Fata de la ţară – episodul „criza de gelozie”

Astăzi îmi savuram cafeaua în balconul de la cămin (tura asta l-au lăsat „teologii” din capăt deschis🙂 ) sau mă rog, încercam să o savurez.
Liniştea mea sufletească a fost distrusă de o ţărancă minunată care vorbea la telefon cu „iubi”.
Într-un limbaj de ţară puternic accentuat, ea avea ceea ce se numeşte, în termeni comuni, o criză de gelozie.
După cum urmează:
„Adîc’ da’ di şi ti duci tu la discotiecî? N-am ‘ţălăs, acolo ci-s, numa’ băiaţi?
Da’ ti duci tu la fieti, ştiu io” (ya yo🙂)
[…]
„Ap’ şini ti criezi tu aşile sî-mi faşi mii moralî, uă? Dă’ nu ti uiţi la tini?”
„Ap’ io-m’permit sî ti întreb şi şî cum, ‘nţeleji?”
„Io-s fimei-ta, nu proasta’aia dupî cari ti uiţi tu-n’ discotiecî.”
[…]
Şi finalul:
„Dieznodământu’ mieu îi cî nu sî mieritî, Ghiţî. Adicî na, mă vrei pi mini sau pi ea? Ca sî ştiu, cî na, eu ti iubiesc şi ţîn la tini, chiar dacî îi distanţî şî mi-i dor di tini…”
Tipul îi spune ceva, după care ea revine:
„Na, pâ şi ieu ti iubiesc, uăi. Ti pup, hai’cî mî duc în camierî sî învăţ. Sî hii cuminti, da? Mama ajunji’acasî în trii săptămâni” .
Partea proastă e că stăteam singură şi a trebuit să-i râd în faţă pentru că nu aveam un alt „alibi”.
Oricum, nu pot să le înţeleg. Vii în Iaşi, scapi, da, de „sălbăticia” de-acasă. Se presupune că un oraş te schimbă, te cultivă.
La ele nu văd vreo schimbare. Tot la cultivarea lanului de porumb au rămas. Nu e singura fată de la ţară care a rămas aşa cum a venit şi care stă cu ţăranul de acasă, chiar dacă se văd o dată-n an şi suportă toate vrute şi nevrute.
Iubire rurală, ce să-i faci?

* * *
Iubiri, tu faşi tăt şi vrei din mini.🙂🙂🙂

Comments
21 Responses to “Fata de la ţară – episodul „criza de gelozie””
  1. Bog spune:

    Hai sa fim o tara de oraseni, nu ? That should really work well, si-atunci o sa carcotim despre toti cei care nu-s imbracati in pastel. CA DEH! N-AU INVATAT NIMIC LA ORAS!!1 :))

  2. Roxana spune:

    @Bog: she ruined my morning. O merita!😀
    Eu încă mai cred că Iaşul e un oraş cultural şi incă mai aştept schimbări. Silly me, nu?

  3. karmina spune:

    yup!😀

  4. Bog spune:

    E un oras cultural inconjurat, daca te uiti putin pe harta, de nu atat de multe alte orase culturale, ci de cultura rurala. Deal with it!🙂

  5. Roxana spune:

    @Karmi: mă înţelegi, nu? Ştii şi tu prin ce-ai trecut în Akademos. :))
    @Bog: nu vreau să deal with it.🙂

  6. Pai tu gandeste-te cam cat a evoluat societatea in ultimii 200 de ani daca inca mai sunt astfel de cazuri: relatii continuate doar pe nsite principii care sunt tinute in viata numai de o conceptie invechita, ndejustificata si needucata… gandeste-te si in ce s-a transformat invatamantul nostru decandse intra cu dosare mai pe la toate facultatile…

  7. Roxana spune:

    @Andrei: Eu zic să luăm puştile de la paintball şi să punem bile de ciment :-„. Să stăm la intrare în facultate, la înscrieri şi HEAD shot.😀

  8. Sorin spune:

    Roxana, astea sunt „riscurile” intr-un centru universitar din Romania, va trebui sa te obisnuiesti si cu astfel de oameni. Vin si eu cu un mesaj pacifist. Ignora-i, lasa-i si pe ei sa traiasca.

