Lucruri care mă dezgustă…

Sau cum mi-am încălcat principiile în 12 ore.

Se împliniseră vara asta 5 ani de când am încetat să mai urmăresc talk-show-uri la televizor sau orice fel de emisiuni cu trimiteri spre politică, Bucureşti, Dorobanţi, Cotroceni, animale, România, crime din capitolul „pasiune şi sânge” etc.
Se împliniseră vara asta 3 ani de când nu mai citeam ziare, reviste, tot felul de rahaturi scrise de mulţi jurnalişti agramaţi, care au făcut facultatea la SeFe Spiru. Ştiu că sunt naşpa lipsită de profesionalism dacă fac discriminări şi, ca un viitor psiholog ce sunt, ar trebui să fiu imparţială, să consider că nu imaginea face pe om, ci cultura sa, dar asta nu mă va determina vreodată să-i respect pe toţi politicienii de ultimă speţă care au făcut facultate cu bănet sau toate vip-urile care s-au trezit peste noapte cu diplome frumos colorate.
Deci 5, respectiv 3 ani. E o perioadă în care am preferat să urmăresc tele-enciclopedia, muzică veche şi emisiuni culturale ori Discovery/Animal Planet. M-am săturat şi de atâtea emisiuni despre maimuţe, gorile, cimpanzei, reptile, şerpi, păianjeni. Mi-e dor să văd documentare despre tigri, leoparzi, lupi, urşi panda/polari/koala, lei. Dar nu ţi se oferă nimic din ceea ce vrei să vizionezi. Mi-ar plăcea să revăd măcar emisiunile despre astre, univers, Calea Lactee. Mi-am lipit la cămin o hartă a cerului pe tavan, pentru că în primul an am avut patul sus. Şi în fiecare noapte – pe la 4 a.m. – adormeam privind harta şi stelele .
Cum ziceam, 5 ani de când m-am privat de toate rahaturile prezentate la tv sau prin ziare. Prefer să citesc o carte bună ori o poveste scrisă de vreun amator pe deviantart decât să citesc un articol prost, scris de un jurnalist incapabil. Poate am început să am mai mult respect pentru ziarişti de când o prietenă e la FJSC, Bucureşti. Şi îi înghit mai mult de încurajare. Poate s-a supărat uneori pentru că nu i-am citit articolele scrise la ziar, dar înţelege ea că nu-mi place să citesc ziarul. O cafea merge dimineaţa şi fără el.

Cum ziceam, iar m-am întins la vorbă. Mi-am încălcat principiile aseară. 5 ani de principii sfinte, de impuneri, de abstinenţe şi s-au dus dracului pe apa sâmbetei (doar era sâmbătă seara). Ce am făcut? Păi, dom’le, am deschis televizorul şi m-am uitat 15 minute pe Antena 2, cum o piţipoancă cu fiţe, surnumită Prodanca îşi dădea impresii despre Dorobanţi şi toate speciile care convieţuiesc acolo. Şi am râs de ea, de aberaţiile ei, de tristul adevăr pe care gura cu buze extra-rujate îl rostea. Şi NU trebuia să fac asta, trebuia să merg mai departe, să butonez până pe Discovery sau să mă mulţumesc cu o muzică ceva. Dar nu! A trebuit să mă uit 15 minute ca să-mi dau seama că mi-am încălcat principiile sfinte, conservate de 5 ani încoace, in doar 15 minute!
Şi parcă nu ar fi fost de ajuns, dimineaţă mi-a atras ochiul Magazinul de duminică de la Adevărul. Şi l-am citit pe tot! Pe TOT! Deşi de 3 ani mi-am impus să nu mai citesc reviste. Şi-am aflat că gimnasta X-ulescu nu ştie dacă să renunţe la gimnastică şi să îmbrăţişeze viaţa de 19 ani sau dacă să renunţe la viaţa unei tinere de 19 ani şi să îmbrăţişeze în continuare cariera de gimnastică. Şi că fondatorul FaceBook e miliardar, singur, necăsătorit la 25 de ani. De ce dracu’ ai specifica într-un supliment despre un om care a făcut ceva fain pentru tinerii care se simt singuri că e single la 25 de ani? Ce, vrei să se însoare ca pe vremea bunicii? Sau era mesaj pentru piţipoancele produse în România? „Fresh meat”? La naiba!
Şi cică s-a descoperit că avem grăsime maro, care arde caloriile. Ironia sorţii!
Şi ştiaţi că Sony Ericsson, mult iubita mea marcă de telefoane de care mă bucur zilnic şi îi mulţumesc tehnologiei că există, a scos produse glamour??? Noul Jalou, în formă de cristal, cu signiture D&G, cu ecran care se transformă în oglindă, special creat pentru femei??? Ah, come on, dai-o naibii de treabă, eraţi o firmă serioasă care fabrica telefoane accesibile, simpatice, walkman incorporated şi la un preţ rezonabil. Chiar era nevoie să o daţi în ROZ?
Şi cică mai există şi Sony Pink. Am dat la plesneală un search pe google şi speram să-mi scrie „google can’t search for pink shit”. WRONG! Google mi l-a găsit. Enjoy it!
Pe mine mă dezgustă. Telefoanele ar trebui să fie negre, argintii, roşii sau albastre la culoare, nicidecum roz bombon.
Deci mi-am încălcat principiile şi mi-am făcut mii de draci!
Scuze mie pentru că nu ştiu să am grijă de nervii mei şi de stomacul meu, în aşa fel încât să nu decartez la orice văd! 😦

