A, a.s.a.p.

Ieri coboram prin ploaia deasă Copoul. Picura cu flori de tei, dar şi cu stropi grei de apă.
Picura din cer cu seninătate şi inocenţele spiritelor libere.
Mă gândeam cât de liberi suntem pe lumea asta, fără să ne dăm seama.
Suntem liberi să fim noi înşine, să fim cu cine vrem, liberi să fim egoişti din cale-afară sau, din contră, altruişti până în măduva oaselor.
Sângele ce curge prin noi e liber să se răsfrângă în tot corpul, să ne hrănească inima, mintea, imaginaţia, trupul, liber să ne dea putere, mobilitate.
Ne putem mişca, putem dansa pe ritmul bătăilor inimii. Suntem liberi să ne sincronizăm bătăile cu beat-urile vreunei melodii preferate, cu acordurile de chitară după care tânjeam atât de mult pe crestele stâncilor.
Undeva, între ăştia doi ani de când nu ne-am mai văzut, s-au pierdut multe.
Dar am câştigat amintirea. Ştim să o preţuim.
De fiecare dată când mă suni sau îmi trimiţi vreun mesaj, îmi înseninezi ziua. E poate singurul moment în care zâmbesc natural, fără să fie nimeni în preajma mea. Eşti tu, acolo, aproape de sufletul meu, prin câteva cuvinte aruncate într-un mesaj lung, pueril şi prostesc.
Ce faci, copil? Ţi-aduci aminte de rucsacul negru cu roşu? Ăl’ gigantic în care încăpeai şi tu ghemuită? Nah, futu-i, s-a rupt.😦 Probabil a cărat prea multe amintiri. Grele, ce-i drept. Tu ce faci, eşti bine? Când o să mi te mai arăţi? Ai crescut, te-ai făcut femeie. Văzui pe feisbuc. Dă şi tu un mesaj înapoi să ştiu că trăieşti. Bear hugs. A.
Ştiu că nu-ţi place să public intimităţile tale scrise, dar nu mă pot abţine. Le ador. Sincer, le ador. Sunt atât de naturale. Şi se vede că şi tu eşti un amator de scriitor. Savurez fiecare strop de cuvânt.
Eşti un nebun pe care îl iubesc în şoaptă. O şoaptă pe care o ştii doar tu. Dar nu e iubirea aia ce-o au îndrăgostiţii, e o dragoste de viaţă. E dragostea de viaţă cu care m-ai obişnuit să-mi trăiesc copilăria şi adolescenţa.
Acum că am ajuns femeie, mi-e teamă să nu o pierd. Dar tu vei fi acolo mereu să-mi aminteşti de ea.
Sunt în siguranţă în vorbele tale. Nu am nevoie de îmbrăţişări fizice să mă simt puternică. Orice s-ar întâmpla, mă gândesc la tine şi îmi trece orice supărare, orice angoasă moare înainte să se nască în mintea mea.
Dacă ai fi aici, ai putea să vezi cu ochii tăi cât de mult am crescut în doi ani… Cât alţii în zece, ai zice.
Eu aş spune că doi ani au trecut cât douăzeci. Dar nu contează, am rămas tot un copil în amintirea de la cota 2000.
Mai ţii minte când ţi-am scris asta? M-ai sunat repede să-mi spui cât de mult o adori.
Ştiam deja înainte să mă suni. Şi nu eşti singurul care a adorat scrierea. Oricine a citit-o, nu a uitat-o.
Ştii ce mi s-a părut amuzant?
Criza ta inocentă de gelozie mascată în momentul în care ţi-am scris că sunt cu cineva:

Plimbare scurtă prin Copou.
Găsit suflet părăsit.
Cules de pe jos.
Îndrăgit, aşa turtit cum era el.
Cazat în propria inimă.
Mângâiat în palmă, iubit privirea caldă.

Aproape ai regretat că ai ales studenţia tocmai în celălalt capăt de ţară. Şi am simţit cum ai răsuflat uşurat când ţi-am spus că a plecat peste ocean.
Şi tu eşti departe, depărtarea o simt cât un ocean de mare.
Asta e, fiecare avem vieţile noastre separate, deşi nu m-ar fi deranjat să împărţim o cană de cafea, un snickers dimineaţa, o pernă cu puf şi un pat single.
Încă mai am pe noptiera improvizată cartea de la tine – Jack London, „Dragoste de viaţă”

* * *
I miss you, stupid. Call me, A., as soon as possible…

Comments
One Response to “A, a.s.a.p.”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
