Să trăieşti o veşnicie…

Acum câtva timp scrisesem despre o viaţă, dacă îţi ajunge sau dacă vrei mai multe.
Azi scriu despre o veşnicie, sperând să nu mă contrazic singură, pentru că ar fi prea dureros momentul.
Ce ai face dacă ai trăi o veşnicie şi pentru ce sau pentru cine ai trăi-o?
Am să privesc, din nou, subiectiv problema.
Ce aş face dacă aş trăi o veşnicie? M-aş plictisi probabil, pentru că oricât aş trăi, oricât aş călători din loc în loc, oricât aş căuta şi aş găsi ceea ce am nevoie, niciodată nu mă voi putea bucura pe deplin. Mereu ar exista acel moment al despărţirii, mereu aş vărsa lacrimi şi aş suferi. Şi după ce aş trece peste, ar trebui să o iau de la capăt. Şi-mi este greu să fac asta în fiecare zi în scurta şi singulara mea viaţă. Nu-mi pot imagina (asta da premieră) cum ar fi sau cât de puternică ar trebui să fiu eu însămi ca să fac faţă la repetarea istoriei, la întâmpinarea altor iubiri, altor prieteni, altor familii şi persoane dragi mie.
Şi cum ar trebui timp de sute de ani să fiu în acelaşi corp, să arăt la fel, să nu simt prin prisma schimbărilor proprii cum trece timpul, ci să văd prin alţii.
Să simt cum se scurg minutele, zilele, anii prin ei, prin el, nu şi prin mine…

Totuşi, dacă mi-aş accepta veşnicia pe care o am de trăit, aş trăi-o pentru fiecare el, pentru fiecare prieten, pentru fiecare familie, aş trăi-o pentru frumuseţile vieţii şi pentru surprizele ei, pentru iubirea şi sentimentele ce-mi sunt oferite spre a le simţi, trăi, avea.
Dacă mi-aş accepta veşnicia, aş accepta-o doar dacă nu aş fi singură, dacă nu aş fi singura nevoită să şi-o accepte.
Dacă mi-aş accepta veşnicia, probabil nu aş spune nimănui, aş păstra povara şi secretul doar pentru mine; aş privi nepăsătoare în jurul meu, la un moment dat.
Şi dacă ar fi să-mi accept veşnicia, probabil nu aş scrie acum aceste rânduri…

* * *

(aproape de tot ceea ce am avut şi am pierdut.)

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
