Mă plagiază oamenii

Azi am să vorbesc despre retardaţi care dau copy/paste. Despre fraieri care îşi fac blog doar ca să impresioneze şi să fure ideile altora, pentru că în fond nu îi duce capul să creeze concepte noi şi să le pună în practică.
Nu îmi place să copiez, nu am suportat ideea de a da copy/paste, fără măcar să cer acordul sau să dau un link către cel/cea de la care am preluat o idee.
Am scris chiar şi aici despre ceea ce detest şi iubesc. Datorită acestui fapt, pe blogul meu nu veţi găsi preluate decât campanii sau lepşe. În rest, tot ceea ce scriu eu aici e rodul imaginaţiei, gândurilor, frământărilor şi experienţei mele, atât subiective, cât şi obiective, atât extrinseci, cât şi intrinseci.
Atunci când scriu proză şi versuri, mă raportez ori la propriile sentimente ori la cele ale oamenilor din jurul meu. Din cauza asta, pentru mine, ceea ce scriu are o puternică încărcătură emoţională şi mă leagă de oamenii cu care iau contact. Încerc să nu exagerez în dramatisme sau romantisme, ci pur şi simplu redau ceea ce observ sau simt, asta pentru că am un simţ al observaţiei şi al detaliilor foarte bine dezvoltat.
Printre scrierile mele, se află şi o poezie, scrisă în urmă cu aproape doi ani, dedicată unui copil pe care l-am cunoscut şi care toată viaţa a suferit. Acel copil era cea mai bună prietenă pe care am avut-o în copilărie.
Poezia se intitula „Destin crud”. Pentru că până acum doi ani nu am arătat decât câtorva oameni scrierile mele, pe deviant art apare postată din iulie 2008, iar pe blog din februarie 2009. O găsiţi aici.

Zilele trecute îmi spune o prietenă că şi-a făcut un amic de-ai mei blog şi că are nişte poezii de tăiat venele. Am zis să mă uit şi eu, poate i se pare ei, poate nu înţelege ea poezia.
Răsfoind prin pagina lui de „poems”, dau de o poezie intitulată „Copil bătrân„.

Copil bătrân

Copil închis în trup de adult,
copil pierdut… şi surd… şi mut,
copil ce cu ochi rătăcitori,
te-ai trezit drept din flori.

Şi mi-a aduc aminte,
deasupra acelor morminte,
că tu copile te-ai trezit prea brusc din vis,
în această parte de paradis.

Şi încă privesc acel copil cum piere,
în marea junglă, cum se pierde
şi cum totul vine, pe acelaşi drum,
dar acum nu mai sunt copil, acu-s adult.

[…]

Asemănarea cu versurile mele este izbitoare:
Copil închis în temniţă de adult,
Copil pierdut,
Şi surd,
Şi mut,
Copil cu ochi rătăcitori,
Scăldaţi în lacrimi,
Copil din flori.

Copil născut şi-abandonat,
Copilărie de orfelinat.

Copil trist şi neînteles,
Un suflet hoinar
În lumea inversă a unui paradis.
Copil trezit prea brusc din vis.

Şi ieri priveam copilul cum se pierde
În marea de oameni şi masini,
Şi astăzi ochiul meu îl vede
Pe-acelaşi drum,
Dar nu mai e copil,
A devenit adult acum.

Stimate domn Adi sau Kordosoft, sper să afle toată lumea cât de josnic poţi fi, dacă îţi permiţi să mă copiezi cu neruşinare şi nici măcar să nu recunoşti asta.
Spre deosebire de tine, care îţi tai venele (vedeţi imaginea numărul 5) ca să ai ce scrie, eu iau contact cu oameni care suferă într-adevăr şi care au o viaţă grea, copii şi iubiţi care locuiesc în spitale, pentru că nu pot trăi normal, ca ceilalţi. Nu mă aştept ca intelectul tău limitat, care şi aşa e o glumă proastă la adresa scriitorilor, să înţeleagă ceva din ceea ce scriu aici. Însă mă aştept ca alţii să înţeleagă ce fel de om eşti. Sau mai bine zis, ce fel de om nu eşti.
În final, rămân la vorba iubitului meu: „E doar un wannabe idiot poet, draga mea”.🙂

Am decis să scriu pentru a şti şi alţii că astfel de oameni există, chiar dacă poezia se crede a fi moartă. Aveţi grijă de drepturile voastre de autor şi nu ezitaţi să luptaţi pentru creaţiile voastre, de orice fel.😉

* * *
Sometimes, I overestimate people.

