Casa mea nu e acasă…

Mereu vorbim despre „acasă”, despre „casă”. Unii şi-au găsit un loc pe care să-l poată numi aşa. Eu încă il mai caut.
În trecut aveam un asemenea loc pe care îl iubeam şi îl detestam în acelaşi timp. Azi nu am să spun că Bucovina nu e frumoasă. Este, într-adevăr. Mulţi visează să vină aici, departe de agitaţia urbană.
Am revenit şi eu, departe de agitaţia Iaşului. Am ajuns la vechiul meu „acasă”…

Priveam zilele trecute, de la fereastra dormitorului, crestele depresiunii. Păreau monştri uriaşi, ieşiţi din cărţile pe care le citeam odinioară, în copilărie.
Îmi imaginam cum un pictor amator le-a desenat. Atât de nedefinite, fără o logică. Natura creează ilogic, se creează singură ilogic. Dar şi aşa, încercam să urmăresc acel contur. Să văd unde mă poartă.
Şi minute în şir, conturul crestelor m-a purtat dincolo de Moldova, furioasă şi sătulă, după o masă copioasă de furtună, dincolo de fumul ce ieşea din case – oamenii au început să simtă răcoarea unui septembrie neprietenos, dincolo de pădurea mutilată şi de trunchiurile copacilor, pline de cicatrici.
Şi-apoi am descoperit că peste conturul crestelor s-au înghesuit vreo 4 nori, mari şi pufoşi, cu miez alb şi margini umbrite de un gri montan. Erau nori de furtună, dar nu păreau furioşi. Pe ici, pe colo, o pată de albastru îmi dădea de bănuit că dincolo de oraş e încă senin.
Pe fundal îmi cântau Scorpions – Wind of change…

Acum un an, pe vremea asta, îmi puneam alte întrebări: „Oare Iaşul o să fie prietenos cu mine?”, „Am să-mi pierd prietenii vechi?”, „Îmi va fi dor de casă?”, „Am să mă descurc singură?”, „Ce-or să mai schimbe oamenii prin zonă?” .
Acum aveam în palmă răspunsul: Iaşul a fost mai mult decât primitor cu mine, mi-a devenit o a doua casă; mi-am pierdut prieteni, dar am câştigat alţii în schimb; nu mi-a fost dor de casă decât în prima lună – acum mi-e dor de cealaltă „casă”; m-am descurcat singură mai bine decât m-aş fi aşteptat; oraşul meu de munte nu s-a schimbat. Oamenii au mai smuls doi, trei brazi, dar în ansamblul ei, pădurea îmi părea mai sănătoasă decât acum un an.
Locurile de acasă mi-au dăruit o copilărie fericită, familie iubitoare, prieteni dragi – toate timp de 19 ani. Şi poate am să rămân mereu recunoscătoare că am avut din plin zăpadă şi ierni pline de jocuri şi râsete de copii, veri blânde, aer proaspăt, toamne colorate şi totuşi brazi verzi întotdeauna. Mi-au dăruit miros de cetină în casă, de sărbători, ciripit de păsări, linişte şi calm în jurul meu, spaţiu pentru personalitatea mea complicată, cărţi rare, istorie, credinţă (poate prea multă).
Însă Iaşul mi-a dăruit într-un an şi mai mult: linişte, calm, cultură, istorie, cărţi şi oameni care îmi împărtăşesc dragostea de carte, inspiraţie în tot ceea ce am făcut, clădiri istorice, a gamă diversificată de zâmbete, libertate, parcuri verzi şi inflorite, panorame de neuitat, tipologii umane, prieteni, concerte. M-a hrănit cu muzică, artişti de toate felurile, speranţă, încredere, dezamăgire, realizări şi eşecuri. M-a maturizat într-un an cât m-aş fi maturizat în zece. Am crescut sub toate aspectele, însă am crescut pentru că oraşul acela m-a educat, mi-a dat lecţii de viaţă şi oportunităţi.
Dar simt că locul meu nu mai este nici acolo.
Am luat tot ce a fost mai bun din fiecare loc unde am fost, unde am trăit.
Am răpit informaţii, am cerut drept recompensă şi mai multe informaţii.

Mi-a fost dat să văd şi partea frumoasă a Europei şi de atunci am un gol în mine.
Nici Bucovina, nici Iaşul, nici toată România nu mi-l poate umple.
Iar azi am mai multe motive să plec decât aveam acum 2 ani.
Încă puţin timp de aşteptat.
În câteva luni îmi caut altă casă…

* * *

Azi, pe fundal îmi cântă Sixpence Non The Richer – Kiss me .

Comments
14 Responses to “Casa mea nu e acasă…”
  1. Mammadou spune:

