Acasă…

Până să vin la facultate, acum vreo 2 ani, aveam locul meu clar definit: „acasă”. Acasă în Bucovina. Ştiam că vin de la liceu, pe drumul din spate, ascuns, paralel cu şoseaua principală, trec pe lângă un supermarket, câteva blocuri, un cabinet stomatologic, o scurtătură care ducea spre cabană şi pădure. Mai ştiam că înainte să ajung la stadionul oraşului, o coteam la stânga şi după 200 de metri de urcat, pe o stradă pavată cu piatră, ajungeam la căsuţa mea. Potaia mea lup, Rex, mă lătra de zor a bucurie, aştepta să-i aduc ceva bun. Îi plăceau foarte mult napolitanele. Meţex sau pe numele real Felyx mă mieuna, cerşind atenţie şi, evident, o bucată de carne. N-am înţeles niciodată cum un motan poate mânca jumătate de kg de carne pe zi. Really now, e gurmand!🙂
Acum casa mea se împarte între Iaşi, Bucovina şi pe unde mai ajung eu. Casa mea nu mai este doar „acasă”. S-a dispersat în ultimii doi ani… Şi totuşi, deşi mi-e greu să recunosc şi spun mereu că noua mea casă provizorie este Iaşul, mă umple o bucurie enormă de fiecare dată când ajung acasă în Bucovina.
Cum să nu-ţi placă liniştea de aici, munţii, ploaia, răcoarea, căpiţele de fân inşirate prin livezi? Cum să nu-mi placă vechiul meu pat, camera cu jucării, oglinda în care mă priveam în fiecare dimineaţă în liceu? Şi când îţi revezi prietenii din liceu şi rămâne mereu loc de o îmbrăţişare, povestiri de prin studenţie, agitaţie la masă, o bere ciocnită cu o masă plină de oameni ca tine, cum să nu zâmbeşti cu drag?

* * *
Uneori e atât de bine să ai la cine şi la ce să te întorci. Mi-a fost dor şi de părinţi, de „acasă”, chiar dacă la Iaşi îl am pe frate-miu şi are cine să-mi poarte de grijă…

Comments
One Response to “Acasă…”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Acasă… Tue Jul 27, 2010 0:31 am Până să vin la facultate, acum vreo 2 ani, aveam locul meu clar definit: “acasă”. Acasă în Bucovina. Ştiam că vin de la liceu, pe drumul din spate, ascuns, paralel cu şoseaua principală, trec pe lângă un supermarket, câteva blocuri, un cabinet stomatologic, o scurtătură care ducea spre cabană şi pădure. Mai ştiam că înainte … […] […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
