Drept-stâng, vot-pauză.

Am să scriu despre copilărie, adolescenţă, vot şi politici ieftine de România. Da, chiar am chef să scriu asta. Mi-am dorit de atâţia ani să înşir speranţe şi dezamăgiri, încât simt că o dau în patologii dacă nu voi spune acum ceea ce gândesc.
Băi, îmi amintesc de momentele în care eram o puştoaică. Nu ştiu, cred că aveam vreo câţiva ani (puţini oricum), pe când am aflat că ieşise Constantinescu preşedinte. Eram la şcoală şi-mi amintesc de domnişoara de limba engleză, o „fată bătrână” care, entuziasmată că a ieşit „ţapul” cu care votase, a pus note de 10 celor care ştiau numele noului preşedinte. Evident, nu am ştiut şi nu am luat 10 pe „blat”. L-am luat pe merit mai târziu, dar asta e altă poveste de adormit copiii.
Apoi, în 2000 auzeam mamele colegelor de clasă cum se emoţionează că a ieşit „tataia” din nou preşedinte: „Mama e femeie bătrână, pensionară. Va avea pensii mai mari!”. Îţi dai seama că eram în şcoala generală atunci când se vorbea despre politici în limbaj comun, însă m-au marcat chipurile doamnelor rujate prost şi îmbrăcate pe măsura machiajului.
Apoi am ajuns la liceu: 2004. Era anul schimbărilor. Aflu că studenţii l-au votat pe Băse. Cică scăparăm toată ţărişoara de jigodii şi de acte teatrale ratate. Îmi ziceam în gând „fac 18 ani şi mă duc şi eu la vot! Abia aştept!”.
Mda, vine clipa. Am aproape 21 de ani şi merg la vot mâine. Şi-mi vine scârbă de tot ceea ce înseamnă democraţie în ţara asta, sistem politic. M-am uitat ieri la „marele trio”: Geoană, Băsescu, Antonescu. Şi încerc să-mi amintesc restul numelor participante în primul tur de vot. Vadim, Oprescu şi restul. Amuzant, nu am chef să votez cu nimeni, dar vreau să-mi fac datoria de cetăţean. Aşa că în turul 1 am să votez, ca să fiu sigură că nu se repetă istoria.
Iar în turul doi, am să fac sondaje pentru voi, ăştia de acasă. Să vă gândiţi la mine când se va anunţa că statisticile indică faptul că x-ulescu are 51% din voturi şi că 9% din populaţie a mers la vot. Eu am să fiu aia care o să întrebe şi o să afle răspunsuri.
Gata cu „eu cu cine votez?”! Voi trece în extrema cealaltă, întrebând pe ceilalţi: „Voi cu cine aţi votat?”. Culmea e că lumea îmi va răspunde, prin promisiunea anonimatului. Bineînţeles, îmi ţin promisiunile, deci nu va fi nimic ilegal. Însă voi contribui pe zâmbetul miilor de români care se vor bucura atunci când vor afla că votul lor a contat, că acelaşi rău nu a ieşit.
Aşa că oficial mă doare în dos de alegeri, am cea mai bună scuză de a nu vota în turul doi: lucrez pentru statistici.
Cum spuneam şi mai sus, până la o anumită vârstă, mai ales adolescenţa – eşti manipulabil prin faptul că, la 18 ani, ai drept de vot. Dreptul de vot ar trebui introdus cetăţenilor cu vârsta >21 de ani. La 18 ani nu eşti capabil să alegi, pe cale raţională, viitorul preşedinte. La 18 ani eşti încă un copil, nematurizat în plan cognitiv, afectiv, poate chiar fizic.
La frumoasa vârstă de majorat eşti doar o păpuşă pe care sistemul o manipulează prin promisiuni şi false uşi deschise: „eşti major: poţi vota, poţi fuma, poţi bea alcool”. La 18 ani sistemul te face „om”, deşi nu eşti nici pe departe împlinit, nu ai studii, habar nu ai la ce facultate vrei să dai.
Însă tot sistemul se întoarce şi te ucide: de la 16 ani te bagă în puşcărie pentru infracţiuni grave.
Sunt curioasă dacă, în momentul în care în România cetăţenii peste 60 de ani nu ar avea voie să voteze, pe motiv de senilitate, iar puştii de 18 ani pe motiv de necunoaştere, vor mai merge la vot ceilalţi (majoritatea scârbită care şi-a luat-o puternic de la sistem, care şi-a măcinat sănătatea din cauza reformelor salariale, care a plecat în străinătate ca să aibă cu ce îşi creşte copiii).

Doar m-am descărcat. Conţinutul acesta e cu tentă strict subiectivă şi personală. Dacă nu-ţi convine, nu-l citi. (deşi ştiu că şi tu îl gândeşti la fel 😉 )

* * *
eu+votare=love???

