Despre… nimic

yellow_color_psychology_by_anire_z

~ inspired by Heidegger ~

Hai să vorbim despre nimic. Cum ar arăta nimicul pentru tine? Ce ar fi nimic? De fapt, există pe lumea asta ceva care să însemne nimic?

Îmi plac micile noastre jocuri de societate. Sunt amuzante chiar. Uneori le practic şi eu ~ moment de sinceritate ~ pentru a fi în rând cu lumea şi pentru a-mi da importanţă (alţii).

” – Ce faci? ”

” – Nimic…”

” – Cum nimic? ”

” – Nimic normal. ”

” – Adică? ”

” – Exact!”

” – Exact ce? ”

” – Ce ţi-am zis. ”

” – Mi-ai zis? ”

” – Da. ”

” – Când? ”

” – Cândva…”

” – Poftim?”

” – Da? ”

” – Ce vrei să spui?”

” – Nimic… ”

Amuzante, nu? Ironice chiar. Te bag în seamă şi totuşi nu. Totuşi te iau drept ceva puţin important şi mă joc cu tine. Şi te ironizez. Şi îţi critic fiinţa, dar tu zâmbeşti pentru că nu eşti în stare să-mi surprinzi scopul. Sunt peste nivelul tău de înţelegere.

Nu-i nimic, te iert. Iarăşi amintim de „nimic” în ceea ce gândim, scriem, vorbim, povestim, amintim etc.

Şi totuşi, ce înseamnă pentru noi nimic?

Nimicul meu nu are o definiţie. E aşa, acolo, fără direcţie, sans sens – vorba francezului. Nimicul meu mă urmăreşte noaptea în somn, ziua la orice pas, cine ştie, poate veghează chiar în clipa asta asupra-mi şi se simte mândru că îl amintesc în scrierile mele.

Nimicul meu îmi e sursă de inspiraţie pentru scrierile mele, pentru gândirea mea. Mă gândesc mereu la el ~ la nimic ~, atunci când vreau să ocolesc o situaţie neplăcută sau să dau un răspuns neaşteptat.

„Ce ai? … nimic” / „Ce faci? … nimic” / „Ce-ai făcut azi? … nimic important” / „Ce mai zici? … nimic” .

Viaţa noastră – şi a mea – se roteşte în jurul unui concept fascinant : nimicul .

Deci hai să scriem, să ne amintim, să povestim, să râdem, să plângem, să vorbim despre… nimic.

***

(nimicul zăcea în agonie…)

Lasă un răspuns

  • Meta

  • Arhive

  • Categorii

  • Sa pastram Romania curata!
  • Evenimente Iasi, Articole legate de Iasi, Interviuri Iasi
