[Dana9] Mesaj.Bilet.

(continuarea la Poveste)

***


Am ajuns în faţa blocului destul de repede. Maşina asta, deşi are vreo zece ani la activ, goneşte destul de rapid. Salut portarul cu privire tâmpă, el mă priveşte suspicios. Nu mă mai leg azi de viaţa lui. Urc scările, ajung în faţa uşii, o deschid şi intru în casă râzând singură. Sunt fericită azi, parcă partea din mine responsabilă cu înseninarea propriei mele fiinţe a prins din nou viaţă. Trântesc hainele pe un fotoliu, geanta pe măsuţa de cafea şi îmi trag pe mine pantalonii sport, negri şi un tricou. Aş avea chef şi totuşi nu prea de câteva ture în parc. Mă liniştesc imediat când îmi amintesc că la ora unu mă întâlnesc cu Maia. Merg la bucătărie, bag cafetiera în priză, pun un alt săculeţ de carton în filtru şi câteva linguri mari de cafea. Adaug o cană de apă în recipient şi aştept să se producă „minunea”. După 3 minute, cana mi se umple cu un lichid negru, cu gust amar, dar miros plăcut. Pun două cuburi de zahăr şi un lapte. E gata!

Îmi apuc ceşcuţa caldă cu palmele ambelor mâini şi păşesc legănat către fotoliul din cameră. N-aş vrea să o vărs, aşa că fac paşi mici, aruncându-mi ochii când la cafea, când la covor, să nu carecumva calc greşit şi să mă împiedic.
După aproape un minut ajung în cameră, aşez cafeaua pe măsuţa destinată unor astfel de momente şi fac doi paşi înapoi. Am uitat să verific mesajele de pe telefonul fix. Apăs butonul „messages”. O luminiţă îmi pâlpâie în continuu, semn că s-or fi adunat vreo trei cuvinte de la oameni diferiţi. Fac doi paşi înainte, mă trântesc în fotoliu ca un motan sătul, dar fericit. Dau drumul la dvd player şi butonez din telecomandă. Las pe Sarah Brightman – Deliver me. Mă simt excelent, prea calmă, dar nu-mi mai fac griji. Adulmec mirosul de cafea, în timp ce o legăn în palme. Iau înghiţituri mici. Frige!

Dau muzica mai încet, aştept mesajele:
You have 3 unheard messages. Beeeep.
Râd. Cui dracu’ i s-a făcut dor de mine? Trei mesaje? Maia e disperată.
Dana, nu uita, azi la unu vii la Fatih. Dacă întârzii, nu mai ai ce vorbi cu mine! Clar? Te puuup.
Eram sigură că e ea. Sunt curioasă ce mi-a mai zis în celelalte două. Zâmbesc.
Dana, să dormi măcar două ore. Sper că articolele au ieşit bine şi şefa te-a lăsat în pace. Puuup. Maia.

Hah, ce atentă e! Dar nu trebuia să-mi mai pomenească de şefă. Dă-o naibii de proastă! Ia să văd ce-mi mai spune în al treilea mesaj. M-a făcut curioasă. Mai beau o gură de cafea şi-mi las capul rezemat de spătarul fotoliului. E relaxant…
Cu ce să încep: au trecut aproape zece ani. Te gândeşti la mine?
Sar ca trăznită din fotoliu, scuip cafeaua pe jos şi vărs jumătate de cană pe mine. Futu-i, m-am fript!

Uită-te în cutia poştală în zilele următoare. Îţi trimit ceva. Cititorul din bibliotecă încă te iubeşte!
Nu se poate! El e? Mă reped ca turbată către telefon. Dau pe replay. Acelaşi mesaj. Îl mai ascult de vreo trei ori. Încep să plâng. Nu se poate, el e! Dar cum de a aflat unde stau, ce număr am?
Nu mai contează, Dana, important e că a luat legătura cu tine!
Mă încurajez şi zâmbesc. Azi trebuie să fie ziua mea norocoasă, toate mi-au ieşit bine. Şi abia e unşpe dimineaţă.

Dau fuga în baie să-mi schimb tricoul şi revin apoi în cameră. Simt nevoia să-i scriu iarăşi un bilet. Am să i le dau pe toate atunci când va fi să ne întâlnim:

Nu ţi-am mai scris demult un bilet. N-am fost în stare să-ţi scriu. De fapt, am fost, dar nu exclusiv ţie. Ce faci? Eşti bine? Nu-mi zi, ştiu că eşti dependent de cărţi. Probabil ai citit mult, ca de fiecare dată. Aş citi şi eu mai mult, dar nu-mi permite timpul.
Voiam să ştii că încă te aştept, deşi a trecut atâta timp. Am avut mici aventuri, insă nimic serios. Nu-ţi imagina acum că nu am mai avut bărbaţi. Au fost destui, dar tu eşti diferit. Nu te pot înlocui. De asta te aştept, de asta îmi ţin promisiunea. Ziceai că-ţi plac oamenii care se ţin de cuvânt. Sper să fii şi tu ca acei oameni. Mi-e dor, dragul meu… Mi-e dor de tine, mi-e dor de noi. Aseară te-am visat. Am întârziat şi la muncă, şefa mi-a făcut capul calendar, dar nu-mi pasă. Pentru tine o să-mi fac mereu timp.

