Universitatea „Al. I. Cuza”

Iaşi – un oraş superb, pe care am să vă las pe voi, cititorii mei, să-l descoperiţi.
Iaşiul e oraşul de care m-am îndrăgostit şi uite că au trecut 9 luni de când am venit aici şi încă nu m-am plictisit. Are prea multe de oferit, trebuie doar să ştii unde să cauţi. Iar când găseşti ceea ce cauţi, nu îţi vei dori să-i mai dai drumul.
Am găsit multe în Iaşi: prieteni, o a doua casă, iubire, frumuseţe, cunoştinţe, grupuri pe care nu le-aş părăsi prea curând. Am cunoscut mulţi oameni, cu majoritatea am păstrat legătura. S-au pierdut prietenii, s-au distanţat gânduri, s-au răcit relaţii, dar orice loc nou cere sacrificii. O altă viaţă? Hmm, eu aş spune că e aceeaşi viaţă, doar că mult mai colorată şi mai plină de satisfacţii, peripeţii. O aventură, aş spune eu. O aventură pe care o trăiesc în fiecare zi, atunci când păşesc pe iarba din faţa căminului, când respir aerul proaspăt şi umed de pe Copou. Un gând nou când trec pe lângă Universitate şi îi admir măreţia, arhitectura şi mulţimea de studenţi şi profesori care mişună haotic în jurul corpului A.
Şi apoi ajung la facultatea mea. Dacă astă-vară, la înscrieri eram emoţionată, entuziasmul s-a mai temperat. M-am obişnuit, cunosc sălile, pot să dorm cu 10 minute mai mult dimineaţa şi să-mi beau cafeaua liniştită, ştiind că am cursuri în amfiteatrul DIV (4) şi că îl găsesc la etajul 1.
Facultatea mea e mică, are un etaj şi o mansardă. Pe lângă psihologi, psihopedagogi ori viitori profesori educatori, găseşti şi F.E.F.S-ul: Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport. Studenţii facultăţii respective sunt mai mult decât amuzanţi. Duc lipsă de colege fete, iar de fiecare când ne văd pe noi, The Psychology Chicks pe holuri, încep să manifeste comportamente demne de împerecherea animală. Noi zâmbim şi trecem mai departe.
( Cândva îi vom trata de aceste probleme, până atunci Papa Freud avea dreptate în legătură cu libido-ul şi sexualitatea.)
Dar să revin la UAIC, Universitatea noastră dragă. Are atâtea de oferit, chiar dacă multe lume vorbeşte de rău. Orice universitate e cu bune şi cu rele, cu neajunsuri. Toţi avem expectanţe, însă nu ne-am mai uitat în oglindă demult, căci nu prea oferim concret ceva universităţii, în afară de o sumă de bani, în cazul în care eşti la taxă.
Dacă eşti viitor student, ar trebui să te gândeşti bine că nicăieri nu ai să găseşti o universitate perfectă. Poate doar în filmele americane. Cât despre distracţie, există din plin, pentru că e o regulă nescrisă a oricărui campus studenţesc şi centru universitar.
Viaţa la cămin nu aş da-o pentru nimic în lume. Dacă nu înveţi să trăieşti în condiţiile strict necesare: apă rece şi caldă, o toaletă, un duş, o chiuvetă, un hol, o cameră plină de oameni, un pat doar al tău şi un raft în dulap, n-ai să ştii să preţuieşti ce aveai casă, ce o să ai în viitor. Şi nu ai să ştii să munceşti pentru un + de condiţii.
Sincer, după un de cămin m-aş simţi în stare să stau în aceeaşi casă, cameră, apartament cu iubitul sau cu viitorul soţ. (Totuşi nu e cazul 🙂 . )

Iaşiul mi-a oferit multe. Şi eu am să vă ofer link-uri către site-uri, bloguri care se ocupă de toate evenimentele oraşului cultural:
InfoStudenţi UAIC
site-ul UAIC
Forumul UAIC
Club Copou
Alt Iaşi punct ro.

Şi ca să aveţi o părere despre minunatul Iaşi, 2 fotografii în prag de seară:

Râpa Galbenă:
2009_03040014

Universitatea „Al. I. Cuza” :
2009_05020028

Comments
6 Responses to “Universitatea „Al. I. Cuza””
  1. Alexandru Ilie spune:

    Mă bucur ca îndrăgeşti Iaşul, sper să nu te plictiească niciodata. 🙂

  2. beata spune:

    las’ ca vin si eu acolo :-w

  3. 😀 Încă doi ani şi ajungi şi tu aici, kiddo. 🙂

  4. Imposibil să mă plictisească atâta timp cât îmi oferă linişte şi pot auzi ciripitul păsărilor, deşi stau lângă stradă, pot să mă plimb prin parcuri verzi, pot să mă ascund de razele soarelui, vara, sub tei. 😀

  5. Ana-Maria spune:

    eu nu m-am plictisit nici dupa 23 de ani de stat aici si dupa ce am vazut multe orase din ro sau din afara, am ramas la parerea ca e superb si it not just me, multa lume a ajuns la concluzia asta. pff, ce sentiment de „home” am avut in prima plimbare din prima zi dupa Franta anul asta… tot ziceam cuiva ca e superb orasul in seara aia si nu intelegea de ce zic asta ;))
    ar fi foarte multe de zis, de povestit, ca pentru mine Iasiul se intinde de la iesirea dinspre sculeni[acolo la baza partiei] pana la lacul[mai mult balta de fapt] ala din capatul cugului si malul „garlei” [nicolina] unde stateam verile. prea multe locuri, prea multe persoane, prea multe….
    poate scriu un articol despre Iasi someday 🙂
    pana atunci….enjoying serile de vara 8->

  6. Oh sweet summer days. 😀
    Ma gândesc că mă aşteaptă o lună departe de Iaşi după care revin pe la sfârşitul lui iulie. Şi apoi iar o lună departe. Restul deja e an 2 universitar. 😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
