele  setului matricial, probă pe care am construit-o eu.

Deci, dacă îmi rup gâtul pe stradă, ştiu cine m-a înjurat: peste 90% dintre cei cărora le-a fost aplicat testul şi care nu au fost în stare să răspundă corect. Şi din nou mă întreb unde se ascund oamenii pe care s-au aplicat teste IQ, de a ieşit statistica la nivel naţional cum că România ar avea un IQ de cel puţin 91-93… [good joke]

Comments
8 Responses to “Aplicare de #teste #IQ”
  1. Mack spune:

    Roxana, vreau sa dau si eu testul ala. Cu o singura conditie, ca la final sa-mi zici si mie rezultatele. :p

  2. Roxana spune:

    Oricum iti da la sfarsit rezultatul. Mai vorbim despre test, ok?

  3. Andrei spune:

    Test? Inteligenta? Can i haz?😀

  4. Roxana spune:

    Da, o să-ţi trimit pe email link şi instrucţiuni.😀

  5. Cristi Mirt spune:

    O să vreau și eu, dacă se poate🙂

  6. Roxana spune:

    Ok. Vorbim săptămâna următoare pe mess. ^^

  7. radu spune:

    imi pare rau ca nu am dat de tine mai repede. chiar am terminat disertatia de master cu titlul „STUDIU APLICATIV PRIVIND CALIBRAREA PROBEI EVIQ S ÎN MEDIUL ORGANIZAŢIONAL”. si am italnit ceva dificultati. felicitari

  8. Roxana spune:

    Felicitări. Încă mai lucrăm la test…

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
