La bancă…

Episodul 1 dintr-un lung şir, probabil.

Azi am fost la bancă, însoţind o bună prietenă şi încercând să rezolvăm anumite business-uri, cum se zice pe la noi.
Nu am să dau numele băncii, cert este că după 2 ore de stat la coadă, (înţelegeţi ce înseamnă coadă la români: se împing toţi ca la rugby după „minge”, în cazul de faţă după tanti de la ghişeu, în final nu ajunge nimeni şi restul suntem privitori ca la teatrul de păpuşi umane) nu am rezolvat nimic şi a trebuit să plecăm. Când spun a trebuit, imaginaţi-vă că ne-a cedat organismul în mirosul specific crizei de săpun şi apă, venele erau pe punctul de a exploda în zona frunţii, iar noi mai aveam puţin şi foloseam babele pe post de sac de box.
Şi în toată treaba asta, tanti de după ghişeu anunţa că nu mai sunt bani pentru transfer – cum să nu mai fie bani dacă în două ore nimeni din banca aceea nu a scos un leu? Misterul nu va fi rezolvat niciodată…
Bun, colac peste pupăză, mai aveam deasupra noastră şi o campanie interesant de ironică în situaţia dată: un flyer agăţat pe care scria cu litere mari „Tu ce mai aştepţi?” .
Ca să nu mai vorbesc de o babă roză toată, care s-a proptit de noi şi ne-a impus să îi ţinem loc, cât ea stă pe bancă. Am zis „hai să nu fim necivilizate” şi i-am ţinut loc. După jumătate de oră aceeaşi babă rozică se afişa în faţa noastră, discutând cu o alta îmbrăcată sugestiv intr-un roşu sângeriu: „Ştii mata, eu eram după tine!”, la care noi pline de indignare, încercăm să-i arătăm bătrânei ce mima Alzheimer-ul că locul ei este după noi, nu înaintea noastră. Şi când să-i spunem şi noi ceea ce aveam pe suflet, baba roză se întoarce la noi cu o faţă de „mumia se întoarce” şi ne întreabă sec: „Cât e ceasul?” . Colega mea era gata să-i uşureze drumul spre lumea cealaltă, dar am zis să ne calmăm.
Am început să identificăm poziţii de aşteptat la coadă, în timp ce plănuiam să facem valuri:
Sprijinitorul de stâlp – Caracteristici: uşor şpriţat cu vapori de alcool; aflat în stare de clătinare; simte nevoia să sprijine stâlpul din interiorul băncii.
Visătorul – Caracteristici: visează probabil să ajungă înaintea celorlalţi la ghişeu; privire pierdută; ochelari uitaţi acasă; debutant într-ale senilităţii.
Examinatorul – Caracteristici: privire „spider web”; examinează orice mişcare din clădire; expresie ridată de vârstă şi vodcă.
Informatorul – Caracteristici: mereu informat despre cum decurge treaba la coada ghişeului de vis-a-vis; energic; informează pe orice, despre orice; nu îi cere nimeni, o face din patriotism.
Scorpia – Caracteristici: mimează senilitatea; tupeu cât vârsta de mare; se foloseşte de felul în care arată; îşi face loc prin mulţime cu pieptul înainte (mare şi lăsat, de altfel).
Haiducul – Caracteristici: face legea în cadrul cozii în care se află; dacă îi comentezi, are mereu o umbrelă din dotare sau un baston pe care îl foloseşte pentru a te pedepsi; are grijă ca hoţii de locuri să nu reuşească să ajungă înaintea lui la ghişeu.
Soacra – Caracteristici: gură mare; vorbă proastă; moderator la radio-şanţ; moderator focus-grup cu tema „ce-a făcut vecina de la 3”.

Pe lângă astea, mai există şi pliantele sugestiv de ironice, atunci când faci greşeala să le citeşti într-o asemenea situaţie. Iată mesajele şi replica ta:
Viaţa ta se schimbă. Economiseşte pentru o zi de mâine mai sigură.viaţa mea se schimbă, doar trebuie să supravieţuiesc în jungla din faţa ghişeului. Economisesc nervi pentru o zi de mâine la fel de proastă.
Câştigă timp, foloseşte banca *** eficient. – desigur, am câştigat timp de stat 2 ore la coadă. Şi alte două ore, până să rezolv problema.
Găseşte cele mai potrivite soluţii financiaredata viitoare mă asigur că nu voi mai veni aici.
Cu GAUDEAMUS ***, dai ENTER în sesiunea de premiimi-ar prinde bine benzină, un foc, eventual un extinctor ca să muşamalizez planul diabolic.
Lumea pare mai mică cu *** MoneyGramnicio şansă, la câţi stau în faţa mea la coadă…
Ştim întotdeauna de ce ai nevoienervi de oţel, răbdare prea multă şi poate un scaun cu care să-mi croiesc drum în stânga şi-n dreapta?😀
Cu powercard *** trăieşti bucuriile din plinbucuria de a sta la coadă…
Cont curent – exact ce-ţi trebuieHmm, curent sună bine: aer şi spaţiu + cum să scapi de moşnegii de la coadă.😉
Te-ai gândit la familia ta?M-am gândit că nu voi mai ieşi în viaţă după experienţa asta.