Azi mă văd cu Maia, mergem la Fatih. Ţi-am povestit în dăţile trecute cine e Maia. Ţi-ar face plăcere să o cunoşti, e chiar deosebită. Ca tine.
Ştiu că nu-mi poţi răspunde acum. Nu-i nimic. Nici eu nu-ţi pot răspunde, dar îţi pot scrie. Asta e tot ce contează.
Te iubesc, dragul meu, dar ştii deja din biletele anterioare…

Mă ridic de la masă şi împăturesc foaia albă în patru. O pun într-un sertar, într-o cutie de carton. Sunt atâtea bilete scrise în atâţia ani, încât abia mai încap. Bine că a intrat şi ăsta. Cine ştie, poate e ultimul.
Inima începe să-mi bată tare, mai ascult încă o dată mesajul. Nu pare deloc schimbat, parcă nu l-aş fi auzit de ieri…

Comments
9 Responses to “[Dana9] Mesaj.Bilet.”
  1. Mammadou spune:

    Like putting some wood on an ever-burning,but not too strong fire…this is what this part of the story makes me thing about. Because this whole thing is like a fire that goes on burning even after 10 years. And it will keep burning…like the fire inside a tent at the North Pole. For those people the fire that keeps burning, sometimes week,but never dying,is the guarantee that they will live and it’s like an unseen protective force given to them,like a weapon against death. It’s the same for Dana, but her fire is going and going and from time to time it seems to be a sparkle… a crack in the wood, like when you throw a hand of salt on a fire…. a call from the one who she has been waiting makes her every day problems go away, like ashes in the wind.

  2. Roxana spune:

    @Mammadou: şi o să-l aştepte mult şi bine. Ai să vezi ;).

  3. Drace spune:

    Nu este deloc (deloc) tipul meu de literatura, dar scrii bine. Felicitari! Dana trebuie sa fi descoperit secretul nemuririi si al tineretii vesnice, 10 ani sunt o viata de om… si pune prea mult zahar.

  4. Roxana spune:

    @Drace: Multumesc. (blushes) . 🙂
    Dana e cam naiva, e prea atasata de vise si sperante. Eu incerc sa o fac sa-si revina. Sper sa pot. 😀

  5. myhay_08 spune:

    Aaa ce sa zic,
    @Drace: deci „drace” omule(sau fiinto ce-oi fi u ca nu stim exact ce-i „dracu” :)) ) Niciodata nu mi s-a parut mult zahar intr-o cafea, eu as fi pus vro 3-4 cuburi numa de s-ar fi topit. Viata e destul de amara oricum, macar cafeaua sa fie dulce…
    On topic : Deci daca nu era vorba de-o pagina de net, si era vorba de-o carte, si daca pe carte singuru fragment prezent in spatele cartii ar fi fost asta, cumparam cartea si sa fi dat toata alocatia (impozabila de altfel ) pe ea … Sincer, deci foarte sincer, si fara sa vreau sa fiu „dulce”. Scrii foarte bine !!!! (si eu ca poet amator si prozator amator, probabil o sa-ti trimit si tie cate ceva, vreodata… nu prea acord credite de genul acesta. Ar mai fi doua persoane carora le-as fi spus „Scrii foarte bine!!!!!” daca mai erau in viata. Unul e Eminescu, pentru care am tot respectul posibil, si al doilea ar fi A.C.Doyle despre care nu trebuie sa spun nimic, adica pana la urma toata lumea a auzit de „Sherlock Holmes” )

  6. Roxana spune:

    @Mihai: =)) kid, chill. Sunt oameni care scriu mult mai bine decat mine si nu-i nevoie sa iti dai toata alocatia pe-o carte. Nu stiu daca va fi una. In Romania slabe sanse. S-ar putea sa o traduc si o public in strainatate. Anyway, no more plans. 🙂

  7. Drace spune:

    @Myhay_08: :))))))))) „drace” nu are conotatii religioase, nu are legatura cu Biblia, ci cu folclorul romanesc… cum in basmele noastre nu exista elfi si orci! Viata oricum e amara, drept, nu irosesc zaharul pe cafea 😉 … chiar imi place amara, cafeaua!

    …sugestie, poti doar sa inmoi cubul de zahar, cafea mai dulce de atat nu cred ca exista! :))

  8. Roxana spune:

    @Drace: Dana o să-şi amintească de asta pe viitor. 🙂 🙂

Trackbacks
Check out what others are saying...


Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
