Ce poţi face pentru a ajuta copilul autist


Toţi copiii cu autism au o cale de a se refugia în
propria lume, lăsându-ne în urma lor pentru un minut, o oră, o zi”. Eu aş mai adăuga uneori şi o viaţă întreagă.

Dar chiar dacă ei sunt condiţionaţi de împrejurări să uite de familie şi societate, asta nu înseamnă că şi noi, la rândul nostru, trebuie să uităm de ei.


Aminteam într-un alt articol pe blog, pe la începutul lui ianuarie, despre reprezentanta unei organizaţii care s-a dedicat în slujba copilului autist. Pe mine personal nu m-au convins nici stilul persoanei venite din partea organizaţiei, nici filmuleţele arătate, nici terapiile folosite. Nimic din suportul audio-vizual şi verbal expus nu m-a impresionat.
Autismul este o tulburare care ţine mai cu seamă de interacţiunea copilului cu ceilalţi, de dezinteresul faţă de alte persoane, de lipsa de motivaţie şi implicare în cercul normal al vieţii. Copilul autist evită să petreacă timpul în lumea noastră. Poate, de multe ori ne invită în lumea lui, dar noi o refuzăm.
Anul acesta am studiat disciplina psihopatologie. Cel mai interesant concept care mi-a atras atenţia este limita dintre normal şi anormal. De la diferenţe statistice, la diferenţe sociale, culturale, normalul poate oricând să devină patologic, iar patologicul se poate în unele cazuri confunda frecvent cu normalul.
Poate dacă s-ar încerca o altfel de abordare, în sensul să nu mai privim autismul doar din punct de vedere negativ şi să găsim câteva elemente pozitive (deşi este greu, mai ales pentru persoana apropiată de copilul autist), atunci s-ar putea evidenţia un succes în terapiile folosite.
Aşa că tuturor părinţilor care mi-au comentat pe blog şi mai ales celor care mi-au trimis email-uri în legătură cu micuţii lor, le ofer o carte. O pot căuta pe internet sau o pot accesa de la următorul link. (Sper doar să decurgă ok transferul.)

* * *
Dacă vă întrebaţi ce m-a apucat, având în vedere că nu îmi place partea de terapie şi psihologie clinică, vă răspund simplu: am decis să nu mai critic fără să încerc să fac ceva. Am aproape 22 de ani, am puterea şi cunoştinţele necesare să aduc măcar informaţie şi să deschid uşi pentru cei care nu au cheia…

Comments
14 Responses to “Ce poţi face pentru a ajuta copilul autist”
  1. Eduard Dobre spune:

    poti sa ma lamuresti mai exact ce putem face pentru un copil autist ? la obiect daca se poate. multumesc🙂

  2. Imi place optimismul tau.Dar solutii concrete ai ? Ok. Exista o granita normal-patologic si exista uneori o normalitate care poate friza patologicul ( invers nu am vazut sau trait pana acum ). Ma gandesc ca tu fiind „a open mind” vei putea sa dai reteta succesului in interrelationarea autistului cu lumea reala. Eu am lucrat cu Asperger si am invatat multe lucrand cu acest sindrom.

  3. Roxana spune:

    @Eduard Dobre: Pentru asta am pus link către cartea respectivă. Cine e interesat cu adevărat, citeşte şi se documentează. Fiecare caz de autism are atât elemente similare, cât şi particulare. Aşa că părintele ştie mai bine ce să selecteze dintre sfaturi.

    @Beti-Ana: momentan se fac cercetări la nivel internaţional. Normal că sunt optimistă, mai devreme sau mai târziu se va descoperi o soluţie. Aşa e natura lucrurilor.
    Uite, cei din Dublin şi aici mă pot referi la PsychFusion fac rapoarte şi cercetări în găsirea unor soluţii pentru copiii autişti.

