Raţionament confuz

vama veche1

O cameră goală ca şi propria-ţi raţiune prevesteşte ploi
Şi-o picătură din amărăciunea în care zaci.
Îmi şopteşte o secundă, pe fugă, că te-ai rătăcit
Printre clipe ireale, visând a mia oară la nimic.
Te văd, eşti singur şi pierdut, eşti trist şi taci,
Scriind cu degetele pe nisipuri ude poezii postume.
Cine eşti? – nu te recunoşti, gonind spre niciunde.
Aş vrea să-ţi fiu o călăuză în lumina asta oarbă,
Dar realizez, pe fugă, că-i doar un vis.
Te-ai scufundat în mări şi în oceane,
Te-ai cufundat într-un abis.
Cine eşti şi cine sunt?
Mai există un „noi” pe pământ?
Doi străini, împărtăşind aceeaşi soartă
Şi o mochetă veche, prăfuită, aşezată-n prag.
Visăm la ieri, la azi, la mâine,
Sorbind dintr-un pahar cu vin şi pâine
Să ne imaginăm sfârşitul lumii ce stă să vină.
Ne-am ucis fericirea, îţi aminteşti?
I-am deformat imaginea pe retină…
Acum ce ne-a rămas? Ţie nimic, iar mie totul,
Fiindc’-am înclinat balanţa înspre mine,
Fiindc’-am avut motive să visez.
Păstrez încleştate-n braţe amintiri din miază-zi
Şi desenez în cărămida zidului tău zâmbete false.
Am câştigat o luptă cu nimeni, purtată ani în şir
Şi-acum conştientizez că totul a fost în van.

A mai trecut o clipă, s-a mai stins un an.
Când mă primeşti acasă? Am obosit să mai fug…

* * *
(de ani în şir aştept să deschizi uşa…)

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