  9. Roxana spune:

    @Sorin: îi las pt că oricum nu depinde de mine trăitul lor. :))

  10. Andrei.C spune:

    Daca ar trebui sa ne luam de cineva, cred ca „victimele” ar trebui sa fie toti tiganii astia care ne-au invadat si s-au inmultit peste masura,toti hotii si mizerabilii care pe care ii intalnim la tot pasul. Sau de snobii ce nu mai pot sa vb de impresii impreuna cu pitzipoancele lor date cu parfum peste transpiratie. Cat despre „cultura” acestui oras,nu prea mai vedem asa ceva pt ca nu mai ai ce sa vezi…totul s-a dus sau e pe cale de disparitie. Cu cat ne impacam mai repede cu ideea,cu atat nu ne vom mai consuma pt orice. Face it, cel putin 75% din locuitorii Iasului sunt…cum nu suntem noi,cei care mai gandim🙂

  11. Roxana spune:

    @Andrei: Eu încă mai trăiesc în Iaşul de acum 10 ani, când am rămas fascinată de ceea ce am văzut aici.

  12. QuadroQ spune:

    Am intrat aici ca sa zic „Nah ca si tu te-ai saturat de tarani la oras si pe tine nu te mai pune nimeni la zid!” …

    … cand dintr-o data am inceput sa vad cat de acide sunt comentariile.

    Esti de la tara ? Bravo tie. Dar cat timp stai cu noi, ar fi politicos sa te adaptezi situatiei si sa te comporti ca atare… Daca mergi in Rusia bei vodca, daca te duci in moschee te descalti la intrare, daca vin la tine la tara ma pis in curte.
    Daca nu vrei sa te schimbi, du-te de unde ai venit, n-ai loc aici…

  13. Roxana spune:

    @Q. : bine punctat. :))

  14. Roxana spune:

    @Bog: treci la studiu că altfel te am pe conştiinţă. :))

  15. Buna ideea cu pustile de paintball… desi eu am descoperit cum poti sa faci o pusca cu ajutorul unui fir electric si cu niscai amperi de la priza😀 cred ca vara asta o sa stau la mine la facultate si o sa o testez😀

    @Quadroq la tine e campanie deja „dragostea” asta a ta „frateasca” pentru taranii ajunsi la facultate in Iasi :))

  16. Roxana spune:

    Sau poate îmi împrumută my best friend katana lui şi o fac pe-a ultimul samurai.
    „The peasant slayer”:):):)

  17. za kid spune:

    Za kid is back :
    Iubirea asta face ce vrea ea din oameni (aviz episoadele cu Dana, -la crearea carora am fost „martor” -). Pe de alta parte la unele persoane iubirea e ceva ce dai si iei ca si cum ar fi o minge de plastic, iti dau mingea mea de plastic, imi dai si tu mingea ta de plastic, si pe urma facem sex. (scuze de limbaj).
    In alta ordine de idei, ce s-a intamplat cu ea(don’soara in cauza) e cam acelasi lucru, atata timp cat „mingile si pompa lui de umflat mingii” de plastic pe care „el” le detinea si le impartea numai cu ea, totul era in ordine, dar cand aparea o a treia minge de plastic in toata aceasta ecuatie cu aproximativ 2 necunoascute, ea isi lua mingea si se ducea la mami.
    Si, de-ar fi fost locuit langa Cambridge, Harvard sau mai stiu eu ce universitate, tot asa ar fi vorbit, prostia nu se dobandeste, o ai sau nu o ai din nastere intr-o propotie mare, ea se incadra la avut… in proportie mare:) .

    Martor=printre commurile ce-apareau imediat dupa publicarea articolului
    mingile si pompa lui de umflat mingii=nu mai are rost ca v-ati dat seama

  18. Roxana spune:

    @za kid: nu ştiam eu, drace, unde ai dispărut. Welcome back cu commenturile kilometrice.😀
    Eu am renunţat să mai înţeleg fetele din cămin. :))
    Cât despre Dana, încă se mai scrie uneori la ea, cu muuulte schimbări. O să revină pe blog cândva.

  19. za kid spune:

    ee … stim amandoi unde-am disparut eu … „la spam”🙂

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
