O zi din viaţă

2007_11210001

norii cern furtună asupra noastră .
s-au supărat
fiindcă i-am uitat,
ne-am uitat.
recunoscut-am amintiri zburdând pe dealuri
şi m-a lovit surâsul enigmatic
şi-atunci am început să picur.
mă revărs peste oraş,
peste acoperişuri cărămizii,
curg lin pe ziduri vechi
şi îmi închid clipa în vid.
suntem morţi ori suntem vii?

cuprind linia de la orizont în şoaptă
să nu-şi dea seama cât e de mică,
o protejez fiindcă nu mi-o cere.
copilul din noi priveşte
curcubeul împrăştiat pe cer.
în jur e seninătate de mormânt.
te alung, te regăresc,
te stâng la piept
într-un fragment de gând.

lumina mă orbeşte şi caut întuneric,
ne-am încătuşat unul de sufletul celuilalt.
sunt fericită şi schiţez iubire,
tu mă cântăreşti din unghiuri ascuţite,
te ascunzi pe după streşine curgânde.
cerul e pregătit să-şi primească regii,
soarele se retrage fugitiv din perspective.
luna răsare mândră, cu oastea-i de stele,
nebuloase-n înalturi conturează irisul tău,
vreo două comete îşi jură eternă iubire,
iar eu – eu rătăcesc printre închipuiri…

* * *
(o săptămână mi-au răsunat în minte bucăţi de imagini. azi am reuşit să-mi fac timp să le asamblez. )

Comments
11 Responses to “O zi din viaţă”
  1. Cred ca puteai sa ilustrezi aceasta poezie superba cu o imagine pe masura !
    Ar merge bagate versurile si pe muzica si ar iesi de un cantec !

  2. Mammadou spune:

    Pare intr-adevar o poezie din bucati de imagini…imbinate asa cum imbini bucatele de sticla colorata cand faci un vitraliu. Cause that’s what art can be considered. Something valuable that stays over time, bad weather, war,anything. And yet is so fragile,so tender and helpless, than any fool or madman can come and break it with a simple stone that will be gone when the autumn wind blows his strength over the dusty alleys of the old city. And then someone has to come and pick up the pieces, make it shine again. Like finding gold in the dust, this is what happens when you try to write, you look and you digg in the dust around you, in the dust that menaces to cover you,to steal your sight and leave you blind. The moon,the stars, the horizon,the light, they have no age, no expression and despite all that, they are beautiful. They are the original beauty which inspires the love and all the good things that we carry with us. I don’t want to imagine a world without this.

  3. Roxana spune:

    @r.i.: imaginea e doar un old habbit of mine de a atasa ceva unei poezii.
    @mammadou: bună asemănarea cu vitraliile. Şi da, de obicei cauţi fărâme, „resturi”, le uneşti, refaci puzzle-ul şi iţi dă asta.😀

  4. Eu as fi asemanat cu un puzzle dar avand in vedere ca vorbin despre o poezie ………….

  5. Mammadou spune:

    romania inedit :
    Eu as fi asemanat cu un puzzle dar avand in vedere ca vorbin despre o poezie ………….

    Ca sa „vorbin” despre o poezie ar trebui mai intai sa fi citit niste chestii asemanatoare si sa incercam sa intelegem simbolurile,structura…si in general ce se intampla acolo.

    romania inedit :
    Cred ca puteai sa ilustrezi aceasta poezie superba cu o imagine pe masura !
    Ar merge bagate versurile si pe muzica si ar iesi de un cantec !

    Asta mi-aduce aminte de o expresie pe care o foloseau pescarii din Delta…” sa fie de-o ciorba”…eu cred ca oamenii aia desi abia puteau sa-si scrijeleasca semnatura pe un petec de hartie ar fi inteles si ar fi reactionat mai bine la poezie. Si stii cum ar fi reactionat? Iti spun eu: ar fi tacut cu cel mai mare bun simt de care sunt capabili niste oameni simpli,dar mandri si demni in simplitatea lor. Nu ca altii,care din dorinta de a aparea…ca sa-l citez pe Alecu Donici „ca musca la arat” vin si isi spun „parerea”. Din pacate blogurile sunt chestii publice si deschise, nu ca baruri sau restaurante,unde intotdeauna isi permit sa selecteze clientela. Sau poate cine stie…si blogurile ar avea nevoie de „bounceri” cateodata. Nu pentru oameni beti de la bautura,ci pentru un alt fel de betie. Betia de cuvinte. Ar trebui sa fie interzisa betia de cuvinte in public. De aceea vine bouncer-ul de pe blog si te arunca in afara lui…so you’ll be drunk in public and you get arrested and leave us be,at least for a while, giving you time to sober up and make some small stops at the library, cause you know,it’s that small building on your way back home from the supermarket where you bought cheese popcorn and cola for the movie made after the book you were too lazy to read when you were a kid.

  6. Nu mai comentez ca nu vreau sa fiu arestat , asa ca ma bag in pat !

  7. Roxana spune:

    :)):))
    bestial.
    @r.i.: somn mult!🙂
    @mammadou: îmi amintesc de familia de obezi şi de discuţiile purtate la bancomat:
    Mami, îmi iei o shaworma?
    Da, dragu’ mamii, îţi ia mama o shaworma.

    N-ai fi auzit să spună: „Mami, îmi iei o carte?”🙂🙂🙂

  8. Nu cred ca pot sa dorm daca nu aflu ce discutii ar putea avea la bancomat o familie de masochisti ! |:

  9. myhay_08 spune:

    @R.I. iti fac eu cunostinta c-o familie de masochisti, da pe urma nu raspund pentru ce ti s-ar putea intampla…
    @Roxana, Cartea nu e deloc dar absolut deloc comestibila, asa ca intelege-l te rog pe ala micu :)) (care presupun ca era destul de mare totusi😛 )
    @Mammadou: Cand prostia isi face aparitia, trebuie sa incercam sa ignoram…

    Cat despre poezie, ei bine, in afara de faptul ca parca m-ai transportat in trei lumi diferite si totusi asemanatoare, se observa sentimentul, patosul sau cum sa zic, intensitatea imaginilor pe care le-ai descris. Ca si cum ai fi trait imaginile si le descriai … vrajita. Nu-mi pot imagina altceva cititnd poezia🙂

  10. Roxana spune:

    @Mihai: pe aproape. Ceea ce îmi doresc eu este ca cititorul să empatizeze cu scrierea mea, să simt că se regăseşte.

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
