Vecinii din bloc

Vecinii din bloc: mai devreme sau mai târziu te vei trezi că îi ai. Chiar dacă nu stai la bloc, într-un moment din viaţă vei ajunge să stai. Nu vorbesc neapărat de o şedere permanentă, ci de una temporară.

Personal, am stat la bloc până pe la vreo 3 ani. Apoi m-am mutat la casă. Am fost privată de bătăi în ţeavă, de vecini, de zgomote. Am ajuns la facultate, am stat doi ani la cămin. Orice ar fi, căminul e cămin, nu îl includem în aceeaşi categorie cu blocurile. Anul acesta, mai exact în vară, am început să experimentez viaţa de apartament. Implicit, am interacţionat, în mod voit sau nu, cu vecinii din scara blocului. Despre ei vreau să vorbesc astăzi.


Fie că stai la etajul 1, 8 sau parter, întotdeauna vecinii din bloc vor şti despre existenţa ta. Om fără viaţă personală, cu prea mult timp liber la dispoziţie şi cu grave probleme de memorie, plus dorinţe acerbe de băgare în seamă, vecinul tău va şti întotdeauna apartamentul la care este cineva acasă pentru a suna la interfon. Motivul: şi-a uitat cheia.

Întrebarea este de ce, din reflex, nu apasă tasta 1 la interfon? De ce ajunge mereu să sune cu vreo 10-20 de numere mai departe, ajungând implicit la apartamentul tău? Şi de ce ar trebui eu, persoana deranjată, să îi dau drumul?


Vecinul din bloc îşi va face timp şi pentru a te întâmpina cu un zâmbet tembel de fiecare dată când apari în faţa scării şi îţi pregăteşti cartela de la interfon pentru a intra în bloc. Evident, el şi-a pierdut-o, rătăcit-o prin buzunare.
Vecinii din bloc sunt oameni cărora le place ideea de design interior. Altfel cum îţi explici faptul că în fiecare lună se găseşte câte unul care să îşi renoveze apartamentul, iar tu nu te poţi odihni, nu poţi vedea un film, nu poţi asculta muzică, nu poţi învăţa sau face sex, după caz?


Vecinii din bloc sunt oameni cărora le place comunicarea-la distanţă. În fiecare dimineaţă, el trânteşte uşa, ea o deschide şi strigă după el. Scena este presărată de înjurături şi vorbe grele aruncate de către soţul care coboară în grabă scările. Ea se apleacă peste scări şi vorbeşte cu el până când acesta trânteşte uşa de la intrarea în bloc.
Vecinul din bloc iubeşte animalele. În fiecare dimineaţă, el dă drumul câinelui sau pisicii pe scară. Dacă ai un covoraş mic poziţionat în faţa uşii, atunci scapă de el cât mai repede, altfel va fi plin de mirosuri puternice (şi neplăcute), lăsate cadou de animăluţele de pe scară.


Vecinul din bloc este un bun orator. Păcat că nimeni nu îl ascultă. Îţi recomand să nu împărtăşeşti niciodată mai mult de un „bună ziua”, altfel s-ar putea să regreţi mai târziu.
Vecinii din bloc adoră să gătească. Mulţi nu ştiu însă că s-a inventat fereastra de aerisire de la bucătărie. Uneori, mai ales în zile de sărbătoare, mai multe mirosuri combinate dubios te întâmpină la intrarea în bloc.

Urmează curând un portret robot al vecinului din bloc.

Comments
18 Responses to “Vecinii din bloc”
  1. krossfire spune:

    E o ditamai tipologie pe-aici. Exista inclusiv cateva specii de-a dreptul fascinante : pe prima scara a blocului de vizavi statea la un punct o vecina care lua notite zilnic si apoi le trimitea la Politie sugerand ca exista un complot al securistilor de pe scara.

