Sunt demodată!

„E la modă să…”
„E demodat!”

Mereu aud expresiile de mai sus: pe stradă, în staţie etc.
Toate aglomeraţiile urbane vuiesc de indivizi fără personalitate, fără integritate, fără stimă de sine .
Ajung la problema mea: cum ai cataloga o persoană drept demodată? Ori un lucru?
Doar pentru că nu mai e pe placul tău şi nu mai corespunde năzuinţelor tale pur subiective?
Personal sunt o demodată şi mă mândresc cu asta. La ce bun să mă încadrez în tiparul tendinţelor actuale? De ce să pot fi atribuită unui grup, deşi nu-mi doresc să aparţin lui?
Să vorbim puţin despre „ceea ce este la modă” astăzi:

  • – e la modă să fii piţipoancă
  • Prefer să mă abţin de la aşa o modă!

  • e la modă să fii prost, să fii ignorant, să nu-ţi pese, să fii egoist
  • Prefer să fiu deşteaptă. Prefer să-mi pese.

  • e la modă să faci parte dintr-un tipar, pe care să-l respecţi cu stricteţe
  • Mai bine singură împotriva tuturor!

  • e la modă lipsa de originalitate, kitch-ul şi imitaţia ieftină
  • Nu am chef să imit.

  • e la modă să faci o facultate care sună bine
  • Facultatea mea nu sună bine.

  • e la modă să te dezbraci de secrete în public
  • aşa, şi? dacă tu o faci, iar eu nu, cine îţi dă ţie dreptul să mă judeci?

    Lumea noastră se modelează după aparenţe. „Nimic nu este ceea ce pare” deja capătă un alt sens, nu credeţi?
    Falsitatea asta o impune fiecare din noi prin neacceptarea naturii celuilalt, prin crearea unui model utopic, model construit conform unei liste de atribute pe care noi le acceptăm ca fiind pozitive şi care ne reprezintă interesele.
    Ajungem să legăm prietenii numai dacă indivizii coincid cu interesele noastre şi dacă ne pot fi de ajutor.
    Unii cred cu vehemenţă în principiul egalizării şi-al uniformizării: să devenim una şi aceeaşi. Dar asta se întâmpla şi în perioada comunistă. Ştim foarte bine că „experimentul” comunismului a demonstrat contrariul: uniformizarea nu înseamnă altceva decât manipularea maselor.
    În loc să trăim la mijlocul axei, să fim balansaţi, noi tindem spre limite: + sau .
    Aşa ajungem să catalogăm lumea din jur sub pretext de „prieten” sau „duşman”, „la modă” sau „demodat”, „cool” sau „naşpa”.
    E atât de multă lume falsitate şi lipsă de conţinut în acţiunile noastre, încât ajungi să te întrebi dacă mai există sinceritate şi un motiv suficient de bun pentru a exista o continuitate.
    Rămân la părerea mea: generaţiile de astăzi se nasc, cresc, trăiesc şi mor în minciună, sub aparenţa unui „val al direcţiei ideale”.

    * * *
    Sometimes the world seems upside down…

Comments
19 Responses to “Sunt demodată!”
  1. myhay_08 spune:

    A cica sa comentam: Nici eu nu ma consider „la moda” din contra eu sunt fooaaarte demodat… Dar nu consider „demodarea” ca fiind un lucru rau, mie-mi place asa demodat cum sunt, as putea chiar spune ca demodarea ma face sa ma simt bine pentru ca nu am probleme de genu „ce se poarta sezonu viitor/ce nu se mai poarta sezonu asta ”
    Pe scurt e o „moda” mai buna sa fi „demodat” so don’t worry !!!

  2. JeAnne Dark spune:

    # e la modă să faci parte dintr-un tipar, pe care să-l respecţi cu stricteţe”
    nu as zice.🙂
    E la moda sa nu te mai incadrezi in niciun tipar, sa fii rebel, geniul neinteles, refulatu`. Dar nevrand sa fii integrat in niciun tipar, te incadrezi in „grupul celor anti-tipare”.

  3. Retro_41L spune:

    „Sometimes the world seems upside down…” .. only sometimes?
    grupul anti-tipare se incadreaza intr-un alt tipar ( sounds weird ) dar autoarea articolului imi pare mai presus de o simpla calificare.
    simte cineva nevoia sa fie delimitat? Da? atunci esti „tipar”
    Nu? Perfect, bucura-te ca esti om si nu robot pe banda

  4. Drace spune:

    Eu sunt foarte la moda: azi am fost la magazinul unor ucraineni, singurul din sat care vinde vin romanesc… cu vanzatoarele era si un copilas, cand am intrat a inceput sa strige „mama, mama, pirata, pirata!”, e drept, nu m-am barbierit de cateva zile, dar eram in hainele mele „obisnuite”, helloween-ul a fost acum o saptamana, nu e corect! :))

  5. Roxana spune:

    myhay_08 :

    A cica sa comentam: Nici eu nu ma consider “la moda” din contra eu sunt fooaaarte demodat…
    Pe scurt e o “moda” mai buna sa fi “demodat” so don’t worry !!!

