Popa – casier freelancer

Astăzi stăteam în bucătărie şi îmi preparam un desert, când, deodată, îmi aud bestia de câine lătrând. Fiind obişnuită cu vizitatori nedoriţi, nu scot capul pe geam, dar o aud pe vecina pensionară intrând în vorbă cu „musafirul”.
Nenea era un călugăr de pe la nu ştiu ce mânăstire din fundul vreunui sat uitat de lume. Oricum aspectul total neîngrijit şi tentativa de cerşetorie „in numele Domnului” nu-mi sunau a bine, sincer.
Şi dacă tot e băgat în seamă, nenea călugăr începe cu pomelnicul de motive, care mai de care atent alese. În final, ce voia? „Bani pentru biserică. Vrem să o tencuim.” Îmi venea să îl înjur, sincer. Adică e criză, vezi o pensionară că te bagă în seamă şi tu îi iei din pensia de maxim 7 milioane ca să tencuieşti biserica.
Îmi venea să-l trimit la nenea Gigi, să-i dea bani, că el are. Eu n-am şi n-am nici o inimă aşa darnică.
Să ne fie cu iertare, dar pe mine în studenţie cine mă ţine? Doamne-doamne? Nu cred.
Aşa cum nu mai dau bani la cerşetori, aşa nu mai dau bani nici la biserici sau popi.
Totuşi mă făcuse curioasă oarecum, aşa că l-am urmărit din „umbră” să văd pe unde mai ajunge. A mers la toate casele de pe stradă şi culmea, mulţi bătrâni chiar i-au dat bani.
Recomandarea mea pentru popi casieri freelanceri de genul este să îşi ia un laptop, conectat la internet şi să se apuce să lucreze proiecte online.
Nu mi se pare corect, doar pentru că te-ai călugărit, să iei banul altuia. Dacă vrei să faci ceva pentru enoriaşi, atunci lucrează tu şi fă din banii tăi, nu din banii altora. În felul ăsta îi ajuţi, nu le iei de la gură în „numele Domnului”.
Sunt mulţi care profită de nişte bătrâni care mai au puţin şi mor şi care vor să le fie iertate păcatele. Nu credeţi?
Amin! am zis.

* * *
Ştiu, sunt rea, forgive me lord for I have sinned. And will sin more.

Comments
19 Responses to “Popa – casier freelancer”
  1. Raimi spune:

    Mai poate fi lejer si varianta ca … daca nu era calugar si doar deghizat ca sa faca niste money?

  2. Roxana spune:

    @Raimi: da, şi asta e posibil. Oricum ar fi, tot cerşetorie mi se pare şi nu dau nici 50 de bani.🙂

  3. Rpx spune:

    Că era deghizat sau nu, e irelevant.

    Biserica și religia fix asta sunt: Metode de control a maselor și metode de spălare a banilor.

    Mă întreb cum pot unii oameni să spună că sunt sănătoși la cap când ei cred că undeva acolo în spațiul cosmic există un nene bărbos care știe tot ce fac ei în fiecare moment.

    R.I.P. George Carlin!

  4. Roxana spune:

    @Rpx: good pointed. RIP Carlin.😦 Ador show-urile lui, omul ăsta spunea lucrurilor pe nume.

  5. relansat spune:

    @rpx eu ma intreb cum de-i f#te pe-altii grija de banii altora. dar asta-i o dilema cu care tre’ sa ma obisnuiesc. atata timp cat nu vine sa-mi fure din buzunar, din pc meu de vedere nu-i nicio problema.

  6. Rpx spune:

    @relansat: Că fură din buzunarele altora nu mă doare. Prostia se plătește scump.

    Problema mea cu biserica în general e alta: faptul că „fură” de la mine prin intermediul bugetului de stat, buget la care eu și restu’ plăvanilor muncitori cotizăm lună de lună.

