O viaţă în anotimpuri

Dacă aş putea să descriu o viaţă perfectă prin prisma unui anotimp, atunci ea s-ar numi primăvară eternă.
De ce am ajuns să-mi doresc să fie primăvară în orice zi? De ce detest toamna, iarna şi vara mai mult ca oricând?
Mereu am căutat acel laitmotiv în scrierile mele, acel raison d’etre în viaţa mea: El şi primăvară.
Mereu m-am amăgit singură că „e aici” atunci când mă ciocneam de ochii unui El prea puţin important. Şi de fiecare dată când l-am părăsit mi-am zis că nu voi avea parte de primăvara vieţii mele.
Toamna mă deprimă şi mă face să scuip acid pe fiecare frunză colorată de rugină. O strivesc in picioare cu o satisfacţie de nedescris. Iar când mă izbeşte vântul rece al serii, blestem fiecare scârţâit sinistru al teilor.
Dimineaţa e prea răcoroasă şi-mi răceşte pe loc cana mare, plină cu cafea fierbinte. Cafeaua rece e insipidă toamna.
Iarna… iarna simt cum îmi îngheaţă raţiunea în mine şi mă transformă într-o creatură rece, fără inimă. Înainte m-aş fi simţit bine, dar de-a lungul anilor mi-am sensibilizat simţurile. Fiecare fulg de nea îmi mai ucide un vis. Fiecare vânt rece îmi ucide zâmbetul. Iarna păşesc cu ochii închişi, pentru că mă orbeşte peisajul aparent pur. Mi se pare atât de fals totul. Realitatea şi mizeria umană e ascunsă în spatele unui peisaj alb complet, îngheţat în timp. Dar ştim cu toţii că timpul nu poate îngheţa.
Vara e mereu exagerată. Prea multă lumină dintr-odată, prea multă căldură, iar mie nu-mi plac lucrurile exagerate. Ploile sunt atât de calde şi amăgitoare, sufocante. Oamenii îşi ascund defectele în spatele unui bronz perfect şi a unui zâmbet prăjit de soare. Am impresia că norii de pe cer se topesc mereu la amiază. De fapt, care nori? Cerul e senin ca lacrima în fiecare zi. Iar când te saturi de atâta amăgire, te trezeşte la realitate o furtună de vară. Nu poate trece neobservată. Îţi lasă cadou fulgere şi tensiune în aer, iar fluviile se umplu până la refuz.
Dar primăvara… Primăvara mea e întotdeauna superbă. Îmi şterge urmele oricărei ierni geroase, mă întâmpină cu miros de frezii şi ghiocei, cu aşternut de verdeaţă, cu susur de izvoare proaspăt dezgheţate. Înfloreşte mai frumos pe an ce trece. Cafeaua are mereu gust dulce de la mierea proaspătă.
Viaţa ca o primăvară eternă nu e inodoră, nici însipidă. Ba, din contră, toate acestea se revarsă în cele mai pline trei luni de viaţă.
Acum mi-aş dori să fie primăvară în jurul meu, primăvară în viaţa mea, dar o am doar în gânduri.
E toamnă pustie şi tristă, banală şi exagerat de colorată. Curând va veni iarna…

* * *
Spring is all I need and you in it…

Comments
6 Responses to “O viaţă în anotimpuri”
  1. Mammadou spune:

    Jour apres jour…season after season. E bine sa ai un anotimp preferat,pana si un moment al zilei preferat…orice. Te face sa treci peste orice altceva care nu-ti place. Pentru ca stii mereu ca urmeaza primavara in viata ta. Asta nu se schimba,e mereu acolo. Nu poate sa fie mereu primavara…that’s not how life goes.Asa cum nu poate fi mereu zi sau noapte.Se spune ca stelele sunt mesaje pe care luna le trimite soarelui,de-asta sunt asa multe pe cer.Poate si fulgii de nea sunt la fel.Sau frunzele moarte,sau ploile calde de vara. Just breadcrumbs on the way to our spring…

  2. Roxana spune:

    Mammadou :

    Just breadcrumbs on the way to our spring…

    Ştiu, dar îmi place să visez uneori la lumea mea perfectă.😀

  3. myhay_08 spune:

    Mda ce pacat ca intotdeauna trebuie sa treci prin iarna pentru a putea avea parte de primavara… Iar atunci cand ingheti langa un om de zapada care credeai ca ar putea fi celalat element de referinta in universul tau, atunci e cel mai rau… si asta pentru ca odata ce-ai inghetat acolo ai sansa ca universul tau sa pice sau si mai rau ai sansa ca u sa mori inainte de-a prinde primele raze de primavara.

    Scuze c-am transformat din comment un fel de idee principala a unui posibil articol… mii de scuze😐

  4. Roxana spune:

    Mihai, nu te mai scuza atât. Oricum nu voi face un articol după comment-ul tău. Nu-mi place să mi se „impună” cumva ceea ce fac ori să mi se sugereze.🙂

  5. myhay_08 spune:

    Lol Roxana nici nu vreau sa faci un articol dupa ideea mea, as fi putut eu sa fac un articol… si de fapt scuza era pentru faptu ca era sa transform comentu in articol etc ………….

  6. Roxana spune:

    @Mihai: anyway, simţeam nevoia să mă fac înţeleasă. Nu-i nimic dacă scrii un articol kilometric. Nu mă supăr.🙂

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
