Jobul perfect

Source
Nu mă pot abţine în a nu râde ca isterica de fiecare dată când caut un job în domeniul IT.
Pe partea de programare sunt varză, dar îmi place să cred că aş mai avea o şansă pe partea de web design, deşi la noi în România angajatorul nu face diferenţă: dacă ştii web design, implicit ştii şi programare.
Căutând oferte de job pe net, am găsit cele mai amuzante anunţuri posibile, printre care amintesc două care m-au amuzat copios:
Nivelul educational minim: Nu sunt preferinte
Experienta in domeniu: Fara preferinte
Alte cerinte, abilitati cautate: O persoana cu mult dinamism, pesimista, serioasa, cu rabdare, cunostinte medii de utilizare pc, de navigare internet.
Oferta (bonusuri, beneficii): Un salariu atractiv : 100-500$

Observăm că „nu sunt preferinţe” şi „fără preferinţe” se bat cap în cap cu cerinţele de tip „persoană pesimistă” şi cu salariul de 100-500$. Asta mă duce cu gândul la diferenţa de 400$ dintre 100 şi 500, diferenţă foarte mare. Deci înţelegeţi, da? Dacă eşti pesimist, aşa cum caută firma respectivă, atunci te vei mulţumi cu 100$. Dacă eşti optimist, e clar că nu te angajează. 🙂

Un alt anunţ:
Cerinte
– Munca in echipa
– Seriozitate
– Respectarea termenelor limita
Cerinte necesare:
PHP, MySQL, HTML, CSS, Dreamweaver.
Experienta minimala: 1 an.
Disponibilitate la program prelungit.

Toate bune şi frumoase, până la partea cu programul prelungit – din ciclul „noi muncim, noi nu gândim” – care mă duce cu gândul la sclavi, nu la oameni care lucrează, să zicem 8h/zi, dintre care 1h e pauză de masă.

Bun venit în România, land of no choice!

Comments
16 Responses to “Jobul perfect”
  1. Bogdan spune:

    Nu uita: salariu motivant (care inseamna mic, in general)

  2. Roxana spune:

    Ăştia nici măcar nu aveau „salariu motivant” în meniu. :))

  3. Rpx spune:

    E clar că n-ai discutat cu seaqxx despre perioada de anul trecut în care își căuta job.

    Ce-ai spus tu aici e doar vârful aisbergului…. există și mai rău.

  4. Roxana spune:

    @Rpx: ba da, am discutat cu ea, stiu că se poate mai naşpa, dar totuşi mi se par penibile genul ăsta de anunţuri. :))

  5. Vlad spune:

    „deşi la noi în România angajatorul nu face diferenţă: dacă ştii web design, implicit ştii şi programare.” … Web design inseamna automat si putin HTML / Javascript, pe langa photoshop. Nu e chiar „programare” dar pe aproape. Daca te intereseaza doar design, poti incerca sa cauti pe mediul offline (reviste, printuri, etc).
    Cheers!

  6. steiul spune:

    Daca vrei sa iti faci portofoliu pe design iti dau eu de munca:)).
    Cu angajarile cam asa e…si eu sunt in focuri acum..:D

  7. Roxana spune:

    @Vlad: Eu nu făceam referire la HTML/JavaScript, eu ziceam de PHP şi SQL pe care le cer angajatorii. IT’s a big difference ;).
    @Steiul: sună bine. 🙂

  8. Vlad spune:

    I see….
    teoretic, titlul unui job in care se cere design si programare e „frontend developer”. AI dreptate putine companii de la noi fac diferenta

  9. Vlad spune:

    ah… ca tot veni vorba de design…. o critica constructiva. Temele de wordpress anterioare erau mai frumoase. Contrastul asta dauneaza chorilor. Eu fiind unul din ei 🙂

  10. Roxana spune:

    @Vlad: ştiu că nu-l suportă multă lume, dar e preferatul meu, aşa că nu-l schimb. :))

  11. Alinush spune:

    Imi pare rau ca trebuie sa fiu succint dar, dupa o recitire, singurul lucru la care ma pot gandi e sa te intreb de ce sa mai stai prin tara?

  12. Roxana spune:

    @Alinush: Pentru că mai am un an de facultate. 🙂

  13. Alinush spune:

    Asa da, se explica, imi cer scuze.

  14. Roxana spune:

    scuzele îţi sunt acceptate. 😛

  15. Cristi spune:

    Umor negru in articolul asta! 😛 Cred ca HRii care au facut anunturile abia lasasera deoparte ustensilele sanitare… Sunt sute de exemple de genul asta, unele chiar pe site-urile serioase. Ce ma intriga pe mine e ca aplica mii de candidati la asemenea joburi. Cum poti cere ,,atentie la detalii si bune capacitati de comunicare” cand anuntul de recrutare nu le respecta?!
    Ziceai ceva de web design? Cred ca ai putea face si job design pentru site-urile de recrutare (ma refer la designul anunturilor). 🙂

  16. Roxana spune:

    Hmm, imi dai idei. :))
    Bine, mai erau şi statistici de genul:

    Pentru acest job au aplicat 1992 de persoane.

    Şi era pentru un post de HR. :))

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
