Paşi de dans

Source: Dance

Invitaţie la dans scria pe bilet.
Fără destinatar, fără expeditor. Dar am înţeles, să ştii. Am înţeles că eu eram destinatarul, iar tu expeditorul.
Defineşte-mi „tu„, m-am săturat să-ţi ghicesc cuvintele pe care mi le-ai spune dacă m-ai avea în faţa ta.
Cât crezi că voi rezista?
Cât crezi că voi aştepta?

Nu am timp, nu am răbdare, nu mai am încredere în mine. Mă privesc în oglindă dimineaţa, iau un creion şi îmi redefinesc contururile, şterg anii şi ridurile, şterg zâmbetul palid, încerc să-mi însufleţesc privirea amăruie.
Dacă mi-aş colora ochii-n albastru te-ai grăbi înspre ei?
Te-ai pierde în poveste?

Am spart 3 oglinzi până acum. Erau atât de sensibile şi mi-au reflectat dramele prea mult timp. Până într-o dimineaţă, când s-au crăpat de la sine. Întâi un ciob şi-apoi toate bucăţile mi-au explodat în braţe.
N-am simţit nimic atunci când mi-a strâpuns pielea albă un ciob rătăcit. Nici când şiroaie de sânge cald au dat năvală.
Mă uit acum la cicatrici şi la oglinda nouă.
Mi-e teamă că într-o bună zi, sufletul o să-mi explodeze în mii de bucăţi şi nu o să aibă cine mi le aduna. Nu voi mai fi utilă chipului care se reflecta în mine, voi ajunge singură şi nedorită. Mă gândeam…
Oamenii, odată ce îi distrugi, nu îi mai poţi repara.
Rănile se vindecă, dar rămân urmele, durerea, amintirile.
Ceea ce rămâne doare mai tare decât secunda în care ţi-a zgâriat vreun străin cu unghia zidul de sticlă. În final, ţi l-a mutilat pe veci.
Tu ce-mi faci? Eşti conştient?
Ştiu deja, îmi vei spune că nu asta a fost intenţia. Că, în fapt, voiai doar să-mi captezi atenţia.
Dar atenţia mi-era deja captată de invitaţia ta anonimă.
Crezi că nu ştiu să citesc printre rânduri?
O viaţă întreagă am citit, însă rezumatul am preferat să mi-l dăruiască altcineva. Eu mă abat de la subiect, îmi place să trăiesc toate detaliile poveştii. Nu mai vreau totul să fie scurt şi la obiect. E singura clipă în care am timp şi răbdare să-mi descopăr rolul. E singurul drum pe care prefer să umblu desculţă, pe jos. Renunţ la maşină, la tocuri şi la ţinute elegante sau provocatoare.
Sunt naturală doar atunci.
Dar tu nu ştii să apreciezi naturaleţea. Dansul meu nu îţi place. Vrei tango, nu paşi de vals. Eşti atât de stângaci uneori… Vrei ca totul să decurgă conform planurilor tale.
De când ai impresia că mă voi supune?
Ştii bine că sunt altfel, ştii bine că sunt diferită.
Spune-mi şi mie, de ce ar trebui să urmăm regulile? De ce nu vrei să simţi muzica pe ritmul propriilor paşi?
Îmi place libertatea, îmi place să aleg. Îmi place să mi se permită un strop de natural. Aş dansa în ploaie, aş dansa în mare, aş dansa la cota 2000. Nu am nevoie de un ritm clasic, mi-ajunge ritmul a două inimi care bat simultan.
Mi-ajunge să aud cum valurile se sparg de stânci, cum vântul bate agresiv sau cum pocnesc acoperişurile în după-amiezile cu grindină.
Nenorocitule, tu vezi ce fac la 5 dimineaţa?
Oamenii normali dorm la ora asta, nu răspund unor bilete fără adresă.
De ce? De ce m-ai prins atunci de mână şi de ce mi-ai zâmbit?
Nu ai văzut cât de fragilă sunt? Nu ţi-ai imaginat că ne vom încurca în paşi, că ne vom ciocni de zidurile fiecăruia?
M-ai izbit atât de tare de tocul uşii. Ai deschis-o şi mi-ai arătat tot ceea ce nu era de arătat într-o singură piruetă. Vârful piciorului meu nu a mai atins pământul, m-ai prins de umeri şi m-ai înălţat la ceruri.
M-am simţit specială, pentru prima oară în viaţă.
Mi-e dor de dansuri acide, de fantasme copilăreşti. Mi-e dor de un duet.

* * *
Gentlemen are cold as ice…

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
