Despre vise

Astăzi vom vorbi despre vis. Promit că nu am să bat câmpii într-un mod pur ştiinţific, să vă spun despre interpretarea viselor în psihanaliză (cred că am să mă satur la anul, pentru că mi-am ales opţionalul de introducere în psihanaliză). Astăzi mă gândeam că, dacă tot a venit şi primăvara prin Codrescu şi implicit şi în Copou, să profit de căldura de afară, să mă refugiez de soare pentru câteva minute în camera de cămin (care este răcoroasă, by the way) şi să scriu despre vise, fie ele de noapte, fie ele de zi, dar acceptăm şi varianta de speranţă.
De când mă ştiu am fost o visătoare. De când mă ştiu şi oamenii sunt visători, şi oamenii visează, unii noaptea, alţii ziua, alţii toată viaţa. Unora li se împlinesc visele, altora nu. Unii cred în ele, alţii nu le dau nici cea mai infimă semnificaţie. Unii sunt visători prin definiţie, deşi nu ştiu asta. Alţii preferă să nege totul de parcă ar fi cea mai teribilă crimă de pe pământ.
Eu sunt… visătoare, în orice moment al zilei: noaptea ~ deşi recunosc că nu mă pot odihni atât de bine dacă visez ~, ziua ~ până în momentul în care o să dea o maşină de ucis vise peste mine şi am să revin cu picioarele pe pământ sau sub el ~, în orice moment, atunci când scriu, când dau frâu liber imaginaţiei şi mă închipui scriind o rimă reuşită sau o frază bine aşezată în context. Ciudat e că atunci când vine vorba de scris, dacă visez noaptea un subiect, a doua zi l-am şi dezvoltat pe hârtie sau pe computer (depinde ce am la îndemână).
Visele, prin definiţia lor, îmi oferă multe avantaje, pe care, ca şi scriitor, le pot folosi din plin.
Însă visele nu sunt doar ferestre către o lume spre care tindem sau de care fugim, depinde de caz. Visele lasă loc unei interpretări, fie ea subiectivă sau obiectivă, dar îţi permit să te exprimi în legătură cu ele şi despre ele.
Uneori îmi pare că visele sunt mai sincere cu noi decât sunt oamenii din jurul nostru.
Şi dacă te minte, un vis te minte frumos, fără să-ţi facă rău. Asta dacă înţelegeţi aluzia…
Se spune că:

  • Visele te eliberează;
  • Nu trebuie să-ţi laşi visele să adoarmă;
  • Cel mai bun mod în care îţi poţi transforma visele în realitate este să te trezeşti;
  • Un vis, o floare, o speranţă ~ moştenirea umanităţii;
  • Atunci când lumea nu va mai visa, atunci va veni sfârşitul lumii.


Şi dacă tot vorbeam de moştenire, singura moştenire pe care şi-o poate permite orice om este aceea a visului. Dacă tu nu ai realizat ceea ce ai dorit în viaţă, e mai mult decât justificabil să doreşti ca, în viitor, copiii tăi să-şi poată transforma visele în realitate.
Visele nu pot fi furate, reproduse, multiplicate. Ele pot fi doar împrumutate şi restituite proprietarului de drept.
Vise frumoase!

  • * *

(sfârşit de vis sau doar un alt început?)

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