  2. Roxana spune:

    Oh my… Eu am o vecină la etajul unu care deschide mereu uşa atunci când îmi aude tocurile. :))

  3. Pavel spune:

    Aveam un vecin în chiria trecută care de fiecare dată când deschideam ușa scotea și el capul afară. Cred că stătea pe un scaun după ușă, și cum se auzea un zgomot, cum ieșea și el la iveală. Altfel nu-mi explic.

  4. Roxana spune:

    Era necuratul la mijloc. :))

  5. noname spune:

    mie tot timpul mi-ai placut vecinii mei si-s 100% convins ca sentimentul era reciproc … legat de partea cu sunatul la interfon, eu cred ca ala e momentul oportun sa le spui ca ai de dat o petrecere sau sa le amintesti cum au reactionat ultima data cand ai dat o petrecere :))

    oricum sunt usor de „antrenat” incat sa accepte tot ce le oferi😀

  6. relansat spune:

    eu mi-am pus sotia sa tipe cand facem sex. de la o vreme, si cand nu facem.

  7. Rpx spune:

    Soluția e foarte simplă: Nu mai sta la bloc.

    Vezi dacă n-ai vrut să vii să stai la casă?…😦

  8. hehehehe, eu aveam un vecin mai in varsta care venea destul de alcolizat acasa.
    Eram odata la dus si aud tiiiir-tiiir la usa. Repede halatul si cu apa siroind m-am dus sa vad cine este.
    Am deschis, era vecinul beat manga si se uita la mine impleticindu-se. I-am zis ca sta alaturi, sa sune acolo.
    Stii ce a zis:
    – Aha, au schimbat astia scarile :))))
    Intre timp si-a dat duhul si s-au mutat alti vecini in locul lui, mai tineri si mai de treaba.

    A propos de vecini si de dat duhul: blogul meu si-a dat duhul de la tine din blog-roll?

  9. Roxana spune:

    @noname: eu nu vreau să-i educ, eu vreau să-i exterminez în masă.😀
    @relansat: hmm, lol :))
    @rpx: am vrut să stau la casă, dar parterul s-a eliberat la o lună după ce ne-am găsit noi apartamentul.😉

  10. Roxana spune:

    :)) lol.
    Nu, blogul tău e în pagina de link exchange. Pe prima pagină am lăsat doar prietenii cu blog, ieşenii şi recomandările.

  11. ok. Eu te-am lasat totusi in prima pagina, la blog-roll. Inclusiv in Blog and roll 6
    http://danielbotea.blogspot.com/2010/10/sincer-ma-asteptam-ca-de-data-asta-in.html

  12. Júlia spune:

    Funny…:))

    Stau într-un bloc cu 10 etaje, deci 40 de familii într-o scară, dar…cred că am cei mai politicoși vecini! Prea politicoși uneori… :)) În fine, aveam o vecină (sau mai am :-?)..o bătrânică care stătea la 10…și mereu aștepta jos, să vină cineva să o ducă cu liftul…și când intram în scară, ea stătea..înțepenită..aștepta….nu mișca deloc. God…creepy…:-Ss

  13. Roxana spune:

    Brrr, de ce îmi spui asta după ce am văzut jumătate de sezon 1 True Blood de la 4 dimineaţă până acum? :))

  14. Júlia spune:

    Well..she’s just an old lady…:-j…or was….:-s

  15. Max_max spune:

    De cand dam petreceri zilnic, s.au cumintit vecinii

  16. Roxana spune:

    @Max: :)) . Nu da idei.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Vecinii din bloc Wed Sep 29, 2010 19:49 pm Vecinii din bloc: mai devreme sau mai târziu te vei trezi că îi ai. Chiar dacă nu stai la bloc, într-un moment din viaţă vei ajunge să stai. Nu vorbesc neapărat de o şedere permanentă, ci de una temporară. Personal, am stat la bloc până pe la vreo 3 ani. Apoi m-am mutat la casă. … […] […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
