[Dana4]O seară de muncă II

– Maia?
– Da. Prezentă.
– …
– Ce voiai să mă întrebi?
– Nimic. Era o linişte de mormânt, trebuia să o întrerup.
– Mai vrei cafea?
Dau din cap. Maia se ridică, pune mâna pe ibric, mai toarnă o ceaşcă mare de cafea.
– Zahăr?
– …
– Dana!
– DA!
– Zahăr?
– Nu, las-o aşa, amară.
– E tare.
– Da, ştiu, nimic nou sub soare.
– O să-ţi slăbeşti inima cu atâta cafea.
– Păstrează-ţi teoriile pentru cineva care chiar le ascultă.
Maia nu mai zice nimic. Tace. Îmi aduce cafeaua şi se îndreaptă spre uşă, îşi ia haina şi-mi aruncă trei vorbe:
– Plec. Mâine, 13.
Dau din cap.
Am înţeles, mâine o să fie o zi lungă cu teorii complicate la prânz. Probabil mergem la Fatih să mâncăm. În fine. Înapoi la muncă…
E deja ora două şi eu n-am decât trei rânduri scrise. Ce dracu’, mi-a pierit inspiraţia…
Mă uit pe pereţi, în stânga, în dreapta, spre tavan. Îmi fixez privirea spre bec. Lumina chioară mă orbeşte acum, dar îmi pedepsesc ochii pentru că nu vor să comunice cu mine şi cu mâinile mele. Degetele îmi atârnă grele peste tastatura laptopului, undeva între F1 şi ESC. O fi vreun semn că trebuie să încetez?
Am nevoie de ajutor profesional. Simt că-mi pierd minţile. Poate le-am pierdut deja…
Ce e cu mine azi?



Îmi dau două palme peste obraji, fug la baie, mă spăl pe faţă cu prea mult săpun. Îmi intră în ochi spuma alb-gălbuie. Mă şterg cu un prosop vechi, albastru. Ochii mă ustură groaznic.
Superb! Mai înainte n-aveam inspiraţie, acum nu mai pot ţine ochii deschişi. E clar: conspiraţie la mijloc. Stângul şi dreptul, doi ochi cândva simpatici, acum nu mă mai ajută. S-au întorc împotriva mea…
Dana, ce tot spui acolo? Ai nevoie de o pauză…
Îmi închei monologul şi abandonez teoria conspiraţiei în faţa oglinzii din baie. Mă întorc spre uşă, o deschid încet, îi suport scârţâitul a vechi şi păşesc pe hol. Mă uit la redacţie. O privire de ansamblu: trei birouri luate de la second-hand, podele vechi, de pe vremea lui Ceaşcă, teancuri de dosare aruncate pe jos, dezordine şi praf, linişte, becuri chioare.
Asta ai ales, acum nu te mai smiorcăi ca o copilă de 3 ani. Ai avut şansa să pleci din oraşul ăsta, să te realizezi. Ai ales să rămâi. Acceptă situaţia! El merită să înduri toate astea. Poate vine şi te scoate de aici…
Mă încurajez a nu ştiu câta oară în noaptea asta. Mi se pare atât de lungă.

* * *
(va urma…)

Comments
37 Responses to “[Dana4]O seară de muncă II”
  1. Mammadou spune:

    Where do we always find the strength to keep us going every day through the ashes of our dead dreams? In a cup of coffee, in some nice words from a friend, in the old desk to which you give your thoughts for keeping every night when you put your work in its drawers, in the familiar 4 by 4 room which seems sometimes so small that you feel like there is some unseen ivy coming on the open window and taking you by the neck before you have the chance to scream „Stop this life!” and realize that’s not what you wanted. There is never too much to endure when deep inside,in your head,hidden in the deepest corner,next to some memory of a long walk in a hot summer night, lies the hope for something better…the thing that will break the chain of misfortune, steer your life the right way and light a fire out of the dead leaves which are the misfortunes you have to endure waiting for it every day.

  2. Roxana spune:

    @Mammadou: adu-mi aminte să te contactez vreodată dacă am nevoie de „viziunea lui” asupra Danei. 🙂
    Cum ziceam, prinzi bine esenţa poveştii. Asta e îmbucurător. Majoritatea nu prinde şi atunci trebuie să explic. ;))
    Doar că te-aş ruga să mai scrii şi în limba română, poate unii cititori nu înţeleg. 😀

  3. Cam slabuta actiunea !
    Sa nu uiti sa scrii despre sefa ca este un pic lesbiana si ca te-a mai si hartuit pana cand ai cedat ! :*

  4. Roxana spune:

    @r.i.: Eu nu sunt personajul principal! nu are nicio legătură personajul Danei cu mine. Dacă nici atât nu poţi să-ţi dai seama, atunci mă lipsesc de comentariile tale.
    Nu scriu ceva comercial. 😉
    Nu-ţi convine, nu citi.

