Fără direcţie

2008_08150002b7w

I.

Mă plimb în lume şi rătăcesc

Pe străzi pavate de istorie

E iarnă-n tine, dar zâmbesc

Căci fulgii tăi coboară-n glorie.

II.

Mâine e aici şi nu ştiu ce să fac,

Mi-e frică de astăzi ~ neprimitor,

Păstrez sunetele în mine  şi tac ~

Sunetele-mi sunt doar un decor.

III.

Dacă-n dar ţi-aş da timp ~ o frântură,

Ai  învăţa din nou  să zâmbeşti?

Dacă-n dar ţi-aş da a şaizeci şi una secundă

Ai şti să-mi mulţumeşti?

Ai şti să mă iubeşti?

IV.

Nu! Azi soarele m-a supărat,

Mi-a întors spatele ~ l-am întrebat:

„De ce nu mai răsari ca înainte?”

Şi mi-a răspuns plin de sictir:

„Ce ştii tu, copilo,

Cum e să răsari fără cuvinte?”

L-am privit şi nu l-am înţeles

Cum e să n-ai drept de cuvânt,

Cum e să răsari fără să ai de-ales

Pentru şase miliarde de suflete

Care nici măcar nu se trezesc cu tine-n gând.

Da, a fi singur seara şi dimineaţa

Şi ziua în amiaza mare e dureros,

Deşi acolo sus pe cer, ai stele, lună şi alţi sori,

Să ştii că tu aprinzi şi deschizi viaţa

Şi nimănui nu-i pasă şi pare fără rost

Şi toţi se cred ca tine ~ explozivi şi nemuritori.

V.

Şi iaraşi mă întorc acasă,

În vechea odăiţă-a noastră,

Mi-am scris pe hârtie vreo două  amintiri

Şi m-am cufundat în  somn ~

Am visat fără direcţie…

***

(tu mă faci să fiu diferită…)

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
