Descifrări

sursa aici
Winter hearts never stay warm enough. In the end, they turn into ice and break.

Ce ştiu despre tine, străine? Nimic.
Cum, nimic? Nimic.
Oare am păşit pe o alee greşită sau mi-am făcut doar curaj pueril şi-am decis să iau ca atare orice gest schiţat pe chipul tău cărămiziu?
Până ieri eram o necunoscută, rătăceam în marea asta continuă numită prezent, înotam fericită în aparenţă alături de fantomele trecutului meu.
Azi ce fac? Mă mint singură că am găsit un punct de sprijin. Mă mint, deşi mint frumos. Mi s-a mai spus şi sincer, între noi fie vorba, îmi face plăcere să aud adevărul din gura ta amăruie. Orice cuvânt pe care mi-l oferi pe tavă conţine un strop de acid, conţine un strop de otravă. Mi-ar plăcea să-ţi gust vorbele cu aromă de sulf, dar prefer să nu mă dau de gol. Dorinţele astea imposibile le-am trimis in latent.
Nu mai înţeleg nici măcar în aparenţă de ce îţi face sadică plăcere să mă creşti în puf şi-apoi să-mi ceri un preţ pe care nu-l pot plăti vreodată. Nu mă întreba de ce. Lasă „de ce”-urile pentru alt monolog dialogat. Ţi-am spus că sunt săracă, nu am loc în realitatea ta. Realitatea ta mă costă mai mult decât îmi permite raţiunea. Dar îţi place… Îţi place la nebunie să mă ridici şi-apoi să mă izbeşti de pământ. Sunt un fluture cu aripi injectate, dar nu îţi pasă.
Uite, acum îţi vorbesc, iar tu taci sadic în colţul tău de iad. Cât crezi că are să mai ţină tensiunea asta? Nu sunt o bornă prin care circulă curent continuu. Nu te ajută cu nimic ampermetrul tău ruginit. Ca să ce? Să-mi poţi măsura intensitatea cu care ticăie inima asta oropsită de zeit?
Lasă-mă, te rog… În secunda unu m-ai cumpărat cu un sărut şi o îmbrăţişare, iar în secunda doi te-ai evaporat mai repede ca roua de dimineaţă. Vezi de ce eşti un străin? Dacă te-aş cunoaşte, te-aş înţelege. Aşa, nu te înţeleg, te limitez la a fi un străin ignorant, un pasager îmbarcat la bord pentru un zbor de moment.
Trăim aproape, şi totuşi departe. Ne cântărim visele din priviri, înclinăm linia de la orizont doar de primă impresie. La finalul zilei, ştergem totul cu o pată de culoare aruncată spre miază-noapte. Eu rămân fascinată de talentul artistic, iar tu te autoproclami geniu. Ne scriem povestea pe nisipul de la malul mării, doar pentru a ne fi ştearsă mai târziu la reflux. Luna nu e de partea noastră, aşa că ne privăm de decoruri romantice.
Adierea vântului mă zgârie pe obrazul palid şi necredincios. Cadrul ăsta e greşit din pânză: o încercare eşuată de conversaţie în ritmul paşilor de dans. Ne pierdem în privirile celor ce sunt îndrăgostiţi de banal. Banca din lemn putred, stropită de existenţe ce s-au sprijinit cândva pe ea, nu mă atrage cu nimic. E la fel de seacă precum un gin băut fără apă tonică. Îl dau pe gât şi înghit doar pentru a nu mă îneca. Nu am de ales. Nu eu am ales banca asta amărâtă. Tu ai ales pentru mine.
Nu am control. Nu am avut vreodată în tabloul nostru. Şi totuşi m-ai făcut să cred că sunt o muză pentru tine, un model nepreţuit care-ţi pozează pentru viitoarea operă de artă. M-am autoproclamat lait-motiv în amorul nostru liric şi linie dreaptă pentru orientarea noastră în spaţiul de cuplu. M-am minţit frumos.
Acum… Acum mă simt ca o vază lipsită de flori şi apă: la ce folos m-ai cumpărat? Ca să mă adaugi la colecţia de amăgiri? Se prinde praful pe inima mea. Nicio lavetă n-are să-mi mai facă inima să lucească.
Mi-ai declarat la răsărit că sunt diamantul tău şlefuit. Ţi-am spus de mii de ori că nu există perfecţiune, dar nu m-ai crezut. A trebuit să-ţi demonstrez. Dacă m-ai fi otrăvit cu un singur cuvânt acid, dar sincer, ţi-aş fi făcut cadou întreaga mea existenţă.
Mi-ar fi fost de ajuns să-mi şopteşti că mă adori în imperfecţiunea mea.

* * *
Lost in my own translation…

Comments
4 Responses to “Descifrări”
  1. Mammadou spune:

    Love conquers everything,even icy hearts and human pains. But it only works if we believe in it.

  2. Roxana spune:

    Mammadou :

    Love conquers everything,even icy hearts and human pains. But it only works if we believe in it.

    „Te iubesc” e insipid, remember?

  3. Bogdan spune:

    Straina, te simti bine?😛

  4. Roxana spune:

    Bogdan :

    Straina, te simti bine? :P

    I’ve had better days.

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