    Hai să spunem că aici eşti foarte haotic în gândire.😉

    JeAnne Dark :

    # e la modă să faci parte dintr-un tipar, pe care să-l respecţi cu stricteţe”
    E la moda sa nu te mai incadrezi in niciun tipar, sa fii rebel, geniul neinteles, refulatu`. Dar nevrand sa fii integrat in niciun tipar, te incadrezi in “grupul celor anti-tipare”.

    Nu neapărat. Tocmai, dacă nu eşti intr-un tipar, nu eşti nici într-un grup, deci nu faci parte din ceea ce caracterizează un grup. Eu i-aş spune identitate singulară. Grupul e mai degrabă identitate comunitară.🙂

    Retro_41L :

    “Sometimes the world seems upside down…” .. only sometimes?

    Crede-mă, nu e doar sometimes, dar prefer să mă mint singură şi să nu spun mereu, altfel m-aş obişnui şi aş accepta the fucked-up situation, nemaiîncercând să o înlătur.🙂

    Drace :

    e drept, nu m-am barbierit de cateva zile, dar eram in hainele mele “obisnuite”, helloween-ul a fost acum o saptamana, nu e corect! :) )

    Dude, come on, it’s not that bad. Eu aveam o temă anul trecut la un seminar şi a trebuit să mă costumez în vrăjitoare. Am intrat într-un magazin să cumpăr un pachet de şerveţele şi un copil mic a început să plângă atunci când m-am uitat la el şi am început să zâmbesc.😐

  6. JeAnne Dark spune:

    Pai daca mai multi oameni care manifesta aceeasi teama de a nu se integra in niciunul, aceeasi dorinta apriga de a fi diferit, nu inseamna ca si ei formeaza un grup avand caracteristici similare?
    Eu zic ca da, si nu numai eu.🙂

  7. myhay_08 spune:

    JeAnne Dark … Nu vad unde se afla teama noastra a celor ce nu se afla la moda ? Cel putin nici unu din cei mai sus nu se tem de faptu ca „nu se afla la moda” ci contrariu a celor spuse de tine noi toti ne bucuram ca nu suntem la moda…

    Roxana … Universul e un haos , eu fac parte din acest univers > eu sunt un haos , gandim asa cum suntem > gandesc haotic… :)) glumeam
    Gandire haotica sau nu, depinde ce intelegi, eu vroiam sa exprim faptul ca daca esti demodat multa lume te intelege si te considera mai „cool” decat pe cei ce se afla mereu la moda

  8. Retro_41L spune:

    re4: myhay_08 Mai nu stiu, sa se bucure cine vrea, eu nu ma bucur ca nu sunt la moda. pe scurt, mi-e indiferent.

    myhay_08 :
    Gandire haotica sau nu, depinde ce intelegi, eu vroiam sa exprim faptul ca daca esti demodat multa lume te intelege si te considera mai “cool” decat pe cei ce se afla mereu la moda

    Incoerent. Dat fiind faptul ca acea „multa lume” se afla in extrema fashionaddict nu prea vad cum ar intelege. Si pana si cei asa zis demodati, stramba din nas cand vad alt demodat.
    Poate „ies umpic din tipar” insa sustin cu tarie ca omul e critic din nastere.Nu-i convine ce vede si respectivul lucru/om ajunge la recycle bin unde este filtrat inca o data, poate cine stie, o fi de folos candva. Ne jucam cu aparentele. Si is curios daca cineva poate afirma definit si irevocabil faptul ca pana acum nu a comentat niciodata de tinuta, figura, moda unei anumite persoane. Astept.

  9. Roxana spune:

    Şi eu aştept. =))

  10. JeAnne Dark spune:

    myhay cu y-uri in loc de i-uri-nu am zis ca va e teama de ceva, doar ca fie ca vreti, fie ca nu, tot apartineti unui grup.🙂

  11. Mammadou spune:

    Nu e normal sa-ti schimbi felul de a fi,de a gandi,sa-ti schimbi gandirea, conceptiile sau chiar hainele dupa niste tendinte trecatoare. E ok sa fii „demodat”, atat timp cat te simti sigur pe tine si stii ca indiferent ce se intampla azi,maine sau poimaine, nu ai nici o problema cu tine insuti. Important este sa fii in primul rand de acord cu ceea ce esti ca persoana,nu conteaza ce cred altii. Deci…go against the current…it will turn eventually and go with you.