Comments
13 Responses to “Drept-stâng, vot-pauză.”
  1. Mammadou spune:

    Eu nu vad nici un motiv serios pentru romani sa mearga la vot in momentul asta. Nu cred in datoria de cetatean,nu mi se pare ca as avea vreo datorie fata de stat,de sistem…nu esti cu nimic mai bun sau mai rau daca ai votat sau nu. Nu exista nici un candidat,nici o idee care sa inspire ceva in toate prostiile care se spun in campanii. In afara de curiozitate, obisnuinta bolnava de a sustine pe cineva care-ti mareste pensia sau alte motive scoase in fata de mass-media platita din banii publici de catre cei care se regasesc pe liste,nu vad alte motive pentru care romanii merg la vot. Ce se intampla in Romania acum nu e un sistem politic cu un grad de coerenta care sa atraga atentia cuiva, sunt doar niste gasti. Niste oameni cu un singur scop, pe care-l urmeaza fara sovaire,carora nu le pasa. Urasc oamenii carora nu le pasa, deci de ce le-as face un serviciu votandu-i? E ca si cum ai gira un credit bancar pentru cineva care stii ca nu o sa-l returneze.

  2. Roxana spune:

    @Mammadou: M-am trezit azi-dimineaţă şi mi-am dat seama că nici eu nu am pentru ce vota. :)) So, i didn’t go.
    Mi s-a făcut oricum scârbă când le-am văzut la tv feţele, aşteptând rezultatele. Cine va mai fura din România în următorii 5 ani? To be continued. 😐

  3. Drace spune:

    Nu cred ca o anumita varsta presupune in mod obligatoriu ca esti rational sau nu, am observat ca in general romanii aleg sa sustina un anumit partid sau candidat cam in felul in care microbistii aleg sa fie suporterii unui anumit club de fotbal, adica exagerat de afectiv, se bucura ca a castigat candidatul ales de ei si a pierdut celalat, nu este important ca tara ramane sa fie condusa de un hot… macar in fotbal exista criteriul de a sustine echipa din orasul tau (la bine si la rau). Nu am votat pentru ca ii urasc pe toti cei trei candidati, in plus, ca de obicei, eu nu aleg pe cineva doar ca sa nu iasa celalt, nu este cinstit nici fata de mine, nici fata de Romania.

  4. buna,
    sunt Sere
    Am facut link exchange acum ceva vreme.
    Voiam sa te anunt ca „m-am mutat” pe .com

    http://www.questioare.com

    si daca poti sa ma adaugi cu noua adresa.
    la nume trece te rog: „Oue Stii Oare?”

    Eu te-am adaugat deja,

    multumesc 🙂

  5. Bogdan spune:

    Buna,
    Sunt Zan

    Nu o crede pe Sere :))

  6. krossfire spune:

    Nu ai cum sa interzici votul dupa o varsta dar poti pune examen psihologic dupa un prag demografic 🙂

  7. Roxana spune:

    Kross, imi dai idei. 😀 Foarte bune.

  8. Roxana spune:

    @Drace: felicitări, bun venit în grupul celor care refuză să voteze. 😀

  9. cucubau spune:

    Ok n-am nimic impotriva celor care nu merg la vot, eu personal gandesc altfel (recunosc ca rationamentul nu e pe deplin al meu) ma duc la vot din respect pentru cei ce-au murit in ’89. Fara ei nu am fi putut merge la vot, si totusi ca sa nu ma amarasc de tot mergand, si sa nu se supere nici „aia de pe foaie” i votez pe toti, sa nu fie suparare pe nicaieri, si oricare ar iesii sa se bucure :)) .

    Mai era un banc:
    O baba de vro 60 de ani dupa ce si-a primit punga cu ulei intra in sectie, cere buletin de vot, intra in cabina, sta vreo 15 minute si pe urma iese. Ajunge pana la urna, se intoarce in cabina mai sta vreo 5 minute si se mai gandeste, trage perdeaua sa iasa din nou, sta un pic se gandeste si intra la loc. Dupa inca doua repetari, presedintele de sectie o intreaba :
    – Doamna s-a intamplat ceva, nu merge stampila?
    – Nu, dragu’ bunicii, da ia spune cum se scrie F*****-n g***

    Sper ca nu se supara nimeni pentru cuvinte obsecene 🙂
    (I’m back:) )

  10. Roxana spune:

    what???
    parcă îţi zisesem să te abţii din comentarii pe blog. 🙂

  11. cucubau spune:

    cum sa ma abtin…

  12. Roxana spune:

    cucubau :

    cum sa ma abtin…

    I don’t know. Te abţii cu toată fiinţa ta. :))

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] ăştia, ci voi. Aşa că mergeţi voi şi luptaţi, v-aţi făcut-o cu mâna voastră. Am mai spus şi aici de ce cred că puştii de 18 ani şi pensionarii nu ar trebui să aibă drept de vot. Îmi ajunge […]



Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
