High school kids

(image source:deviant art)

Sincer, nu îi înţeleg pe liceenii din ziua de azi.
Zilele trecute, luni mai exact, am ajuns prin Suceava cu treburi. Nu am avut cine ştie ce timp de analizat, însă cât treceam cu maşina prin centrul oraşului, am observat pe puţin o sută de puştani şi puştoaice de liceu care chiuleau de la ore. La ora 10 să pleci de la şcoală, cum vine asta? Mai bine nu vii deloc atunci.


Nu am fost perfectă, am absentat şi eu în liceu, însă măcar chiuleam cu cap: decât să mă duc 1-2 ore la şcoală, mai bine nu mergeam deloc şi aveam scutire pe o zi. Sau plecam la ultima oră.
Nu că aş da acum indicaţii despre cum să chiuleşti, dar e şi asta o „artă”. Şi orice s-ar fi întâmplat, eram mereu pregătită în caz de o ascultare. Şi învăţam în stilul meu, mergeam la olimpiade, aşa că deşi aveam absenţe, nimeni nu avea nimic cu mine.


Liceenii din ziua de azi sunt diferiţi faţă de generaţia mea, probabil şi din cauza asta nu sunt în stare să ia un examen de bacalaureat. Ce aşteptări să mai ai din partea lor să-l ia cu note peste 9? Ţin minte că acum 3 ani se făceau la TV şi radio reportaje: „Câţi de 10 s-au luat la bacalaureat?„. În generaţia noastră au fost 40 de „zece”. Şi am fost mii cu note peste 9,20. Acum probabil se vor face reportaje despre „câţi au promovat bacalaureatul„, ce să mai visăm la „zecele perfect”?!

Cel mai amuzant şi trist, în acelaşi timp, e faptul că mulţi nu îşi dau seama cât le va lipsi atmosfera de liceu şi că vor avea timp de libertate tot restul vieţii, după ce termină cele 12 clase. Şi cum timpul nu poate fi dat înapoi, fiecare moment trebuie să devină un „carpe diem”. Poate că dacă liceenii şi-ar da seama de asta, ar aprecia până şi ora plictisitoare a profesorului „x”.

* * *

With love,

Comments
12 Responses to “High school kids”
  1. sssfinxxx spune:

    mie nu mi-a fost niciodata dor de scoala. nici liceu, nici facultate. si nici pentru note nu invatam. de chiulit.. ca tine: toata ziua sau deloc. e mai sanatos. insa desi nu am excelat la note [am prins si eu olimpiada de romana printr-a 10-a parca…] eram cotat printre cei mai slabi. la bac am fost printre cei mai buni😀

    dar romania se duce de rapa. de la colt de strada la emisiunile tv. ca asta e mentalitatea iar omul alege de cele mai multe ori calea cea mai usoara chiar daca ne cam duce spre nicaieri

  2. relansat spune:

    in liceu, daca lipseam lunea nu mai veneam toata saptamana. aveam teanc separat de adeverinte medicale. ce vremuri …

  3. Roxana spune:

    @Sfinx: Question: What is wrong with this world? Answer: EVERYTHING.😦
    @relansat: Moşule, ce tânăr eşti… :))

  4. Lory spune:

    Se pierde din pacate interesul fata de scoala, de la an la an, si e foarte vizibil. Uite facem o analiza scurta asa pe trepte de sus in jos, pentru ca spunea cineva ca de la cap de impute pestele: avem un ministru total incompetent, salariile profesorilor sunt mai mici cu 25%, profesori care la randu’ lor tot oameni sunt, un truism pe care nu-l prea intelege lumea, ofera cu 25% mai putina informatie, si vin la catedra cu 100% mai putin chef si e clar ca asta se transmite si se simte in randu’ elevilor. Apoi la un alt nivel, parintii nu mai au nici ei bani ca e criza…vorbim acum in general, nu de copii de bani gata, desi poate au studii, desi au invatat la vremea lor sunt dati afara si umiliti de niste analfabeti de prin ministere, de ce ar invata acum copii cand vad ca parintii lor sunt in mal pana la gat cu tot cu scoli inalte…unde e modelul pe care tre sa-l vada pozitiv chiar in familia lor? De ce sa invete tinerele domnisoare cand pe langa scoli penduleaza domni cu masini luxoase care le poate da bani cat nu ar face ele singure in zece vieti, si de ce sa citeasca o carte intr-o sala de lectura prost luminata, cand parca luminile din mall au nivelul lucsilor mai ridicat?! Sunt atat de putine motive care ne mai motiveaza inca si pe noi care am prins un liceu ALTFEL, incat nu stiu daca-i mai putem condamna pe tinerii astia nauciti chiar de generatia lor…
    AS mai avea multe de spus…dar pot lasa doar atmosfera unei zile oarecare din tara asta sa graiasca pentru mine si cred ca e de ajuns…

