Part5 (Despre noi […])

Îţi las cadou un ciob din ochiul meu. L-am scos ieri cu grijă, special pentru tine. Ştiu că-ţi plac ochii mei. Mi-ai spus de multe ori că vrei să-i ai doar pentru tine, să nu mai las pe nimeni să-i vadă. Şi te-am ascultat: i-am colorat cu negru şi albastru şi i-am ascuns sub ochelari. De atunci nimeni nu i-a văzut aşa cum i-ai văzut tu. Şi nici de-acum nu o să-i mai vadă. Nici măcar tu. Am să-i închid, dacă asta îmi ceri. Spui că sunt încăpăţânată şi totuşi vezi ce ascultătoare sunt?
[…]
Ştii ce mi-aş dori cadou de ziua mea? Sigur nu o mai apuc, dar vechiul „tu”, dacă va mai trăi, sigur o să-mi aducă ceva frumos. Vreau amintiri. Daaa, multe. Vreau multe amintiri. Cu noi. Să mi le înrămezi cu ramă de lemn, groasă, sculptată la comandă, la ‘nea Şchiopu. Le face aşa de frumoase, că-mi fură ochii de fiecare dată. Iar când vin de la şcoală nu mă pot opri să nu trec pe la el să văd ce-a mai făcut, ce-a mai creat.
Ştii ce mi-a zis ieri? Că o sculptează pe tanti Zâna, soţia lui. De fiecare dată când i se face dor de ea, sculptează pentru ea. Îşi imaginează zâmbetul ei şi îl crestează în bucata de lemn. Şi uite cum lemnul prinde viaţă.
Mă întreb oare tu cum îţi vei aminti de mine? Îţi vei mai aminti de mine după ce mă vei ucide? Sincer îţi spun, nu mi-e frică de moarte, dar mi-e frică să nu mă uiţi.
Deci treci, te rog, pe la ‘nea Şchiopu. Ştie el exact ce vreau. Mi-a pus rama deoparte de ceva timp. Ştia el ce-o să urmeze. Mi-a zis să fiu tare, a trecut şi el peste aşa ceva; şi tanti Zâna l-a ucis şi a plecat. Singura diferenţă e că ei şi-au trăit 50 de ani visul împreună şi ea nu l-a părăsit de voie. A fost obligată. Visul era pe terminate şi a trebuit să se sacrifice, altfel mureau amândoi. Aşa, ea a plecat şi l-a ucis şi pe el, dar l-a ucis frumos, pentru că uite, acum trăieşte. E pe jumătate mort, pe jumătate viu. Degeaba i-a ucis inima, el tot nu a uitat-o şi tot o poartă cu el oriunde merge. Încă se mai iubesc, nu?
Cu noi cum rămâne? …

***
( deocamdată mă opresc aici. posibil să scriu o continuare, o replică a lui. )

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