Jalou_DG_Front_Closed_40_Sparkling_Rose_Headset_1 sony-pink-nw-a-910-1

Comments
9 Responses to “Lucruri care mă dezgustă…”
  1. Mammadou spune:

    Chestiile de genul asta sunt inevitabile…e acel „air du temps” care obliga…ii obliga pe cei de la SonyEricsson sa faca telefoane roz,pentru vreo pitzipoanca plictisita de Vertu sau pentru vreo femeie…cam locul 5-6 in haremul unui kuweitian, care asteapta un cadou pentru aniversare. Nu avem cum sa evitam asa ceva,asta e lumea in care traim, mai devreme sau mai tarziu,chiar daca ni se pare ca suntem imuni si putem ignora…peste 2,3,4 sau 5 ani tot vine si isi cere acel tribut de 15 minute in care ne toaca nervii si ne strica ziua/noaptea definitiv. Gets you thinking…how did those people end up like that? Sau,cum zicea un prieten rus…”voi de unde v-ati mai desenat?”
    Adevarul este ca toate astea sunt produse ale societatii…nu ar fi telefoane roz daca nu le-ar cumpara nimeni,nu ar fi talk-shows la care sa nu se uite nimeni, nici ziare/reviste pe care sa nu le citeasca nimeni.Daca piata asta cere,asta i se da. Imi vine in minte celebra sintagma „paine si circ” din vremea Imperiului Roman. Ei nu aveau telefoane roz,dar cumva sunt aproape sigur ca undeva in capatul sifonierului…tot se mai ascundea cate o toga roz pe care scria clar,cu litere sclipitoare,corespondentul unui „Dolce & Gabbana” din zilele acelea.
    Deci daca nu ii putem ignora/intelege pe oamenii astia,nu inseamna ca nu ne vor influenta modul de viata. Cred ca modul cel mai potrivit sa indreptam lucrurile, cel mai lipsit de snobism, ar fi sa vedem unde e cauza. And my guess is…education.

  2. De acord. Însă degeaba oferi educaţie dacă pe lângă ai non-valori şi contra-exemple. Degeaba te străduieşti să îndrepţi ceva, dacă societate incurajează contrariul. Against the current.
    Îmi vine în minte o comparaţie: în vremurile de demult, erau apreciate ceea ce astăzi există la scară minimală, adică educaţia, cultura, cartea. Probabil că ne aflăm în meltdown-ul valorilor şi in rise of the clones, pentru că imitaţia e la mare căutare momentan. Şi imitaţia aceea cheap (ieftină) a unei non-societăţi. Parcă cineva a dat invert values of society. Te trezeşti că ceea ce conta cândva acum e aruncat în şifonierul acela, iar conţinutul lui e adus la lumină şi publicat. Dezgustător…

  3. colaholicu spune:

    hei, io am leptop roz 😦 . nu-i corect. era la reducere (acum cre’ ca stiu de ce – roz), but still. btw, asta e romania, se baga cacat in emisiuni si ziare ca asta prinde la romanu’ de rand… sucks…

  4. @colaholicu: dude, come on, laptop roz? =)) nu am mai râs aşa de mult timp.
    Da, România e o bomboană mare şi roz la suprafaţă, cu un conţinut excesiv de E-uri şi rahat în interior. 😉

  5. Ana-Maria spune:

    te enervezi degeaba: solutia e simpla, amuza-te de chestiile astea. nu stiu daca te uiti la HOUSE MD, dar el zicea ceva… „Idiots are fun. No wonder every village wants one.” nici eu nu ma uit la tv, nici eu nu citesc libertatea sau whatever, dar tot timpul ma amuza cand imi povesteste cineva despre vreun VIP autohton si emisiunile de pe acasa tv :))

  6. krossfire spune:

    Era o firma serioasa, dar calitatea produselor nu era mereu la inaltime. Cat despre ziaristi, bazeaza-te mai mult pe prietena ta decat pe facultate si influente 🙂

  7. @Ana-Maria: e amuzant nu neapărat în sensul cel bun. Totuşi nu poate să nu mă doară atunci când o marcă preferată decade într-aşa un hal.
    @Kross: nu erau toate la înălţime, însă nu m-au lăsat la greu ca alte mărci. Trist e că a decăzut.
    Ziariştii nu mi-au plăcut niciodată. Nu ştiu de ce, dar nu pot simpatiza grupul ziariştilor veseli şi agramaţi, probabil. Şi sunt mulţi. Cu excepţii, desigur. 😉

  8. Dyna spune:

    Roxi, ştii ce e mai trist decât ziariştii cvasianalfabeţi? Faptul că un amărât de student face corect acordul, dar domnii de la ziar sunt de altă părere, au învăţat probabil altfel de limba română. Aşa că îşi bagă ei nasul, modifică textul şi apare articolul cu ditamai dezacordul. Nu doar că sunt agramaţi, se şi laudă cu asta!

  9. @Dyna: şi asta. aici se aplică ceea ce spunea krossfire despre vârstă & co. Dacă eşti mai în vârstă, nu inseamnă neapărat că le ştii pe toate. Dar ce să faci? România e cu bune şi cu rele. Ţi-am zis de ce nu citesc ziarele. 🙂

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