  5. Acu ma dumirii ca tu nu esti personajul principal !
    Nici Decameronul lui Boccaccio nu a fost o opera comerciala , el doar a scris niste nuvele pana cand i-a iesit de un decameron ! 😛

  6. Roxana spune:

    @r.i.: şi ce legătură are boccaccio cu povestea mea?
    (întrebare retorică, no need to reply)

  7. Roxana :
    @r.i.: şi ce legătură are boccaccio cu povestea mea?

    Amandoi sunteti la fel de talentati ! 😉

  8. Roxana spune:

    @r.i.: merci, dar spun pas la compliment.
    credeam că faci legătura Danei cu „La caccia di Diana”. :))
    dar dacă ajungi să-l compari pe bietul Giovanni Boccaccio cu mine, înseamnă că ţi-a greşit cu multe în viaţa asta. Deşi e mort de câteva secole. :))

  9. Boccaccio a fost doar un deschizator de drum , dar asta nu inseamna ca tu trebuie sa astupi cararea literaturii romane ! 🙂

  10. Roxana spune:

    @r.i.: nu o astup, de fapt o împroşc cu noroiul scrierilor mele. :))

  11. Noroiul il pui ca sa potentezi cararea sau ca sa nu ratacesti cititorii printre frazele insirate in capitole ? 😉

  12. Roxana spune:

    @r.i.: află singur dacă te duce capul. 😛

  13. Problema nu este daca ma duce capul sau nu , problema este daca ma dor falcile sau nu dupa ce citesc niste cuvinte goale aruncate ca sa fie ! 😛

  14. The Defender spune:

    R.I. : Dude (adica pluralul de la duda) ai mancat de dimineata? Mai copil … frustrat, daca pe tine nu te ajuta natura cu talent, si pe altii i ajuta, de ce trebuie sa le strici oamenilor chefu? Sau vrei sa fi un baiat de genu celui din poveste, slab si prost? Adica sincer ce barbat adevarat de 22 de ani, se da la o fata de 16 ani? Da ma rog nu va tin morala stiu ca nu va pasa, stiu ca eu sunt ala invechit si cu mintea in vremurile lui „Ceaşcă”. Mai era un prieten de genu asta la o alta postare pe blog, Gigi i era numele, acelasi tip de baiat, baga 2-3 comenturi de completare, pe urma se apuca si comenteaza aiurea, ca apoi daca nu intelege si i se ingusteaza viziunea mintii sa critice… eu iti spun sincer, ca nu trebuie sa critici ceea ce nu intelegi, trebuie sa critici ceea ce intelegi, si nu-ti place (prin nu-ti place sa se inteleaga ca te deranjeaza, nu ca iti displace in globul ocular) . Si ceea ce a scris Boccaccio nu-mi seamana cu ceea ce scrie Roxana, da ma rog fiecare cu parerea lui. Inca ceva si inchei noroiul dupa ce se usuca poate sa se intareaasca bine si frumos astfel incat drumul sa ramana drept, daca nu ia cineva noroiul respectiv la „scormonit”

  15. myhay_08 spune:

    Frumoasa povestirea, pacat ca unii nu inteleg si incep sa faca gargara pe aici, asa ca sa fie si ei luati in seama macar o data …
    Intrebare unde pleaca Maia maine 13 ? Si de ce nu pleaca Dana cu ea ? Asta daca imi poti raspunde, daca nu cumva stric surpriza de mai incolo, daca nu atunci arunca-mi un „Raspunsurile la capitolele viitoare” .
    Si sincer intr-o astfel de redactie cu mirosul acela de vechi, cu toate chestiile alea scoase de prin 1970-1980 nimanui nu i-ar fi venit inspiratia…

  16. krossfire spune:

    Where is the metaal 🙂 ?

  17. Roxana spune:

    @R.I.: nu te obligá nimeni sä citesti. Ah, sä inteleg cä citesti cu voce tare? 🙂 ai zis cä te dor „fälcile”. Funny, de obicei la o anumitä varsta nu mai citesti cu voce tare pentru tine, citesti „in gand”. Now there’s something not right. 🙂
    @The Defender: strategic nume. N-am nevoie de apärare, dar presupun cä trebuie sá spun un thank you. 😛
    @Mihai: Maia o cheamä la Fatih, un restaurant. O sä afli mai multe pe parcurs. Ideea e cä Maia isi face griji pentru Dana si viata ei nefericitä (pe care singura a ales-o) si, fiind cea mai buna prietena a ei, o invita la pranz, probabil pentru a incerca sa-i bage mintile in cap. 🙂
    @kross: :)) Dana o da in depresii, deci The Doors nu-i fac bine acum. Nu stiu daca ar merge sa scriu de o rockoteca. Hmmm… ah, da, the metal e in castile lui George. :))

  18. Pentru ca nu ati inteles cum sta treaba , trebuie sa precizez ca falcile ma dor de la atata cascat , pentru ca incepe sa ma ia cu somn cand citesc !