Dacă recunoaşteţi vreun mesaj, ştiţi despre ce bancă vorbesc. Nu vreau să fac reclamă gratuită unei bănci care te poate ucide în 2 ore din cauza lipsei de organizare, a incompetenţei cucoanelor de după ghişeu care nu ştiu să tasteze decât cu 2 degete, în timp ce îşi fac manichiura sau vorbesc la telefon…

Şi ca să nu închei într-un mod neplăcut, vă spun bancul pe care l-am inventat azi:
Culmea bancherului: să lucrezi la o bancă şi să-ţi faci conturi la alta.

* * *
I will survive…🙂

Comments
6 Responses to “La bancă…”
  1. Mammadou spune:

    Din pacate la multe dintre bancile noastre nu s-a introdus inca sistemul din tarile civilizate,unde iei un numar,te duci intr-o sala de asteptare si mergi civilizat atunci cand iti vine randul. Nu ar fi scump de implementat,dar nu ar fi nici romanesc sa-l avem peste tot,inclusiv la posta…Cozile au intrat de pe timpul comunismului in constiinta colectiva a generatiei mai in varsta,deci nu putem sa ne punem noi,niste novici in ale mitocaniei cu asa niste veterani. Mai bine ii lasam in pace,in lumea lor, ne facem conturi la banci straine, platim comisioane si facem toate operatiunile online.
    Bancile de la noi oricum functioneaza ca niste pusculite,sunt niste purcelusi rozalii in care ne bagam banii,pentru ca niste oameni mai „smecheri si invechiti in rele” sa sparga din cand in cand pusculitele astea si sa se imbogateasca. Nu esti ajutat daca vrei un credit de afaceri,daca ai o idee inovatoare…esti ajutat daca vrei sa faci un credit pentru un frigider,pe care il platesti bancii de trei ori,in loc sa-l platesti magazinului o singura data cu banii cash. E trist ce se intampla,dar e sugestiv pentru situatia din Romania.

  2. Mammadou :
    purcelusi rozalii in care ne bagam banii

    Mi-a plăcut asta. :))
    Românie, ce ţi-aş face ţie… Numai bine, of course, dar cine m-ar crede?
    Azi mi-am dat seama cât de ineficient este sistemul bancar românesc şi doamnele de la ghişeu. Şi să nu mai vorbesc de oamenii cu care împarţi „coada”…

  3. krossfire spune:

    Kind of my style🙂

    Clasificarea imi place dar la pliante le-ai uitat pe-alea ”super-metaforice” de gen : Stii unde vei fi peste 10 ani ? (caci maine sugereaza totusi apropierea). Majoritatea au un raspuns de gen : Da, voi fi la nenorocita asta de coada !

  4. @Kross: ha ha. Da, pe aia am uitat-o. De fapt banca asta nu o avea. Imaginează-ţi că le-am luat câte un exemplar din fiecare pliant, pentru a fi sigură că nu uit niciun slogan.🙂

  5. myhay_08 spune:

    @ ultimul comentariu… sigur dupa 2 ore de citit si recitit la fiecare nu le uitai… :))

    Am stat 3 ore la coada anul trecut ca sa imi fac un amarat de card de alocatie, si am mai stat inca vro 3 a doua zi ca sa recompletez formularul sub atenta observatie a unei alte doamne mai „specializate” ca apoi sa mai stau inca vro 4 luni fara alocatia care venea tot prin posta(posta nu ajungea niciodata, nustiu cum se face ) si-am mai stat vro 30 de minute pana cand o alta tanti director nush cum, (tre sa caut hartiutza pe care am notato cu nume prenume functie si alte date) a rezolvat si problema mea, si dupa firesc aproximativ 3 zile mi-am primit si eu intr-un final alocatia (ce bucurie… )

    In plus la respectiva banca singurul lucru frumos e acela ca au un super actor la reclame, altfel nik interesant… si era odata o mare banca nationala😛

  6. @Mihai: same şi la noi. e bancă naţională, bună la reclame. toate capătă o conotaţie ironică după multe ore de aşteptat. :)) important e că tu ţi-ai primit alocaţia şi că my friend şi-a rezolvat într-un final şi ea treburile.😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
