Youth without youth

Astăzi am să vorbesc despre filmul ecranizat după romanul lui Mircea Eliade – Tinereţe fără de tinereţe. Am citat sursa de pe Shelfari pentru că m-am săturat de wikipedia şi de toate informaţiile de acolo.

So, Youth without youth este o poveste de dragoste şi dramă despre un profesor român care îşi retrăieşte iubirea din tinereţe, aceeaşi iubire pe care el a ignorat-o. Altfel spus, primeşte o a doua şansă.
Ce mi-au plăcut în film (şi aici o să încerc să nu mă leg de carte, ci de arta cinematografică şi-atât):
* numele româneşti pronunţate în engleză;
* povestea în sine şi felul în care a fost ecranizată;
* derularea evenimentelor;
* actorii care, după părerea mea, au jucat impecabil;
* multe altele pe care vă las să le descoperiţi în film.

Nu aş putea vorbi de părţile mai puţin plăcute, pentru că aş fi destul de exagerat de subiectivă, nu?
Oricum ar fi situaţia, vi-l recomand cu căldură tuturor celor care nu au avut şansă să-l vadă. E un film bun. Din start pentru că are la bază subiectul romanului lui Eliade, iar apoi pentru că F.F. Coppola este excelent regizor. Actorii joacă foarte bine în peliculă, iar povestea este într-adevăr parfumată.
Iar mesajele transmise, mesaje cu subînţeles, sunt acelea că viaţa nu îţi dă o a doua şansă să retrăieşti iubirea. Aşa că trebuie să rupi de la tine, din tine, pentru a face loc şi altora în viaţa ta şi pentru a le dedica timp şi tandreţe.
Există mereu un preţ ridicat dacă dorim să sfidăm legile naturii.
Şi cum Eliade ne-a obişnuit cu stilul lui enciclopedic, dacă nu ai timp să parcurgi cartea sa, poţi şi din film să-i recunoşti stilul. Eu l-am numit un film despre Eliade.

Comments
7 Responses to “Youth without youth”
  1. myhay_08 spune:

    Ok impresia de dinaintea trailerului/filmului mi se pare destul de „interesant de vazut” si probabil o sa-mi „fac timp” sa-l si vad… cat despre „a doua sansa” eu am norocul c-am primito si ma consider deci un tip norocos, problema e ca nu prae stiu sa profit de ceea ce mi se ofera si probabil visu meu se va spulbera usor… da nu ma plang, viata-i frumoasa

  2. krossfire spune:

    Mi s-a parut totusi mediocru in comparatie.

  3. Roxana spune:

    myhay_08 :

    Ok impresia de dinaintea trailerului/filmului mi se pare destul de “interesant de vazut” si probabil o sa-mi “fac timp” sa-l si vad… cat despre “a doua sansa” eu am norocul c-am primito si ma consider deci un tip norocos, problema e ca nu prae stiu sa profit de ceea ce mi se ofera si probabil visu meu se va spulbera usor… da nu ma plang, viata-i frumoasa

    Mihai, la vârsta ta nici nu-mi imaginez cum e să nu ai timp. 😀

    krossfire :

    Mi s-a parut totusi mediocru in comparatie.

    Kross, comparativ cu romanul lui Eliade, filmul lasă de dorit. Însă încerc să mă abţin în a mai compara filmele cu cărţile. Pe una o citesc, pe cealaltă o văd, în final sunt două arte diferite. 😀

  4. krossfire spune:

    Stam prost cu timpul, este ?

  5. Roxana spune:

    @Kross: foarte prost. 😦

  6. Anna...darky spune:

    am citit cartea…nu e roman, e nuvela…e superba nuvela, m’a captivat tare…ca de altfel, eliade…<3

  7. Roxana spune:

    Cartea e de obicei mult mai bună, comparativ cu filmul. 😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