Comments
20 Responses to “Mă plagiază oamenii”
  1. somnulescu spune:

    I say cut his balls off!😀

  2. Roxana spune:

    somnulescu :

    I say cut his balls off! :D

    So help me God, I will.😀

  3. Drace spune:

    Idiot e putin spus, e o cauza pierduta, nu exista tratament pentru „suferinta” lui.😀

  4. cucubau spune:

    Uugh not very nice of him… Desi trebuie sa recunoastem ca are si el vro 2-3 versuri acolo pe care nu le vad in poezia ta :)). Now i’m curious cum o sa reactioneze el :> (2 fire doua paie intre bloggeri e bataie)

  5. Bogdan spune:

    Daca ai ajuns si sursa de inspiratie, inseamna ca e si o parte buna in plagiatura asta🙂 Felicitari.

  6. Roxana spune:

    Drace :

    Idiot e putin spus, e o cauza pierduta, nu exista tratament pentru “suferinta” lui. :D

    Drace, sad, but true. :))

    cucubau :

    Now i’m curious cum o sa reactioneze el :> (2 fire doua paie intre bloggeri e bataie)

    Nu e bătaie, e război.

    Bogdan :

    Daca ai ajuns si sursa de inspiratie, inseamna ca e si o parte buna in plagiatura asta :) Felicitari.

    Bogdan, eu nu simt nevoia de felicitare. :))

  7. Minte Inselatoare spune:

    Daca si poeziile se fura ….bine ca le-am sters pe-ale mele :))…Succes

  8. Roxana spune:

    Minte Inselatoare :

    Daca si poeziile se fura ….bine ca le-am sters pe-ale mele :) )…Succes

    Merci. Oamenii care nu au, fură, deci nu ar trebui să te mire.🙂

  9. krossfire spune:

    Sincer, speram sa fii doar usor suparata/paranoica dar ai dreptate. E ”muceala’, adica plagiat jegos peste care a fost pusa o plasa fleoscaita. Cam cum ai pune o basca pe un caine si ai spune ca-i pisica.

  10. Roxana spune:

    krossfire :

    Sincer, speram sa fii doar usor suparata/paranoica dar ai dreptate. E ”muceala’, adica plagiat jegos peste care a fost pusa o plasa fleoscaita. Cam cum ai pune o basca pe un caine si ai spune ca-i pisica.

    well, eu nu mă supăr din orice atât de rău. Dar am eu grijă de specimenele astea plagiatoare🙂.

  11. Roxana spune:

    La Viitorul Trecut :

    http://corbulpoetulumil.wordpress.com/2009/12/06/poezii-by-corbul%e2%84%a2/

    si crezi că un simplu „avertisment” scris in josul paginii îţi garantează că nimeni nu-ţi va copia poeziile?:|

  12. La Viitorul Trecut spune:

    Nu … Dar am suficienta „putere” sa ii atac de acasa pe cei ce m-au furat🙂

  13. Roxana spune:

    La Viitorul Trecut :

    Nu … Dar am suficienta “putere” sa ii atac de acasa pe cei ce m-au furat :)

    Succes, atunci.🙂

  14. sssfinxxx spune:

    am tot scris despre drepturile de autor. si sunt patit cu „scriitori” care mai dau cate un enter.. adauga sau sterg un rand si s-au facut poeti. asta e motivul principal pentru care le-am publicat, ca sa nu mai am parte de dobitoci care isi asuma munca mea🙂

  15. Roxana spune:

    sssfinxxx :

    am tot scris despre drepturile de autor. si sunt patit cu “scriitori” care mai dau cate un enter.. adauga sau sterg un rand si s-au facut poeti. asta e motivul principal pentru care le-am publicat, ca sa nu mai am parte de dobitoci care isi asuma munca mea :)

    Incă nu sunt pregătită să public, mister A.P. „sssfinxxx”.😦

  16. sssfinxxx spune:

    nu suntem niciodata pregatiti, am zis si in citatele personale ca primul pas in a realiza ceva este sa incerci. si nu numai🙂

  17. Roxana spune:

    @sssfinxxx: ştiu că pot realiza multe, dar stai să-mi iau catrafusele din ţara asta şi mai vorbim peste câţiva anişori (3-4).

  18. Boogie Bubble spune:

    Roxana, n’ai ce sa le faci. Poezia ta macar a fost … „reformulata”, „reconfigurata”. :)) Dar pe mine m’a copiat total.

    In fine, e un lucru penibil pentru cei care fac asta, si frustrant pentru noi, cei care ne vedem ideile fie bune, fie rele, pe alte site’uri, poate ale unor oameni destul de batuti in cap, care nu’si dadeau seama despre ce anume si nu citeau printre randuri versurile respective, dar totusi le’au copiat, sau in cazul tau „reconfigurat”.😛
    Dar sa ne „bucuram” ca suntem copiate :)))) Asta’i semn bun.😛

  19. Roxana spune:

    Boogie Bubble :

    Dar sa ne “bucuram” ca suntem copiate :) ))) Asta’i semn bun. :P

    Îţi dai seama ce bucuroşi sunt acum Bacovia, Blaga, Nichita Stănescu? :))

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