  5. Roxana spune:

    Eu nu suport ideea de a căuta scuze şi motive.
    Ştii ceva? Şi noi am învăţat în clase nerenovate, în săli de internat, şi noi am avut profi cu chef zero de predat sau prost informaţi. Părinţii în schimb ne-au arătat că prin carte au reuşit să ne poarte pe noi în liceu şi în facultate, cu nişte salarii mici, mizere, dar au reuşit.
    Copiii ăştia de azi nu sunt destul de auto-motivaţi să-şi dorească mai mult de la viaţă, să înveţe singuri. Liceul, facultatea oferă doar o bază de gândire, nimic mai mult. Cultura generală ţi-o faci singur, profesia ta e a ta pentru că te pregăteşti singur, în paralel, pentru ea.
    Tu îţi faci viitorul. Dar dacă ei refuză un viitor mai bun şi preferă să se lamenteze că nu au un model demn de imitat, atunci ce pot face eu pentru ei?
    Credeam că ei sunt viitorul României, dar se pare că liceenii de azi vor să fie prezentul şi atât. Şi ajung după ani şi ani să dea vina în stânga şi în dreapta, pe motiv că din cauza altora au ajuns prost şi nu au parte de nimic bun.
    Nu îi pot înţelege, deşi curând îmi iau diploma de psiholog, sincer, nu îi pot înţelege uneori… Şi prefer să nu îi înţeleg, decât să spun că mi-e milă de ei.

  6. Lory spune:

    totul este pe etape cauza si efect…Nu vreau sa ma intelegi gresit…nu sunt de acord cu analfabetismul care este intalnit destul de des peste tot chiar si pe la FACULTATI DE LITERE…etc
    Principala chestie pe care o acuz si o sa o acuz pana in panzele albe la acest sistem mizer este ca nu ne da oportunitatea sa descoperim ce ne place. Ne invata de toate, dupa programe stricte, da, sunt de acord sa existe structurare si organizare, dar atata timp cat tu ca stat ceri oameni care sa gandeasca diferit, de ce ne pui pe toti sa citim Morometii 100 de ani, generatie de generatie, sa dam toti bac dupa el, sa invatam toti nenorocitele alea de carti de comentarii…
    Fa altfel! Da un autor si lasa sa aleaga fiecare ce opera vrea de la el. Asa o sa se dezvolte gandirea critica, analitica, etc…Si asta e iar doar un exemplu.
    Nu stiu…e foarte greu de pus niste bariere…
    Modelele trebe sa existe mereu…le consider mai mult decat necesare pentru ca exemplu si puterea lui ne „invata” sa traim in societate, nu reguli, nu bune maniere scrise de americani, care nici macar nu-s adaptate societatii noastre, nu carti despre cum devii educat in 10 pasi…NU…tre sa luam ce e mai bun din jurul nostru…si da, stiu ca e teorie, dar in momentul in care istoria va servi ca model pentru acesti tineri de la care am deviat un pic abia atunci poate putem afirma ca s-au trezit din orbecaitul asta spre „cine stie unde”…
    Dar din pacate acele vremuri, cel putin azi, mi se par departe tare…daca nu cumva suspendate intr-un neant al desertaciunilor…sau undeva in varful ideilor mele utopice
    AAA, si cred ca o sa am nevoie curand de un psiholog…cam in 10 ani de fapt cand sigur ma voi intreba:”sa fac sau nu un copil?” :))

  7. Roxana spune:

    Întrebarea e nu dacă să faci, ci cum îl educi.🙂
    Şi tot nu sunt de acord cu modele demne de urmat.

  8. Pixian spune:

    Problema e ca lipsa motivatiei este fondata.

  9. Roxana spune:

    Nu tot timpul. Unele situaţii sunt fondate, altele pur şi simplu nu au logică, explicaţie, motivaţie.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] High school kids Wed Sep 22, 2010 12:47 pm (image source:deviant art) Sincer, nu îi înţeleg pe liceenii din ziua de azi. Zilele trecute, luni mai exact, am ajuns prin Suceava cu treburi. Nu am avut cine ştie ce timp de analizat, însă cât treceam cu maşina prin centrul oraşului, am observat pe puţin o sută de puştani şi puştoaice de liceu care chiuleau … […] […]

  2. […] This post was mentioned on Twitter by neo, Roxana Nasoi. Roxana Nasoi said: #peblog High school kids: "Sincer, nu îi înţeleg pe liceenii din ziua de azi"… http://wp.me/prvc5-vy […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