  12. Roxana spune:

    JeAnne Dark :

    fie ca vreti, fie ca nu, tot apartineti unui grup. :)

    Asta zic filosofii, Ana. Psihologii cred altceva.🙂

    Mammadou :

    Important este sa fii in primul rand de acord cu ceea ce esti ca persoana,nu conteaza ce cred altii.

    Corect, nu contează ce cred alţii, în fond tu eşti ceea ce alegi, nu ceea ce aleg alţii pentru tine.

  13. phidas spune:

    Nu conteaza cu ce te imbraci, conteaza sa fie cat de cat o tinuta decenta.

  14. Passenger spune:

    dear god, postul tau suna mai mult a o incercare de a te convinge pe tine de ce ai scris mai sus. Ai redactat ceva ce iti place cum suna, despre tine,dar nu e fondat pe…uhm…nimic (de unde stii cu siguranta ce e sau nu la moda ?..NU, de unde stii cu siguranta ca toate lucrurile acelea redundante si lipsite what so ever de relvanta sint sau nu la moda?). Jeanne dark are perfecta dreptate. Stereotipiile cele mai intilnite in zua de azi sint in indivizii care se lauda ca nu se incadreaza in stereotipuri. Postul mi se pare sub mediocru.

  15. Passenger spune:

    da, linkul din nick e cu referire la ce lucruri jenante am mai citit aici de cind am dat peste acest blog.

  16. Roxana spune:

    phidas :

    Nu conteaza cu ce te imbraci, conteaza sa fie cat de cat o tinuta decenta.

    Defineşte decent în termenii societăţii actuale.

    Passenger :

    Postul mi se pare sub mediocru.

    Atunci nu-l citi.😉

    Passenger :

    da, linkul din nick e cu referire la ce lucruri jenante am mai citit aici de cind am dat peste acest blog.

    Aşa, şi?🙂
    Btw, C17?🙂

  17. The Defender spune:

    Speram sa nu revin dar apar din nou „Mari scriitori”. Draga domnule „Passenger”, sau doamna (respectiv viitor domn sau domnisoara), Nu vreau sa va complexez aratandu-va cat de „mediocru” este insusi comentariul postat de dumneavoastra. Nu vreau sa mentionez ca Internetul este o piata libera a informatiei, unde vi, te uiti, si cumperi ceea ce-ti place, pretul platit fiind curetul, abonamentul la internet si timpul pe care il cheltuiesti ca sa ai ceea ce-ti palce tie in Internet. Sunt deacord cu dumneavoastra ca aveti dreptul la o opinie libera, si democrat fiind va recunosc si respect acest drept, insa acea opinie libera nu trebuie sa lezeze o persoana, fapt care se poate spune ca este indeplinit de comentariul dumneavoastra.
    Ca sa nu mai lungim vorba, „Cui nu-i place sa nu se uite”. Cu toti apreciem ca v-ati dat cu parerea, insa v-as ruga data viitoare sa folositi un vocabular „mai fin” sau sa-l slefuiti pe cel existent…

  18. oana spune:

    So..zilele trecute la un curs (italienii trebuiau sa spuna ce cred despre spanioli si spaniolii despre italieni..s-a ajuns si la romani dar nu am sa comentez aici ce s-a spus) si proful de spaniolă spune despre italieni : „vă îmbrăcaţi prost!..adică,da, o fi moda în Milano etc dar voi, italienii, vedeţi că cineva se îmbracă într-un fel şi faceţi la fel. Faceţi cumva pentru că aşa e la modă” asta pe lângă faptul că’s falşi..eu una, decât să fiu ca ei (Doamne Fereşte!) prefer să fiu catalogată drept demodată (cum şi tu preferi) .. şi toate alea!
    Cel care face un lucru doar ca să fie la modă nu gândeşte singur..nu e independent..nu poate lua o decizie de unul singur..
    Heh.. mai bine fără🙂.

  19. Roxana spune:

    @oana: in materie de haine, obiceiuri, comportament poţi copia, însă asta nu va schimba ceea ce eşti tu cu adevărat. In fond, lupul îşi schimbă părul, dar năravul ba.🙂 italienii sunt vai de ei la capitolul bun gust şi conduită. Dar orice ţară are uscăturile ei.😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