    Pentru mine de cativa ani notiunea de „acasa” are un sens foarte larg…mi-am tot schimbat casa in ultimii ani. E greu sa spui ca esti acasa intr-un loc anume,dar de obicei tindem sa spunem ca suntem acasa unde ne-am nascut sau unde avem familia. Eu cred ca e cel putin la fel de bine sa consideri ca esti acasa undeva printre straini, pentru ca acolo esti obligat mereu sa o iei de la zero, sa-ti construiesti singur „casa”, prin asta inteleg un loc unde sa stai, un job, un cerc de prieteni si multe alte chestii. O perioada te simti ca un drifter…dar pe urma incepe sa-ti placa si vezi ca te integrezi si inveti lucruri de la oamenii din jur si peste putin timp iti dai seama ca esti ca ei, ca esti intr-adevar de-acolo.
    Nu ai timp sa te mai gandesti decat rareori de unde ai plecat, si nici nu vrei asta,pentru ca e posibil sa ti se faca dor si sa te intristeze. Mai bine aduci din locul acela ceea ce iti e mai drag in lumea ta si faci totul pentru a-ti intregi ceea ce numesti tu acasa. Pe urma poti sa spui intr-adevar ca prinzi radacini intr-un loc. Atunci intervine senzatia de acceptare reciproca…intre tine si tot ceea ce insemni tu ca persoana si ce e in jurul tau. Din momentul acela stii ca nu mai vrei sa te muti si o sa-ti organizezi viata in functie de locul unde stai,nu invers.
    Mereu cred ca m-am gandit la munte,sa ma retrag undeva la munte cand o sa fiu mai in varsta si nu o sa mai pot „bate drumurile”. Dar cred ca e departe inca ziua aceea…ca in filmul „Far,far and away”…cred ca e sugestiv pentru ideea post-ului asta.
    So,enjoy your home and what you have around you,no matter where it is.

  2. Mammadou :
    Dar cred ca e departe inca ziua aceea…ca in filmul “Far,far and away”…cred ca e sugestiv pentru ideea post-ului asta.
    So,enjoy your home and what you have around you,no matter where it is.

    Acasá inseamná oriunde te simti tu bine.😀

  3. myhay_08 spune:

    Well, pentru fiecare acasa inseamna „Unde te simti tu bine.” insa pentru unii poate insemna acasa, acolo unde isi au cei mai dragi prieteni, iubitul/iubita(in cazul in care aveti, daca nu asta e asteptati ca va vine si voua randu ).
    Notiunea de acasa, e acolo in inimile noastre, acolo unde-am prins prima iubire si-am tinuto inlantuita pana cand lanturile s-au rupt, acolo unde am simtit toate intamplarile vietii, acolo e acasa (dupa parerea mea ), si acel „acasa” nu ti-l poate lua nimeni.

    Si cred c-ai putea sa schimbi numele blogului in „pierdutaprintrecase” :))

  4. krossfire spune:

    I hear you sister , cam asa simt si eu de ceva vreme…si culmea, in prima faza nu ma deranja deloc Bucurestiul🙂

  5. myhay_08 :
    Notiunea de acasa, e acolo in inimile noastre, acolo unde-am prins prima iubire si-am tinuto inlantuita pana cand lanturile s-au rupt
    Si cred c-ai putea sa schimbi numele blogului in “pierdutaprintrecase” )

    Nu-ti dau dreptate: acasá nu e acolo unde a fost prima iubire, pt cá asta nu tine niciodatá. Acasá e acolo unde simti tu cá poti sá fii tu insuti/tu insáti (dacá esti fatá). Casa iti oferá libertatea de a fi natural.

    Cät despre blog title, nu-l schimb pentru nimic in lume.😀

  6. krossfire :
    I hear you sister , cam asa simt si eu de ceva vreme…si culmea, in prima faza nu ma deranja deloc Bucurestiul

    Cánd vine vorba de Bucuresti, mi se face pielea gáiná. :)) Maybe that is why I wish to run away. :))

  7. Dyna spune:

    Poate pe mine mă leagă prea multe lucruri de Câmpulung, însă nu voi putea spune niciodată că Bucureştiul e „acasă”. Nici măcar Clujul, de care m-am îndrăgostit. Cu gropi, mizerie, forme de relief ilogice, mentalităţi învechite, incultură, amintiri mai puţin plăcute etc., pentru mine Câmpulungul va fi mereu locul pe care-l voi numi „acasă”.

    Ţii mine că când îmi spuneai, acum un an an, că abia aştepţi să scapi de Câmpulung? Ţi-am zis că te vei răgzândi, că îţi va fi dor de casă după ce ajungi la Iaşi. Se pare că m-am înselat.

  8. @Dyna: se mai întâmplă. E bine de ştiut că pe mine oraşul natal nu are cu ce mă atrage. Am mai spus, Bucovina e frumoasă, însă poate pentru o vacanţă de o săptămână, două, nu pentru locuit mereu aici.

  9. myhay_08 spune:

    Stii faza cu B log title, era o gluma🙂

  10. myhay_08 :
    Stii faza cu B log title, era o gluma

    Ştiu, dar simţeam nevoia să răspund. :))

  11. Ma bucur ca ti-a prins bine Iasul; drum bun spre noul „acasa”!🙂

  12. Alexandru Ilie :
    Ma bucur ca ti-a prins bine Iasul; drum bun spre noul “acasa”!

    Mi-e teamă că vreo câteva luni am să mai stau prin zona Iaşului. Plecarea va fi ceva mai târziu.😀
    Dar merci pentru urări.

  13. krossfire spune:

    Sa stii ca Buc-ul are farmecul si avantajele lui. Pe langa cele financiare, there’s a lot of stuff to do + nesimtirea generala e si un atuu. Esti mai in largul tau. Pe langa obisnuitele babe care vad ceva si intr-o ora uita, poti avea dreaduri portocalii ca nu-i mare bai.

  14. As vrea sá cred cá Bucurestiul nu e pentru mine si pentru nevoile mele. Deocamdatá nu am nevoie de un loc de muncá, asa cá e ok si Iasul. Nu se stie pentru cät timp.😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