    Roxana tu scrii bine , asa ca poti sa continui cu incredere , chiar daca sefa aia libidinoasa nu o sa aiba decat un rol episodic ! 😉

  19. Roxana spune:

    @R.I.: acum te scuzi. :)) well, eu accept critica atät timp cat e constructiva, nu destructiva. 🙂 personajele episodice sunt folosite pentru a sustine imaginea creata in jurul personajului/personajelor principale. asta e rolul lor. nu le pot atribui mai mult decat atat, si-ar pierde rolul, functia. 😀
    si daca tot am aprobarea ta, atunci o sa scriu in continuare. :))

  20. Roxana :
    @R.I.: acum te scuzi. ) well, eu accept critica atät timp cat e constructiva, nu destructiva. personajele episodice sunt folosite pentru a sustine imaginea creata in jurul personajului/personajelor principale. asta e rolul lor. nu le pot atribui mai mult decat atat, si-ar pierde rolul, functia.
    si daca tot am aprobarea ta, atunci o sa scriu in continuare. )

    Asta inseamna ca Dana o sa-si schimbe locul de munca in curand , ca sa scape de sefa libidinoasa si complexata ca are sanii mici ? 😛

  21. Roxana spune:

    Asta nu o spun. 🙂 Toate la timpul lor. 😀

  22. Eu cred ca Dana ar trebui sa se prostitueze un pic in timpul liber , ca sa isi suplimenteze veniturile , eventual chiar sa devina amanta cu o juma de norma sau chiar un sfert .

  23. Roxana spune:

    😐 eşti nebun sau te faci? 🙂

  24. Bagam si eu idei , atata tot ! 😉

  25. Roxana spune:

    abia fac faţă ideilor mele. :)) no need for others 🙂

  26. Da , dar ale mele sunt mai explicite decat ale tale ! :*

  27. Roxana spune:

    profilul ideilor tale nu corespunde cu viziunea mea. 🙂

  28. Si de unde stii tu ca viziunea ta nu se va intelege bine cu ideea mea ? 😉

  29. Roxana spune:

    @r.i.: sunt cu un pas înaintea celorlalţi, tu făcând parte din ceilalţi.
    Dragă ineditule, joc şah de 15 ani. Dacă e un lucru sigur pe care acest minunat joc al minţii te învaţă, atunci acela este de a anticipa mişcările adversarului. Asta pe lângă faptul că am fost binecuvântată cu acea capacitate de a încadra pe fiecare în parte într-o tipologie umană, pentru simplul fapt că sunt atentă la detalii. 😉

  30. Si pe mine unde ma bagasi , in afara de ……… mamii ? 😛

  31. Roxana spune:

    @r.i.: dacă îţi spun, vei încerca din răsputeri să nu te supui caracteristicilor tipologiei din care faci parte. Asta ar degenera într-un conflict riscant între ego şi psyche, ceea ce ar duce la rezultate dezastroase. Nu vreau să mai nenorocesc oameni. 😛

  32. Roxana , doresc cu disperare sa aflu in ce tipologie m-ai incadrat , si asta nu ca as fi curios din fire !

  33. Roxana spune:

    @r.i.: fă-ţi un testul arborelui şi afli singur. :))

  34. Ala cu temperamentul sau cu esapamentul ? 😐

  35. Roxana spune:

    @r.i.: ála cu mental health. 😉

  36. The Defender spune:

    „Tara nu ma vrea, eu ma aplaud” (Modificare) „Roxana nu are nevoie de mine, eu am nevoie sa comentez, ma simt mai important astfel ” :))

    R.I. : Amice, sincer acuma asa fara sa te mai injosesc, sa-ti dau replica pentru inchidere. Tie ti se pare ca devi important daca pur si simplu incepi si comentezi en-gros si despre toate asa „pe fata” . Sau poate ca daca spui doua trei cuvinte gen „prostitutie” sau constructii gen „amanta cu o juma de norma sau chiar un sfert” te face sa te simti „barbat” sau mai in putere, sau mai dur?
    Nu iti inteleg aceste reacti adverse la ceea ce unii incearca sa creeze. Sincer uite ca tot esti genu ala de bad-boy wannabe (te-am si caracterizat, daca Roxana a vrut sa fie blanda eu nu-s 😛 ) iti recomand o veche melodie semnata „Parazitii”, numele ei fiind unul reprezentativ, „Instigare La Cultura” mesaju e simplu, si mai departe trebuie sa iti alegi bine cartile, iti recomand si una de maniere…
    cam atat deocamdata, daca vrei sa vorbim, cere-i Roxanei mailul meu si ma poti gasii acolo 🙂

  37. Roxana spune:

    @The Defender: dupa cum vezi, s-a calmat. exista metode de a-l calma, asa ca am apelat la ele. sa ne axam pe comentariul postului, nu si al vreunui vizitator. 😛

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