    Bine, tu ai lucrat cu copii bolnavi de sindromul Asperger. Eu am făcut voluntariat la o şcoală pentru copii cu dizabilităţi. Şi ştii ce mi-a zis îndrumătoarea de acolo? Să mă complac situaţiei, adică să admit faptul că nu ii putem ajuta în niciun fel, fie că au handicap, fie că au tulburări sau boli.

    Dacă pierzi singura urmă de speranţă, atunci totul se duce naibii. Am încredere în cercetările care se fac. Se fac cu un scop, acela de a descoperi ceva. În final se va descoperi. Dacă nu acum, atunci peste 10-20-30 de ani. Generaţiile viitoare au o şansă.

    Şi ţi-aş da cu drag reţeta succesului, însă sunt abia în anul 3, iar cercetarea pe care mi-o permit e pur statistică, cantitativă, la nivel de populaţie. Încă nu am cunoştinţele necesare pentru cercetări în psihopatologie şi clinică. Toate la timpul lor.

  4. Eduard Dobre spune:

    m-ar fi interesat niste amanunte practice, pot sa donez suma cutare in locul cutare.. sau pot sa.. orice, chestii pe care le poate face un ONG micut, fara prea multi bani dar care vrea sa se implice. de fapt, vrea sa ajute.. atat cat poate.

  5. Roxana spune:

    @Eduard Dobre: mie acel ong nu mi-a transmis nimic, aşa că nu văd de ce aş lăsa un link către ei. Poţi căuta în schimb pe google ong-uri din Iaşi.

  6. Eduard Dobre spune:

    eu vorbesc despe un ONG din care eu fac parte si care vrea sa ajute. nu are nicio legatura cu nici un ong despre care tu vb sau cu care ai avut legatura vreodata.

  7. Roxana spune:

    Păi la felul în care te-ai exprimat nu mi-ai dat de gândit că faci parte dintr-un ONG. Am crezut că vrei tu să donezi undeva.

  8. Cristi spune:

    Articolul tau tine mai mult de o filosofie a bolii sau mai bine zis a perceptiei bolii. Eu am lucrat cu un adult autist caruia de ceva ani medicii nu ii mai dau nicio sansa. Baiatul a fost privat de tratamentul necesar pentru ca familia s-a complacut in ideea ca nu e autist ci putin mai special si au incercat sa il trateze prin simpatie, iubire, sau pur si simplu ca pe un copil normal. Complicat!

  9. Roxana spune:

    @Cristi: Mi-aş dori să pot furniza mai multe date, dar sunt în sesiune pentru încă o săptămână şi ceva şi timpul nu îmi permite.
    Când am zis de găsirea unor elemente pozitive, nu m-am referit la părinţi care refuză realitatea şi consideră că micuţul este perfect sănătos. Ci doar să nu se incerce doar „condiţionarea” lor.
    De exemplu eu nu sunt de acord cu folosirea unei singure terapii şi cu lipsa de pregătire a persoanelor care se ocupă de cazurile cu autism.
    Sunt multe de spus, o să discutăm cu o primă ocazie.

  10. livia spune:

    buna seara. as dori sa intru in legatura directa cu Eduard Dobre, care a spus ca doreste sa ajute un copil cu autism, la adresa de email livia_jidovu@yahoo.com. multumesc

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Ce poţi face pentru a ajuta copilul autist Tue Jan 25, 2011 13:50 pm “Toţi copiii cu autism au o cale de a se refugia în propria lume, lăsându-ne în urma lor pentru un minut, o oră, o zi”. Eu aş mai adăuga uneori şi o viaţă întreagă. Dar chiar dacă ei sunt condiţionaţi de împrejurări să uite de familie şi societate, asta nu înseamnă că şi noi, la … […] […]

  2. […] Sunt momente când ai atâtea de spus şi atât de puţin timp la dispoziţie, încât singura modalitate prin care să acoperi măcar o parte dintre multele cuvinte pe care vrei să i le adresezi celei ce ţi-a dat viaţă este să scrii. Pentru tine, pentru ea, pentru relaţia copil-părinte.  […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
