[Dana3]O seară de muncă I

Zis şi făcut. Intru cu tupeu în redacţia aia jegoasă cu pretenţii de mare sediu. În dreapta, cocoţate ca doi popândăi la paradă stau pupincuristele şefei, dragele mele colege. Trec indiferentă pe lângă ele. Mă măsoară pe sub ochelari cu priviri de vipere în călduri. Mai încolo, George stă la un birou cafeniu, cu căşti XXL trântite pe urechi. Dă din cap, probabil ascultă Metallica. Ridică ochii. Îi ridic şi eu din carte. Ne salutăm din mers.


Drept înainte, la capătul unui hol murdar, cu podele lucind a săpun ieftin, se află biroul şefei. O lumină chioară îmi desenează formele ei pe uşa de sticlă nespălată de când lumea.
E acolo. Aşteaptă să-mi rupă în faţă articolul pe care l-am scris ieri. Apoi o să-mi îndruge teoria nesimţirii şi a punctualităţii la cocina de lucru.
Bat la uşă. Din politeţe, cică. Mi se deschide uşa cu scârţâituri iritante. Intru, ridic privirea din carte, o închid şi o ascund bine sub haina groasă:
– Mai bine nu mai veneai, ai întârziat o oră.


Nu-i răspund, o înfrunt din priviri. Urăşte să o înfrunt, ştiu asta. O intimidez mereu. Nici de data asta nu va fi vreo excepţie.
– Iar te uiţi la mine cu greaţă. Ştiu că mă urăsti. Sentimentul e reciproc. Treci la birou şi scrie-mi un articol bun. Ăsta de ieri e un jeg.
Păi ce-ai vrea, idioato? Să-ţi scriu nonjeguri într-o redacţie jegoasă? Aş sfida legile bunului simţ…
Apucă articolul scris ieri şi mi-l rupe prostesc în faţă.
– Maia te aşteaptă.
– Ştiu, nu era nevoie să-mi spuneţi.


Să-mi spuneţi… urăsc să-i vorbesc cu dumneavoastră. Dar îndur pentru că altundeva m-ar plăti prost şi tot într-un jeg aş lucra.
Ies din birou, închid în scârbă uşa, măsor cu privirea clanţa ruginită şi zâmbesc.
Aici o să moară. Cândva o să plec şi n-are decât a plânge după mine.
Hai, fruntea sus, treci la scris.

Maia mă aşteaptă la biroul din stânga.
Un miros izbitor de cafea m-a lovit drept la inimă.


Caaaafeeeaaaa!
Iubesc cafeaua, deşi nu-mi face chiar bine. Fără ea n-aş rezista nopţile. Şi Maia facea cea mai bună cafea. Poate asta e şi ceea ce ne leagă pe amândouă: cafeaua. Ah, să nu uit de antipatia pentru şefă.
– Ai întârziat. S-o fi văzut pe şefă cum făcea, ziceai că mai are puţin şi-i cresc două aripi hidoase pe spate, îndată îi fumegă nările şi scuipă foc.
Râde subtil.
– Da, lasă că jigneşti dragonii dacă îi compari cu ea.
Râd şi eu, nu atât de subtil.
– Ce-ai păţit, Dana? De ce ai întârziat? Pari abătută.
– Iar l-am visat, Maia. Era în biblioteca noastră, căuta cartea despre care îi povestisem mai demult. Aproape o găsise, Maia. Aproape o găsise…


Mă năpădesc lacrimile.
– Dana, nu-l mai căuta. E o amintire din trecut. Las-o acolo!
– Dar…
– Niciun dar! Uită-te la tine: ai douăzeci şi şase de ani, lucrezi într-o redacţie ca vai de ea, ţi-ai futut viitorul pentru el. Nu o să vină. A plecat şi e bun plecat!
– Dar…
 – Dar ce? Crezi că o să se întoarcă la tine? Sunt zece ani de când ţi-a promis că vine. A plecat şi nu s-a mai întors. Stai şi înduri atâtea, ai refuzat job-uri bune şi ai preferat să rămâi cu idioata asta pe cap. Pentru ce? Pentru dragoste? Asta deja nu mai e dragoste, e obsesie.
– Ba nu e! Nu mi-l pot scoate din minte. Şi ce dacă eu aveam şaişpe ani şi el douăj’doi?
– Tu nu te auzi ce spui? Acum are treij’ doi, mai mult ca sigur s-a însurat. Iar tu ar trebui să-ţi cauţi un băiat şi să-ţi faci familia ta. Nu te-ai săturat să fii singură mereu? Nu te-ai săturat să alergi după o iluzie?
– Nu e o iluzie. El există. L-am avut doar pentru mine, Maia. A fost al meu o vară întreagă. Şi va rămâne al meu, n-am de gând să renunţ la el. A zis că vine, o să vină. Eu îl aştept. Punct!
Şi ne-am terminat discuţia, sorbind amândouă în tăcere cafeaua caldă.
* * *
(va urma…)

Comments
10 Responses to “[Dana3]O seară de muncă I”
  1. Mammadou spune:

    Some things never die…and some memories can feed our life. It’s not a good idea to live by your memories,but sometimes there isn’t too much else to live by. And memories are easier than going after new things. So never give them up

  2. myhay_08 spune:

    Well, in afara de faptul ca asteptam cu sufletul pe gingii episodu’ 3 (3 e nu?? sau partea cu cartea a fost prolog ?) Dana imi aduce aminte intr-un fel sau altul de-un roman, romanesc, unul dintre putinele frumoase si interesante, ma rog. Asta seamana a roman, putin romantic, din cate s-ar vedea nu prea pare sa aiba happy-end da avem timp. Keep it up, si nu stiu, presimt o noua idila pentru dana, cu un tip care s-o faca sa rada.

  3. myhay_08 spune:

    Adica pardon, un tip care s-o inveseleasa atunci cand simte nevoia …

  4. Roxana spune:

    Mammadou :
    Some things never die…and some memories can feed our life. It’s not a good idea to live by your memories,but sometimes there isn’t too much else to live by. And memories are easier than going after new things. So never give them up

    True. Câteodată am impresia că-mi poţi citi gândurile, în afară de ceea ce scriu aici. 🙂

    @Mihai: Dana e plină de surprize. Deocamdată lucrez la mici idei, pe care am să le dezvolt când ajung în Iaşi. Am inspiraţie doar în Sage, o cafenea simpatică. :))
    Până atunci, am să scriu mărunt puţinele idei care-mi vin acum.
    Important e, cum ziceam şi acum câteva zile, că nu mai trebuie să urc 4 km pe dealuri pentru un strop de inspiraţie. :))

  5. strelnikov spune:

    urci 4 km pe dealuri pt un strop de inspiratie?

  6. Roxana spune:

    @strelnikov: sometimes. am nevoie de linişte :)) .

  7. strelnikov spune:

    u might go to iceland. lots of silence down er. so ive heard.

  8. Roxana spune:

    @strelnikov: i will, dar nu in iceland 🙂 . i need silence to clear my head, să-mi pun ideile in ordine. :))

  9. Eu pur si simplu sunt dezamagit !
    Ma asteptam sa citesc un episod despre sefa cracita pe birou sau mocheta, si cand colo , ……………. NIMICccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc ! 😦

  10. Roxana spune:

    ^@r.i.: nici n-ai să citeşti. şefa are un rol infim în poveste. 😛

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
