Aromă de brad

Miroase-a răşină de brad. Mă mângâie un vânt răcoros, dar plăcut, de seară. Mă bucur de fiecare strop de rouă.
Seara picură a ploaie, iar eu deschid gura precum un copil care caută bomboane şi las picăturile reci să-mi umezească limba rozie. Le înghit cu sete, de parcă aş fi băut cel mai fin vin de Franţa.
Mă plimb prin cetina de brad, culeg acele de pe jos şi fac figurine în palmă din muşchiul de la rădăcini. Totul e verde şi plin de viaţă.
Două veveriţe negre, tupeiste, îmi cer nuci din priviri. „N-am, dragelor…”, le spun arătându-le mâinile mele pătate cu verde crud. Ele se uită la mine suspect, mă măsoară amândouă. Eu stau nemişcată, nu vreau să le sperii. După câteva secunde, se conving de faptul că nu am ce să le ofer şi fug dezamăgite în desişul pădurii.
El stă pitit pe după un trunchi pe jumătate putred. Şi-a aprins o ţigară şi speră să nu-l observ.
„Nu-mi afuma pădurea, nenorocitule!”, îi strig zâmbitoare.
Se uită la mine cu ochii lui căprui şi tembeli pe care îi ador, implorând iertare.
„Bine, bine, te iert, dar stinge-o, te rog!”, îi răspund cu acelaşi zâmbet.
„Bine, iubita mea.” Şi îşi stinge ţigara de talpa bocancilor. Apoi vine şi mă îmbrăţişează. Pădurea ne e martor tacit.
Păstrăm şi noi un moment de tăcere. Două, trei…
El îmi rupe tăcerea cu un sărut, în timp ce eu nu vreau să mai deschid ochii. Vântul îmi mângâie părul, odată cu degetele-i lungi şi subţiri.
Ziua poate să se stingă de acum, am văzut destul, am simţit îndeajuns.
Poartă-mă pe aripile nopţii într-un vis fără de sfârşit.

* * *
Now I’m back in the city of lights…

Comments
2 Responses to “Aromă de brad”
  1. Pavel spune:

    Bre, m-ai facut sa plang😛

  2. Roxana spune:

    :)) Aww.😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