    După ce că se dau bani cu duiumul de la bugetul de stat iar înapoi nu dau nici măcar un șfanț, mai au și tupeul să meargă cu cerșitul sau să bată apropouri când vin pe la Bobotează sau alte sărbători de genul că așa e tradiția.

    A, și să nu uit. Check this out! Unii o duc rău, rău, tare…

  7. Pavel spune:

    Sunt proști ăia care dau, și eu pot să mă îmbrac în popă și să merg să cerșesc bani, eu sunt un tâlhar, un hoț în situația asta, dar și omul e prost că-mi dă.

    Și mai ales ăia de plătesc așa-zise rugăciuni, liturghii prohoade… Îmbogățesc în numele domnului, popi😀

  8. Roxana spune:

    Viitorul e imbrăcat în sutană neagră, nu? :))

  9. relansat spune:

    mda, si uneori piperat cu scene homo.

  10. Roxana spune:

    @Relansat: hai să-l lăsăm pe Umberto Eco şi scenele de genul „Numele trandafirului”.🙂

  11. krossfire spune:

    Am incetat demult sa mai dau orice preotilor. Daca Dumnezeu vrea bani pentru biserici, sa-mi ceara el😛 (Ocazie cu care i-as putea explica cum cred ca El e doar rodul imaginatiei colective :P)

  12. Roxana spune:

    @Kross: Ah, you’re so cruel. Îţi fac cadou o katana când te muţi la casă nouă? You can erase’em all.😀

  13. Ii da lumea bani, nu-i da, el o tine pe-a lui: Batman-Batman🙂

  14. cu_stima_kidu spune:

    Ce pot spune… Lumea da banu ca de… in numele Domnului!(AMIN!!!)
    Da, acum la modu serios, oare daca Dumnezeu, avea nevoie de atata amar de biserici, nu crede-ti ca le punea si el calugarilor, manuale de chimie, fizica, si alte multe alea, ca sa-si faca de toatele langa biserici. Daca el e asa de „Atotputernic” de ce nu face sa le apara sacii, de cimet, tencuiala, galetile de lavabila, si ingerii zugravi/mesteri langa biserica si peste noapte sa fie gata cu toatele.
    Sau o fi adormit cumva „Domnu” ca de , dupa 7 zile in care-a facut tot vazutu si nevazutu (adica invizibilu), o fi obosit, s-o fi culcat si el oleaca, si acum a uitat sa-si puna ceasu sa sune…
    Ehei, doamne fereste de eretici ca mine, dar doamne pazeste de hoti ca tine (prea cucernice parinte)

  15. Roxana spune:

    @kid: we may never know the answer.🙂

  16. cu_stima_kidu spune:

    @ Roxana, If i die, si-ti vei vedea numele scris in ceasca de cafea/ceai/paharu de cola, sa stii ca sunt eu, deoarece-mi voi trece si numele meu, si apoi voi trece numele zeului care exista cu adevarat, c asa stii cui sa te rogi.
    Do we have a deal ?

  17. Roxana spune:

    @kid: eu nu mă rog nimănui, mi-am personalizat zeul cu mult timp în urmă. Dar pentru restul lumii, îi las să mă numească creştină.
    Fie, scrie-ţi numele în cafea, dacă asta o să-ţi facă spiritul fericit şi n-ai să mai rătăceşti pe bloguri.😛

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Popa – casier freelancer Mon Aug 09, 2010 17:34 pm Astăzi stăteam în bucătărie şi îmi preparam un desert, când, deodată, îmi aud bestia de câine lătrând. Fiind obişnuită cu vizitatori nedoriţi, nu scot capul pe geam, dar o aud pe vecina pensionară intrând în vorbă cu “musafirul”. Nenea era un călugăr de pe la nu ştiu ce mânăstire din fundul vreunui sat uitat de … […] […]

  2. […] source În urmă cu aproape o lună, pe la începutul lunii august, mă regăseam acasă, când Popa, casierul freelancer a venit pe strada mea la jupuit bătrânii credincioşi. Astăzi, undeva pe la ora amiezii, aud […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
