Part2 (Despre noi […] )

Mai ţii minte când îmi povesteai că nu te poţi lăsa de fumat? Şi râdeam. Iar tu nu înţelegeai.
„ – De ce râzi de mine? Că am un viciu? Îmi place să fumez. De fapt, îmi plăcea la început. Apoi mi-am dat seama că sunt dependent şi nu mă pot lăsa. Îmi place şi să mai beau câte una mică, să mai fumez şi altceva. Dar singurul viciu e fumatul…”
Şi-ţi răspundeam că râd pentru că şi eu am un viciu.
„ – Da? Nu te cred. Ia zi, viciu cum ar fi…?”
„ – Iubirea.”
„ – Ha ha, iubirea??? Iubirea nu e viciu.”
„ – Ba da, e viciu. E viciul meu.Doar al meu.”
Şi-apoi ţi-am explicat pe larg de ce şi-am ajuns la concluzia că viciile noastre sunt aproape la fel. Cu mici diferenţe, evident. Ţi-am spus că asociez iubirea cu ţigara: prima (ţigară, iubire) înseamnă un pas dificil de făcut. Tremuri tot la gândul că va fi prima oară când ai să o simţi. Şi guşti din ţigară. Şi guşti din iubire. Ţi-ai deschis apetitul. Dar prima (ţigară, iubire) ţine puţin. Se stinge repede. Rămâne doar fumul din aer şi gustul pe care ţi-l vei aminti mereu.
Apoi realizezi că nu te-ai săturat şi ai nevoie de mai multe (ţigări, iubiri), pentru că niciodată nu-ţi lasă acelaşi gust. Fiecare (ţigară, iubire) are un alt gust. Şi pe măsură ce te roade curiozitatea adolescentină să guşti mai mult, devii din ce în ce mai dependent de ele (ţigări, iubiri). O tragi în piept – diferenţa e că ţigara îţi ajunge în plămâni, iar iubirea la inimă -Îi simţi nevoia mai ales când treci printr-o perioadă de fluctuaţii emoţionale. Şi ştii că îţi face rău, dar îţi place.
Şi îţi spui că „de mâine” te laşi (de ţigări, de iubire), dar mâine, când răsare prima rază de soare, te apuci din nou.
Totuşi fără ţigări poţi trăi, dar fără iubire nu poţi, pentru că atunci nu mai eşti om. Atunci devii un robot, un insensibil, un sclav al zilei de mâine.
Tu mi-ai demonstrat că nu poţi trăi fără ţigări. Eu îţi spun a mia oară că nu pot trăi fără iubire. Oare când mă va asculta şi pe mine noul „tu”?
Mi-e dor de vechiul „tu”. Din nou.
***
(va urma…)

Comments
2 Responses to “Part2 (Despre noi […] )”
  1. Lory spune:

    Imi place foarte tare acest eseu. Țigara și iubirea , ambele atât de efemere, atât de nocive, dar totuși le iubim ,și însetați ne înfruptăm din ele mereu. Sevrajul e dureros și la țigară și la iubire. Oare câte lacrimi ne e dat să vărsăm pentru a stinge focul țigarii(iubirii). Câte vise vor trebui să moară pentru a distruge fumul, respectiv ceața amintirilor. Nota 10… bravo.

  2. mulţumesc, mulţumesc.😀

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
