Promisiuni

pinkie_promise_by_perchy234

Mi s-a întâmplat, într-o zi, ca cineva să-mi promită multe şi să nu se ţină de cuvânt. De atunci, oricine mi-a promis ceva, nu şi-a dus la bun sfârşit promisiunea.

De ce să mai promiţi, dacă oricum o promisiune va fi încălcată sau nerealizată? Ne-am învăţat să promitem atâtea şi totuşi să nu oferim nimic, să nu ne îndeplinim datoriile pe care ni le facem, moralmente vorbind, uitând de faptul că mulţi nu îşi permit ceva esenţial într-o promisiune: timp. Ai nevoie de timp, timp pe care să-l acorzi persoanei în cauză, persoană care aşteaptă să ţii cont de promisiunile făcute.

Din ziua aceea mulţi mi-au promis că nu vor pleca şi au plecat. Mi-au promis că nu voi fi singură, şi am fost. Mi-au promis că totul va fi bine, şi nu a fost. Mi-au promis că o să mergem la aceeaşi universitate, şi am ajuns în colţuri diferite ale ţării.

Alţii mi-au promis că vor fi oameni, dar nu au fost. Au uitat să fie ei înşişi, au uitat să mă înţeleagă şi să privească dincolo de masca de zi cu zi, au uitat să aibă încredere în mine şi au crezut că mă bag peste fericirea lor.

Alţii au avut prea multă încredere în mine şi au uitat că şi eu sunt om, deci am părţi bune şi rele. Le-am promis şi eu că îi voi ajuta, dar ei nu au avut timp să mă lase să-i ajut. În final eu am ieşit vinovată din tot cercul.

Unii mi-au promis că mă vor iubi o viaţă, dar nu mi-au dat timp. Alţii mi-au spus că iubirea nu există, mi-au promis că nu voi suferi, tocmai din cauză că nu-mi poate provoca suferinţă ceva ce nu există. Şi totuşi nu s-au ţinut de promisiune, pentru că am suferit  şi a durut.

Au existat oameni care au promis că nu se vor schimba şi s-au schimbat. Aceeaşi oameni au promis că vor pune capăt „jocului” şi nu s-au ţinut de promisiune.

Iar tu mi-ai promis că vei fi fericit şi nu eşti, mi-ai promis că vei pleca şi ai rămas, mi-ai promis că nu-ţi va păsa şi îţi pasă, mi-ai promis că mă vei lăsa să respir şi mi-ai luat oxigenul…

***

(Promit oare să te iert? … poate. )

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
