Zâmbeşte-mi…

Mai ţii minte prima noastră fotografie?
Eram amândoi în liceu şi ne-a ieşit destul de penibilă. Tu stăteai cu gâtul lung şi strâmb, eu mă uitam la tine cu ochii închişi.
Eu am şters-o demult din computer, tu încă o mai ţii. Şi ţii morţiş să-mi aduci aminte cât de nepotriviţi arătam împreună, deşi ne plăcea să credem că suntem cuplul perfect.
Au trecut mulţi ani de atunci. Şi culmea, ultima fotografie ne-a făcut-o un amic, în timp ce ne ţineam de mână pe stânci. Nici pe-aia nu o mai am.
Două fotografii în atâţia ani de când ne ştim. Două fotografii ca vai de ele, pe care nu le mai am şi pe care nu vrei să mi le trimiţi. Nenorocitule!
Ce naiba, am fost aşa leneşi în a fotografia sentimentele pe care le împărtăşeam?
Acum degeaba îmi trimiţi momente de-ale tale din studenţie imortalizate de vreun coleg beat. Iar eu, eu degeaba îţi arăt cât de frumoasă m-am făcut.
La vară sper să te revăd. După doi ani, măcar atât merităm amândoi.
O revedere ca pe vremuri: tu întins în iarbă, asasinând furnicile şi păianjenii din cauza mea – nu de alta, dar ştii foarte bine cât ma crizez când le văd în preajma mea -, linişte deplină în jur; eu stând în fund pe un pat de frunze, ronţăind muguri mărunţi de brad. Nu e nimeni care să ne vadă, privim oraşul de la 1000 de metri înălţime, până când noaptea ne va fugări spre zecile de lumini aprinse în beznă. Parcă se aude adierea vântului printre vârfurile brazilor, parcă simt mirosul de veşnic-verde crud.
De data asta nu mai lăsăm cerbii şi căprioarele să ne tulbure clipa de linişte, da? Nu ne va mai permite timpul.
Am doar o zi la dispoziţie să recuperăm 730 de zile de pauză.
Ştiu, sunt egoistă, însă n-avem voie să fim prea mult unul în preajma celuilalt. Am distruge toată vraja asta ce pluteşte în jur. Am distruge dragostea de viaţă.
Dar hai să nu ne gândim la trecut sau viitor. Zâmbeşte-mi cald, calm şi frumos ca întotdeauna…

* * *
Idiotule, nu privi singur spre trecut! Doare prea tare…

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
