Destin crud II

teddybear_by_defash

Destin crud II

Un suflet de copil
Şi totuşi o soartă crudă.
Un zâmbet de copil
Şi totuşi salvarea nu mai vine.
Cu ce-a greşit?
De ce?
I-ai dăruit un destin crud,
A plătit pentru ei
Cu ce avea mai scump.
E doar un suflet de copil.
De ce plăteşte greşeala lor
Cu lacrimi şi durere?
O doare, ştii tu cât o doare?
Pastile – să-i uşureze suferinţa…
E doar un copil. Un copil dulce.
De ce o pui să plătească
Pentru greşeala lor?
E doar un copil singur.
Ochii mari şi părul
Scăldat în bucle aurii
Şi vocea subţire, uşor ruşinată,
Privirea ei nevinovată,
Zâmbetul delicat,
De ce i le-ai luat?
De ce i le-ai furat?
Şi plânge-acum,
Căci o ucide înăuntru
Otrava în care ai scăldat-o la botez,
Ucizi un suflet inocent şi nu îţi pasă.
Ţi s-a mai spus că nu ai inimă,
Iar bătăile ţi-s mute?
Nici ea nu ţi le-aude,
Deşi ţi se-nchină
În fiecare noapte.
Îţi cere o salvare,
Dar tu nu o auzi,
Te cheamă.
Când ai de gând să o asculţi?
Când ai de gând să o ajuţi?
Un zeu din piatră ai devenit.
Copil nefericit,
Copil condamnat la moarte…

* * * * *
Mi-am zis că nu am să mai public pe blog poezii triste, însă nu am mai suportat. Astăzi iarăşi i-am văzut părinţii micuţei, la fel de alcoolici ca în altă zi.
Nu am apucat să vă povestesc despre ea, însă o voi face curând. Ea este o fetiţă frumoasă, cu păr blond şi bucle mari, plină de viaţă, cu un zâmbet larg. Sau cel puţin aşa era. Când o mamă nu se poate abţine din a bea 9 luni de sarcină, copilul are de suferit. Şi fetiţa mi-a zis zilele trecute că are „o bubă la ficat”. De fapt, e cancer. Nici nu a mers la şcoală. Nici nu va merge anul acesta. Nu e corect cum unii copii plătesc cu preţul sănătăţii inconştienţa părinţilor. Nu e corect să nu ai copilărie. Nu e corect să nu ai părinţi iubitori, care să aibă grijă de tine…

Comments
6 Responses to “Destin crud II”
  1. myhay_08 spune:

    Azi m-am apucat sa-ti citesc si articolele mai vechi decat data de ieri… si am dat prima data pe acest articol:
    Si m-a cam taiat plansu, (de mentionat ca am invatat de mic sa nu plang la cuvinte sau sunete, ci doar atunci cand ma doare cu adevarat ) insa avandu-l pe chilian in boxe, rasunand tare in urechile mele, si dupa ce ti-am citit poezia, aproape ca nu mai vedeam, dar am vazut ceva gri acolo jos, m-am sters la ochi si-am citit … si am plans,

    2 minute mai tarziu, mai calm, sicner ai dreptate nu e corect sa n-ai copilarie, nu e corect sa n-ai parinti, (pentru ca eu nu i-as putea considera parinti pe oamenii respectivi) nu e corect sa ai o astfel de soarta, nu e corect sa traiesti in tara asta, nu e corect „ce-a patit poporul roman in ultimii 60 de ani ” … pur si simplu nu e corect, sa fi copilul unei astfel de … familii si sa nu poti face nimic pentru a putea sa „scapi”

    Cred, ca … in locul tau as fi depus o „plangere” sau o sesizare la vro autoritate de protectia copilului

  2. @Mihai: crezi că nu au încercat până acum? dacă fata ajunge la un orfelinat, va fi şi mai dureros pentru ea, întrucât copiii de acolo mai mult ca sigur ar râde de faptul că are cancer. Sau mă rog, că nu mai are păr din cauza chimioterapiei.
    Nu pot decât să-i fac puţin mai fericite unele momente, printr-o jucărie, o prăjitură, o atenţie…

  3. myhay_08 spune:

    pierdutaprintreranduri :@Mihai: crezi că nu au încercat până acum? dacă fata ajunge la un orfelinat, va fi şi mai dureros pentru ea, întrucât copiii de acolo mai mult ca sigur ar râde de faptul că are cancer. Sau mă rog, că nu mai are păr din cauza chimioterapiei.Nu pot decât să-i fac puţin mai fericite unele momente, printr-o jucărie, o prăjitură, o atenţie…

    Si ai atata dreptate :((

  4. JeAnne Dark spune:

    din pacate multe astfel de nedreptati se intampla in lumea asta. si, intr-adevar, nu e corect ca un copil nevinovat sa plateasca pt iresponsabilitatea unui adult. dar
    ce se poate face? campanii sunt peste tot. pacat ca sunt multi care nu tin cont de ele…

  5. @Myhay: Ştiu, însă e unul dintre cazurile în care aş prefera să nu am dreptate.

  6. @JeAnne: viaţa nu e întotdeauna corectă. 😦

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
